Тема. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Поняття про шаблон. Правила розмічання та розкроювання виробу
Мета:
знаннєвий компонент:засвоїти учнями знання про види конструкційних матеріалів, інструменти, пристосування для розмічання та розкроювання фетру, шаблон;
діяльнісний компонент: навчити розпізнавати конструкційні матеріали, добирати необхідні матеріали та інструменти для виготовлення гольниці, виготовляти шаблони;
ціннісний компонент:усвідомлювати необхідність економного використання матеріалів, важливість дотримання безпечних прийомів праці, значущість шаблону та деталей крою.
Об’єкт праці:шаблони та деталі крою гольниці.
Обладнання, матеріали, інструменти: зразки тканин, картон, ножиці, лінійка, олівець, шаблони деталей гольниці.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційна частина
- призначення чергових за списком.
- перевірка присутності учнів на занятті за журналом.
- перевірка наявності спецодягу.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна
У процесі розгадування ребусів пригадаємо назви ручних інструментів (див. додаток А).
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Тема уроку оголошується і записується на дошці.
На сьогоднішньому уроці ми навчимося розрізняти конструкційні матеріали, добирати матеріали для обраної гольниці, визначати необхідну кількість та виготовите шаблони, розкроювати деталі гольниці, економно використовуючи матеріали.
Завдання:
ІV. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
На попередніх уроках ми познайомилися з об’єктом проектної діяльності гольницею. Чи можемо тепер приступити до виготовлення гольниці? Чому? А щоб виготовити спроектовані гольниці, потрібно перейти до наступного етапу- конструкторського.
Для виготовлення гольниці необхідно підібрати матеріали, а для цього необхідно вивчити нову групу матеріалів. Яку саме дізнаємось після розгадування кросворда (додаток Б).
V. Вивчення нового матеріалу.
План
Під час розкроювання слід пам’ятати такі правила:
Відколюють деталі викрійки від тканини і сколюють деталі крою.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Гра «Доміно»
Запитання для гри:
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
На пальчики встанемо —
До хмарин дістанемо.
Нахиліться стільки раз,
Скільки вікон в класі в нас.
Скільки я зроблю кивків,
Стільки ви зробіть стрибків.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все, гаразд.
VІІ. Практична робота
Виготовити шаблони та за ними розкроїти деталі гольниці. Виконати завдання використовуючи додаток Е.
7.1. Вступний інструктаж
Повідомлення теми та завдань уроку.
7.1.1. Завдання до практичної роботи:
1.Виготовити шаблон гольниці.
2. Підібрати матеріали для виготовлення гольниці.
3. Розкласти шаблони деталей гольниці на фетрі.
4. Розкроїти деталі гольниці.
7.1.2. Повторення безпечних прийомів роботи з ножицями:
Тримайте ножиці у визначеному місці.
Під час роботи уважно слідкуйте за напрямом різця, (леза).
Під час роботи не тримайте ножиці лезом вгору.
Не працюйте тупими ножицями.
Не ріжте ножицями на ходу.
Не підходьте до товариша під час різання.
Передавайте товаришу закриті ножиці кільцями вперед.
7.1.3. Норма часу на виконання практичного завдання (30 хв.)
7.1.4. Пояснення критеріїв оцінювання: правильність і чіткість контурів шаблону,симетричність елементів(якщо є), дотримання розмірів деталей за ескізом чи кресленням, завершеність роботи.
7.1.5. Організація робочого місця.
7.1.6. Норма виробітку: завдання вважається виконаним, якщо виготовлено шаблони та за ним розкроєно деталі гольниці.
7.2.1. Обходи
Перший обхід: перевірити дотримання санітарно-гігієнічних вимог, наявність необхідного оснащення, правильність організації робочого місця перед початком роботи.
Другий обхід: перевірити правильність тримання інструментів, виконання трудових дій, прийомів.
Третій обхід: перевіряти дотримання технологічної послідовності виконання завдання, технологічних вимог до виконання кожної операції, проведення самоконтролю кожним учнем.
Постійно перевіряти дотримання безпечних прийомів роботи та організацію робочого місця.
1. Короткий аналіз виконаної роботи;
2. Аналіз помилок і недоліків практичної роботи;
3. Виставлення оцінок за практичне завдання.
VІІІ.Заключна частина:
Рефлексія
«Мікрофон»
ІХ. Домашнє завдання
1.Вивчити значення термінів: конструкційні матеріали, фетр, шаблон.
2. Повторити правила безпечного користування ножицями
3. На наступне заняття з собою мати….
Х. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні.
Додаток А
Ребуси
Лінійка
Ножиці
Голка
Додаток Б
Кросворд
|
1 |
||||||||
|
|
||||||||
|
|
2 |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
8 |
||
|
Н |
|
|||||||
3 |
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|||||
4 |
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
У |
|
|
|||||
5 |
|
К |
|
|
|
|
|
||
|
Ц |
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
І |
|
||||
|
|
|
|
Й |
|
||||
7 |
|
|
|
Н |
|
|
|
||
|
І |
||||||||
По вертикалі:
8. Твердий природній матеріал (Камінь).
По горизонталі:
Додаток В
Основні етапи виготовлення тканини
Додаток Г
Основні способи виготовлення нетканих матеріалів
|
ДодатокД
Додаток Е
Конструкторський етап
Мал.5. Шаблони деталей виробу
Матеріали для виготовленнягольниці
1.
2.
3.