Добірка завдань для досягнення
першокласниками очікуваних результатів
( предметних компетентностей) у процесі
вивчення української мови
Дика М.С. , вчитель
початкових класів
Ралівського опорного
закладу ЗСО ім. І. Франка
2023р.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ЗАВДАННЯ
-вимовляє слова по складах; -Назви предмет.(На дошці
або на парті предметні
картинки). Вимов слова по
складах: де-ре-во, ка-ли-на,
яб-лу-ко, о-гі-рок , я-ли-на…
-визначає на слух кількість -Послухайте текст.
речень (2-4) у тексті; Встановіть кількість речень
у ньому.
На землі є багато міст. Кожне
з них прекрасне і неповторне.
Дуже давнє місто – Київ. Він
вічно молодий.
-Оберіть рядок, у якому
записано кількість речень у
прослуханому тексті.
А 1
Б 3
В 4
-виділяє перший і останній -Назвіть перший і останній
звуки у будь-якому слові звуки у словах: гай, садок,
букварного тексту; осінь, джем, якір …
-визначає кількість слів у -Послухайте речення:
реченні ( до 4 слів); Лелеки відлетіли у вирій.
-Вибери рядок, у якому
записано кількість слів
у почутому реченні:
А 2
Б 3
В 4
-визначає у тексті -Послухайте скоромовку.
скоромовки звук, який Визначте , який звук
повторюється найчастіше; зустрічається найчастіше:
Біля броду бусол бродить,
Бусленя з собою водить.
Бережись, зелена жабко,
Бо вполює бусленятко.
-визначає на слух склад, який Послухайте слово. Назвіть
вимовляється з більшою силою склад , який вимовляється
голосу; з більшою силою голосу:
книжка, буква, дерево,
зима, озеро…
-відповідає на питання за -Прочитайте текст:
змістом прочитаного тексту; Зима
Настала зима. Землю
вкрив пухнастий сніг. На
дереві годівниці. Максим
і Петрик годували птахів.
Хлопчики сипали крихти,
зерно.
-Дайте відповіді на
запитання за змістом
тексту:
-Про яку пору року ви
прочитали?
-Чим покрита земля?
- Що робили хлопчики?
- Як звати хлопців?
-Як хлопчики ставляться
до природи?
-Якими є Максим і
Петрик?
-впізнає і розрізняє букви на - Розглянь рядок букв: а
на позначення голосних і р, д, о, в, і, н, у, и, з, ш, е
приголосних звуків; - Назви букви, що
позначають приголосні
звуки.
-Назви букви, що
позначають голосні
звуки.
-розпізнає слова-назви предметів - Познач групу слів, що
(назви ознак , назви дій); предмети ( ознаки
предметів, дії
предметів):
А читати писати
малювати;
Б зелений сильний
весела;
В парта дерево
зошит.
-розрізняє тверді і м’які приголосні; -Послухайте слова.
Плесніть у долоні,
якщо почуєте у слові
м’який приголосний
звук.
Акула, апельсин, бузок,
квіти, вікно, сонце, тінь,
місяць, липа, літо…
-будує графічні схеми речень; -Прочитайте речення.
Побудуйте до нього
графічну схему.
Над квіткою літає
метелик.
-читає слова з апострофом; -Прочитай правильно
слова з апострофом:
пір’я бур’ян подвір’я
сім’я дев’ять пам’ять
в’юн солов’ї …
-списує речення з друкованого -Спиши речення
тексту; Тато купив Назарові
ковзани. А в Тараса нові
санки. Весело взимку
всім!
-вибирає з поданих або добирає -Прочитай текст.Добери
самостійно заголовок до тексту; самостійно до нього
заголовок.
Ростуть над ставком
дві берізки . Білокорі,
стрункі, високі. Опустили
берези зелені гілки . Віє
вітер, гойдає гілля.
-відновлює деформований -Розташуй речення в
текст, який складається з 2-3 правильному порядку.
речень; Прочитай відновлений
текст.
Пролетіло жарке
літо.
Птахи відлітають в
теплі краї.
-доповнює речення 1-2 словами -Продовж речення 1-2
за змістом , добираючи їх словами.
самостійно; Перед вживанням їжі
потрібно ______ ______.
Під час їжі не можна ____.
-складає речення за поданою -Склади речення , яке
схемою; відповідає цій схемі.
І_____ ____ ____ _____.
-будує звукову модель простих -Побудуй звукову модель
простих за будовою слів; слова : літо
-перевіряє написане, виправляє - Прочитай речення .
помилки; Виправ помилки. Запиши
правильно.
Бабуся за варила чай
згілок вишні.
-складає речення за малюнком. – Склади речення за
поданим малюнком.