Виконання ескізного малюнка гольниці методом фантазування

Про матеріал
Дана розробка допоможе забезпечити засвоєння учнями знань про ескізний малюнок виробу, метод фантазування, шаблон; застосування учнями методу фантазування під час проектування виробу, виконання малюнку, проведення маркетингового дослідження для обґрунтування вибору та його конструкційних особливостей, виготовлення шаблонів
Перегляд файлу

Заняття №                  Дата                                                      Клас   5

Тема.  Виконання ескізного малюнка  гольниці методом фантазування
Мета:

- знаннєвий компонент: забезпечити засвоєння учнями знань про ескізний малюнок  виробу,  метод фантазування, шаблон;

  - діяльнісний компонент:  застосування учнями методу фантазування під час проектування виробу, виконання  малюнку, проведення маркетингового дослідження для обґрунтування виробу та його конструкційних особливостей,  виготовлення шаблонів;

 - ціннісний компонент: усвідомлення учнями необхідності економного використання конструкційних матеріалів, дотримання безпечних прийомів праці, значення виробу, який виготовляється.

 Завдання:

  1. Виконати маркетингове дослідження.
  2. Виконати ескіз виробу, використати метод фантазування.
  3.             Виготовити  шаблони, визначити кількість деталей.
    Об'єкт праці: ескізний малюнок гольниці.
    Дидактичні засоби: фото гольниць, виставка виробів учнів попередніх років.
    Матеріально-технічне забезпечення: шаблони гольниць, ножиці, картон, олівець, кольорові олівці, конверт.
    Тип уроку: комбінований

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина, перевірка присутності учнів, призначення чергових, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда

На уроках трудового навчання в початкових класах ви виготовляли різні вироби. Давайте згадаємо:

  1. Які вироби ви виготовляли?
  2. Які матеріали використовували для їх виготовлення?
  3. Які інструменти застосовували у роботі?
  4. Яких правил користування необхідно дотримуватись під час роботи з ножицями?

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

1. Виконати маркетингове дослідження.

2. Виконати ескіз виробу, використати метод фантазування.

3. Виготовити  шаблони, визначити кількість деталей.

Ми сьогодні з вами будемо помічницями царівни і допоможемо їй вигадати цікавий та корисний виріб. А ще ми виготовимо  шаблони для його виготовлення.

IV. Мотивація навчально-трудової діяльності
Розгадавши ключове слово кросворду, ви дізнаєтеся, що саме хоче придумати царівна.

Кросворд «Жираф».

  1. Прилад, для приготування кисломолочного продукту (йоГуртниця).
  2. Прилад, для обметування зрізів (Оверлок).
  3. Прилад, для охолодження продуктів (хоЛодильник).
  4. Прилад, для швидкого приготування їжі і підтримання її температури

(мулЬтиварка).

  1. Прилад, для очищення повітря (іоНізатор).
  2. Прилад, для прибирання кімнат(пИлосос).
  3. Прилад, для підтримання мікроклімату в приміщенні (кондиЦіонер).
  4. Прилад , для подрібнення м’яса (м’Ясорубка).

мал.1

Виставка виробів учнів попередніх років.

V. Вивчення нового матеріалу з практичними завданнями

Ескізний малюнок – це малюнок виконаний від руки без зберігання розмірів, але із зберіганням пропорцій. Для ескізів користуються папером у клітку, а  креслити зручніше м'яким олівцем (М або 2М). Ескіз повинен бути чітким і розбірливим.

Бесіда

1. Для чого використовують ескізні малюнки?

2. Де вам доводилось бачити у житті ескізи?

3. Чи виконували ви на уроках ескізний малюнок?

4. Що таке ескізний малюнок?

5. Як виконують ескізний малюнок?

Практичне завдання № 1

Фронтальна робота. Учні вивчають схему практичної роботи і виконують завдання у зошиті (див. додаток А).

Вчитель разом з учнями обговорюють і визначають:

  1. Обговорити і визначити назву виробу.
  2. Обговорити і визначити для кого і для чого виготовляється гольниця.
  3. Обговорити і визначити вимоги до виробу.
  4. Розглянути вироби і фото (див. додаток ).
  5. Описати фантастичні умови використання виробу.
  6. Придумати і замалювати свої чотири варіанти гольниці (див. додаток А). На виконання роботи 10 хвилин. Царівна буде оцінювати охайність, чіткість, дотримання пропорцій у виробі, організацію робочого місця.

Сторінку зошита доцільно розділити на чотири квадрати.

  1. Обрати одну для виготовлення і пояснити вибір. Записати у вигляді висновку.

Фізкультхвилинка.

Раз — підняти руки вгору,

два — нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири — прямо стати,

будем знову починати.

В кінці уроку царівна виконає оцінювання вашої роботи.

Демонстрація прикладу роботи вчителем

Під час пояснення вчитель підводе думки учнів, що таке шаблон.

Шаблон це лекало, трафарет з цупкого картону, по контуру яких виготовляються вироби.

Практичне завдання № 2

Дидактична гра "Кожній речі - своє місце"

Діти під керівництвом вчителя кладуть інструменти на свої місця.

 Індивідуальна форма організації праці учнів
Використовуючи картон, циркуль, лінійку, олівець виконати шаблони виробу. Підписати назви частин і кількість однакових деталей спроектованої гольниці. На роботу вам відводиться 15 хвилин. Від охайно вирізаних шаблонів буде залежати якість виробу, тому Царівна оцінюватиме охайність та наявність усіх шаблонів і їх назвами для виготовлення виробу.

Поточний інструктаж
- 1-ий обхід: перевірка правильності організації робочого місця до початку роботи та санітарно-гігієнічних норм;

- 2-ий обхід: перевірка економного розташування шаблонів на картоні, охайне їх вирізування;

- 3-ій обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;

- 4-ий обхід: перевірка правильності дотримання технологічних умов (наявність усіх деталей виробу);

У процесі практичної роботи здійснюється постійний контроль виконання учнями безпечних прийомів роботи.

Заключний інструктаж

Царівна в кожного перевіряє виконану роботу і виставляє оцінки.

  1. Оцінювання виконаних ескізів і шаблонів.
  2. Обґрунтоване оцінювання результатів практичної роботи.
  3.  Відзначення кращих робіт і їх демонстрація.
    VI. Підведення підсумків уроку

Аналіз помилок і недоліків у практичній роботі.

 Рефлексія

  • що  нового дізналися на уроці;
  •   як отримані знання й уміння можна використати у житті ;
  • які побажання на наступне заняття.

Демонстрація оригінальних ескізів та кращих шаблонів.
VII. Домашнє завдання

  1. Вивчити терміни ескізний малюнок, шаблон.
  2. Повторити правила безпечного користування ножицями.
  3. З собою мати матеріали та інструменти для роботи відповідно до обраного об’єкту праці.

VIII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні                                                                                                             

Додаток Б

Схема практичної роботи.

Завдання №1

Назва виробу______________________________________________________

Для кого_____________________________________________________

Для чого__________________________________________________________

Вимоги до виробу

Функціональні (відповідність призначенню)____________________________

Естетичні (краса)___________________________________________________

Розглянути вироби учнів та запропоновані вчителем фото виробів.

Моделі

 

 

 

                                        Мал.1                          Мал.2     

 

 

 

                                         Мал.3                         Мал.4

Висновок: для виготовлення обираємо модель №___ тому, що

_______________________________________________________________


Додаток Б

Моделі гольниці

D:\Школа-документи\НОВА ПРОГРАМА 2017-2018 Н.Р\Конспекти 2017-2018\5 клас І семестр\гольниця\2e29a806a7bd9739eb7e25dc6ee017ad--owl.jpgD:\Школа-документи\НОВА ПРОГРАМА 2017-2018 Н.Р\Конспекти 2017-2018\5 клас І семестр\гольниця\96039042_large_258182991107342847_DXdgm6xN_c.jpgD:\Школа-документи\НОВА ПРОГРАМА 2017-2018 Н.Р\Конспекти 2017-2018\5 клас І семестр\гольниця\20140304132655_0.jpgD:\Школа-документи\НОВА ПРОГРАМА 2017-2018 Н.Р\Конспекти 2017-2018\5 клас І семестр\гольниця\96039046_large_21040323229217416_0xR3qv2a_c.jpgD:\Школа-документи\НОВА ПРОГРАМА 2017-2018 Н.Р\Конспекти 2017-2018\5 клас І семестр\гольниця\1456325802_IMG_2100.JPGD:\Школа-документи\НОВА ПРОГРАМА 2017-2018 Н.Р\Конспекти 2017-2018\5 клас І семестр\гольниця\images1.jpg

Картинки по запросу гольниця з фетра

Картинки по запросу гольниця з фетраКартинки по запросу гольниця з фетра

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
1180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку