Добірка завдань для досягнення першокласниками очікуваних результатів (предметних компетентностей) у процесі вивчення української мови

Про матеріал
Завдання з української мови для учнів 1 класу з метою формування предметних компетентностей
Перегляд файлу

 

 

 

 

    Добірка  завдань  для  досягнення 

    першокласниками  очікуваних результатів

    ( предметних  компетентностей)  у  процесі

    вивчення  української  мови

 

 

 

                                                     Дика М.С. , вчитель 

                                                     початкових  класів

                                                     Ралівського опорного

                                                     закладу  ЗСО ім. І. Франка

 

 

 

                                   2023р.

 

 

ОЧІКУВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ                     ЗАВДАННЯ

-вимовляє  слова  по  складах;         -Назви  предмет.(На дошці

                                                                     або на парті предметні

                                                                     картинки). Вимов  слова  по 

                                                                     складах: де-ре-во,  ка-ли-на,

                                                                     яб-лу-ко, о-гі-рок , я-ли-на…

 

-визначає  на  слух  кількість              -Послухайте  текст.

речень (2-4) у тексті;                               Встановіть кількість речень

                                                                      у  ньому.

                                                                         На землі є багато міст. Кожне

                                                                      з них прекрасне і неповторне.

                                                                       Дуже давнє місто – Київ. Він

                                                                       вічно молодий.

                                                                       -Оберіть рядок, у  якому 

                                                                       записано кількість  речень у

                                                                       прослуханому тексті.

                                                                       А      1

                                                                       Б      3

                                                                       В     4

 

-виділяє перший і останній                   -Назвіть перший  і  останній 

 звуки  у  будь-якому слові                    звуки у  словах: гай, садок,

 букварного  тексту;                                  осінь, джем, якір …

 

-визначає кількість слів  у                       -Послухайте  речення:

реченні ( до 4 слів);                                    Лелеки відлетіли  у  вирій.

                                                                         -Вибери  рядок, у  якому

                                                                          записано кількість  слів

                                                                          у  почутому  реченні:

                                                                           А        2

                                                                           Б        3

                                                                           В        4

 

-визначає  у  тексті                                      -Послухайте скоромовку.

скоромовки звук, який                              Визначте , який звук 

повторюється найчастіше;                        зустрічається  найчастіше:

                                                                           Біля броду  бусол бродить,

                                                                           Бусленя   з  собою  водить.

                                                                           Бережись, зелена жабко,

                                                                           Бо  вполює бусленятко.

 

-визначає  на  слух  склад, який                Послухайте слово. Назвіть

вимовляється з більшою силою              склад , який вимовляється

голосу;                                                              з більшою  силою   голосу: 

                                                                            книжка, буква, дерево,

                                                                            зима, озеро…

 

-відповідає  на питання  за                          -Прочитайте  текст:

змістом прочитаного  тексту;                                  Зима

                                                                                   Настала зима. Землю

                                                                                вкрив пухнастий  сніг. На

                                                                                дереві  годівниці. Максим

                                                                                і  Петрик годували  птахів.

                                                                                Хлопчики сипали  крихти,

                                                                                зерно.

                                                                                -Дайте  відповіді  на 

                                                                                запитання за  змістом

                                                                                тексту:

                                                                                -Про яку  пору року ви

                                                                                 прочитали?

                                                                                -Чим  покрита земля?

                                                                                - Що  робили  хлопчики?

                                                                                - Як  звати  хлопців?

                                                                                 -Як хлопчики ставляться

                                                                                  до природи?

                                                                                  -Якими  є Максим і

                                                                                  Петрик?

 

-впізнає і розрізняє букви на                           - Розглянь  рядок  букв: а

на позначення голосних  і                                 р, д, о, в, і, н, у, и, з, ш, е

приголосних звуків;                                            - Назви  букви, що

                                                                                  позначають приголосні 

                                                                                  звуки.

                                                                                  -Назви букви, що

                                                                                   позначають голосні 

                                                                                   звуки.

 

-розпізнає слова-назви предметів                - Познач  групу  слів, що 

(назви ознак , назви  дій);                               предмети ( ознаки

                                                                                 предметів,  дії

                                                                                 предметів):

                                                                                 А      читати   писати  

                                                                                          малювати;

                                                                                  Б      зелений   сильний 

                                                                                           весела;

                                                                                  В       парта   дерево 

                                                                                            зошит.

 

-розрізняє тверді і   м’які  приголосні;          -Послухайте слова.

                                                                                  Плесніть у долоні,

                                                                                  якщо почуєте у слові

                                                                                  м’який приголосний

                                                                                  звук.

                                                                                  Акула, апельсин, бузок,

                                                                                  квіти, вікно, сонце, тінь,

                                                                                  місяць, липа, літо…

 

-будує графічні схеми речень;                      -Прочитайте речення.

                                                                                Побудуйте до  нього

                                                                                 графічну схему.

                                                                                 Над квіткою літає

                                                                                 метелик.

 

-читає  слова з апострофом;                          -Прочитай правильно 

                                                                                слова з апострофом:

                                                                                пір’я   бур’ян   подвір’я 

                                                                                сім’я   дев’ять  пам’ять

                                                                                в’юн    солов’ї  …

 

-списує речення  з  друкованого                  -Спиши  речення

тексту;                                                                       Тато  купив  Назарові

                                                                                 ковзани. А в  Тараса  нові

                                                                                 санки. Весело взимку

                                                                                 всім!

 

-вибирає з поданих  або  добирає              -Прочитай текст.Добери

самостійно заголовок  до тексту;                 самостійно до нього

                                                                                заголовок.

                                                                                   Ростуть  над  ставком 

                                                                                дві берізки . Білокорі,

                                                                                стрункі, високі. Опустили

                                                                                берези  зелені  гілки . Віє

                                                                                вітер,  гойдає  гілля.

 

-відновлює  деформований                        -Розташуй речення  в

текст, який складається  з  2-3                    правильному порядку.

речень;                                                              Прочитай відновлений

                                                                             текст.

                                                                                     Настала осінь.   

                                                                                     Пролетіло  жарке 

                                                                                      літо.

                                                                                      Птахи  відлітають в

                                                                                      теплі  краї.

 

-доповнює речення  1-2 словами             -Продовж речення 1-2

за  змістом , добираючи  їх                         словами.

самостійно;                                                       Перед  вживанням  їжі

                                                                              потрібно ______  ______.

                                                                              Під час їжі  не можна ____.

 

-складає  речення за поданою                   -Склади речення , яке

схемою;                                                              відповідає  цій схемі.

                                                                              І_____   ____  ____  _____.

 

-будує звукову модель простих                 -Побудуй звукову  модель

простих за будовою слів;                              слова :  літо

 

-перевіряє написане, виправляє                - Прочитай речення .

помилки;                                                           Виправ помилки. Запиши 

                                                                               правильно.

                                                                               Бабуся  за  варила  чай

                                                                               згілок  вишні.

 

-складає речення  за  малюнком.               – Склади  речення  за 

                                                                               поданим  малюнком.

                                                                                    

                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                      

docx
Додано
21 січня
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку