Добірка завдань про природу (загадки, ребуси, цікаві питання)

Про матеріал
Цей метеріал можна використати на уроках я досліджую світ та в поурочний час, щоб поглибити знання учнів про природу , зібрала ребуси, загадки, прикмети та цікаві розповіді
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Задачі з природничим змістом

 

  1. Поштовий голуб повинен доставити донесення на відстань 130  км.  Швидкість голуба 50  км/год. Чи встигне голуб доставити його за 3 години?
  2. Пішохід ішов зі швидкістю 4 км/год, а кінь біг зі швидкістю 12  км/год. У скільки разів людина йшла повільніше, ніж біг кінь?
  3. Осика за день поглинає 66  літрів   води, а береза - 60 літрів. На скільки літрів води  більше  поглинає осика, ніж береза?
  4. Сосна може прожити 600 років, ялина вдвічі довше, ніж сосна, а дуб на 800 років більше від ялини. Скільки років може  прожити дуб?
  5. Ялина може жити 1200 років, сосна ½ цього віку, а горобина на 520 років менше від сосни. Скільки років живе горобина?
  6. Довжина дорослого кита - 33 метри,  це на 19 метрів більше довжини акули. Яка довжина акули?
  7. Зозуля за одну годину може з’їсти 100 гусениць. Скільки гусениць може з’їсти зозуля, якщо буде полювати 16 годин?
  8. Слону в зоопарку, крім інших продуктів, на день дають 30  кг  сіна, 7  кг  чорного хліба, 2  кг  білого хліба, 70  кг  овочів, 1  кг  цукру.  Скільки кілограмів їжі на день дають слону?
  9. Маса новонародженого ведмежати складає 500 грамів, а дорослий ведмідь у 700 разів важчий. Чому дорівнює маса дорослого ведмедя?
  10. Тривалість  життя їжака 10 років, а життя зайця на 1/5 цих років менше. Чому дорівнює тривалість життя зайця?
  11.  Яйце страуса має масу 1кг 500г, а куряче яйце – 62г. На скільки яйце страуса важче від курячого яйця?
  12.  Одна черепаха прожила на світі 200 років, це на 50 років більше, ніж інша. Яка тривалість життя іншої черепахи?
  13.  Одна щука прожила 80 років, а друга - 260. На скільки років більше прожила на світі друга щука, ніж перша?
  14.  Кенгуру народилося завбільшки 1см 5 мм, а потім воно стало в 100 разів більше. Яким став зріст кенгуряти, коли воно виросло?
  15. Тулуб японського велетенського краба 60 см, а є краб за розміром горошини – 2см. У скільки разів краб-горошина менший від велетенського краба?
  16.  Маса сома 34  кг, а меч-риба на 265  кг важча. Яка маса меч-риби?
  17.  Поверхня планети Земля становить приблизно 510 млн.  км ², 149 млн.  км ² становить суходіл, а решта планети покрита водою. Яку площу займає вода?
  18.    Використавши відомості таблиці, скласти задачі на порівняння.

 

Євразія

54 млн.  км ²

Африка

30 млн.  км ²

Північна Америка

24 млн.  км ²

Південна Америка

18 млн.  км ²

Австралія

  9 млн.  км ²

Антарктида

14 млн.  км ²

Північний Льодовитий океан

14,7 млн.  км ²

Індійський океан

76,7 млн.  км ²

Атлантичний океан

91,6 млн.  км ²

Тихий океан

178,7 млн.  км ²

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


19. Придумати складену задачу за таблицею.

 

 ч

v

t

S

Меч-риба

130 км/год

2 год.

 

Однакова

Щука

13 км/год

?

 

 

 

 

 

 

 

  1. Один молокозавод забруднює воду так само, як 50 осіб населення. Один цукровий завод забруднює воду, як 3 молокозаводи, а ода паперова фабрика – як 34 цукрових заводи. Скільки осіб забруднюють воду як одна паперова фабрика; як один цукровий завод.
  2.   Довжина річки Дунай - 174  км, Південного Бугу – 806  км, Дністра – 705  км. Порівняйте довжину річок. Яка з них найдовша і наскільки за попередні?
  3.  В усьому світі через кожні 20 років подвоюється використання природних ресурсів. Україна споживає за рік 1,4 куб.  км води, а США – 165-170 куб.  км. Хто споживає води більше і на скільки?  Скільки води вони будуть споживати через 20 років?
  4.  Щоб отримати 1 літр бензину, потрібно 10  л води. Щоб виготовити 1  кг сталі, промисловість витрачає 50 л води. На виробництво 1 кг паперу потрібно 300  л води. Скільки води потрібно для того, щоб отримати  15  л бензину, 4  кг сталі, 10  кг паперу?
  5.  Усі рослини споживають певну кількість води. Наприклад стебло кукурудзи споживає близько 100  л води протягом усього життя. Скільки літрів води вип’ють 10 стебел кукурудзи?
  6.  Добре нагодована собака може не їсти 100 днів, а без води – не більше 10 днів. У скільки разів більше може обійтися собака без їжі, ніж без води?
  7.  Людина упродовж життя випиває в середньому понад 60 тисяч  літрів води. Скільки води вип’ють 4 дорослих члени сім`ї?
  8.  Кожна людина при відвідуванні туалету витрачає близько 10  л води. Скільки води використає сім`я з 6 осіб?
  9.  Під час купання однієї людини витрачається 70  л води. Під час прання  в пральній машині – 120  л. Скільки води потрібно, щоб покупатися 4 дорослим членам сім`ї? Скільки води використають для прання 3 господині? Де використовується води більше і на скільки?
  10.  Сім’я з 4 чоловік споживає щоденно 500  л води. Скільки приблизно  випадає води на кожного з них?
  11.  Бегемот з’їв за добу 40 кг трави, а корова може з’їсти стільки трави, скільки два бегемоти. Скільки трави з’їсть за добу 3 такі корови?
  12.  У вовка 42 зуби, у ведмедя – стільки ж, а в їжака – на 6 зубів менше, ніж у лисиці. Скільки зубів у їжака, якщо у лисиці їх стільки ж, як у ведмедя?
  13.  Жук-плавунець за добу знищує 90 лялечок комарів, а лялечка бабки – 40 таких лялечок. Скільки таких лялечок знищують 3 жуки і 3 лялечки бабки?
  14.  Вага народженого слоненяти 130  кг, вага імператорського пінгвіна – на 85  кг менша, ніж слоненяти, вага страуса – 55  кг. Яка вага страуса і пінгвіна разом?
  15.  Куниця стрибає у довжину 12 метрів, лось у 3 рази менше куниці, а білка – на 11  метрів більше, ніж лось. Скільки метрів у довжину стрибає білка?
  16.  У кашалота 60 зубів, у кішки – 30 зубів, у кенгуру – на 58 зубів менше, ніж у кашалота і кішки разом. Скільки зубів у кенгуру?
  17. У кішки 30 зубів, у тигра – стільки ж, у зайця – на 32 зуба менше, ніж у кішки і тигра разом. Скільки зубів у зайця?
  18. Лебідь може прожити 25 років, орел-беркут – на 54 роки довше лебедя, а чайка – на 35 років менше, ніж орел-беркут. Скільки років може прожити чайка?
  19. Тополя може вирости висотою 85 метрів, верба – на 14 метрів нижча, ніж тополя, а дуб – на 27 метрів вище, ніж верба. Якої висоти досягає дуб?
  20.  Дрізд може прожити 20 років, орел-беркут – 79 років, а страус – на 49 років менше, ніж дрізд і орел-беркут разом. Скільки років може прожити страус?
  21.  Шпак може пролетіти за годину 80  км, ластівка і лебідь – на 10  км більше шпака. Скільки кілометрів вони можуть пролетіти за годину разом?
  22.  Щоб врятувати дерево від гусені, на стовбурі вирізують смужки кори і утворене кільце намащують  спеціальним клеєм. За годину лісник зробив на дереві 37 кілець, його син – на 15 кілець менше. Скільки дерев вони окільцювали за 5 годин?.
  23.  Бобер може не дихати під водою 15 хвилин, кашалот – у 4 рази довше. Який час може не дихати під водою кашалот?
  24.  Шишкарі виводять пташенят узимку. Мати-шишкариха сидить на яйцях 13 днів та ще 5 днів оберігає вилуплених пташенят. Скільки днів не сходять з гнізда дві шишкарихи?
  25.  Калина може прожити 50 років, акація жовта – у 3 рази більше. На скільки більше років може прожити акація?
  26.  Пара синиць за сезон зберігає від шкідників 40 дерев. Скільки дерев збережуть 6 таких пар  синиць?
  27.  Висота кавказької піхти 60 метрів, а висота сибірської піхти – 30 метрів. У скільки разів кавказька піхта вища за сибірську?
  28. Довжина новонародженого кита 7 метрів, довжина дорослого кита 33 метри. На скільки метрів підростає кит?
  29.  Шість пугачів за добу з’їдають 30 мишей, кожен порівну. Скільки мишей з’їдають 8 таких пугачів?
  30.  Скільки очей у павука, якщо у 4 павуків – 32 ока?

 

 Ігри екологічного змісту з логічним змістом

  1. Гра «Друг чи ворог»

Із кожної групи слів вирізнити зайве і визначити, другом чи ворогом воно є, дати пояснення.

а) береза, сосна, пилка, липа, дуб.

б) підсніжник, пролісок, ряст, конвалія, людина.

в) дерева, кущі, лісник, трави.

2. Гра «Виправ помилку»

а) Веселка – це дугоподібна, різнокольорова смуга на небі, яка з’являється внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах дощу; має п’ять кольорів.

б) Ялина – хвойне, вічнозелене дерево, з довгими хвойними, короткими шишками і конусоподібною кроною.

3 Гра «Кмітливія»

Визначити поняття:

Назва

Це

Склад

Дії

?

Кімнатна рослина

Має довге листя з голочками

Лікує поранення та нариви

?

Водойма

Витік, русло, притоки, гирло

Дає воду, рибу, може виробляти електричний струм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Гра «Прогнозування»

Один чоловік вирішив запалити суху траву, очерет. Що з цього вийшло?

а) забруднив повітря;

б) знищив комах, кладки їхніх яєць, личинки, лялечки;

в) знищив гніздечка птахів;

г) знищив грибниці;

д) порушив екологічну рівновагу.

 

5.  Гра «Я думаю так!»  («Правильні і хибні судження»)

Щоб зберегти енергоносії, всі повинні:

а) утеплювати вікна;

б) зберігати тепло;

в) неекономно витрачати гарячу воду;

г) не мити віконне скло, щоб менше витрачалося електроенергії;

д) гріючи воду,  вибирати  посуд мінімального об’єму;

е) не накривати кришкою каструлю, тоді швидше закипить вода.

6. Гра «Логічний тренінг»

Скласти правильні та хибні судження.

  1.     Шпак за годину пролітає 80  км, лебідь – 90  км, а ластівка – 70  км. Хто з них літає найшвидше?
  2.     Солов’ї за день приносять 400 комах, а шпаки – 800. Чи значить це, що солов’ї не такі працьовиті, як шпаки?
  3.     Тобі потрібно закип’ятити 2 літри води. Яку каструлю ти  для цього

вибереш?  (1  л, 2  л, 5  л, 10  л).

7 . Гра  «Знайди 10 відмінностей»

 

7. Гра «Відшукай представників тваринного світу»

До якої групи можна віднести тварин захованих у даному малюнку?  Як порушиться екологічна рівновага зі зникненням хоча б одного його виду?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Гра «Знайди і порахуй»

Знайди і порахуй скільки черв’ячків заховалося на малюнку? Чи може існувати екологічний баланс на планеті без цих представників тваринного світу?

 

 

 

 

 

Ігри екологічного змісту на уроках української мови

1. Гра «Плетінка»

а)  У плетінці оселилося явище природи й для конспірації назвалося різними іменами. Якщо ви правильно їх назвете й з виділених  літер складете слово, то дізнаєтеся, кому взимку найважче. (Слова можна читати зверху вниз, справа наліво і навпаки).

З

А

Е

Л

А

Х

І

В

Т

И

Р

Ю

Я

М

Е

Ц

І

В

Х

У

Р

Я

З

А

В

О

Т

А

Х

І

И

Н

А

Л

О

В

Е

М

А

З

Г

У

Е

І

Л

Ь

А

Х

 

 

 

 

 

(Завія, метелиця, завірюха, хуртовина, віхола, заметіль, хуга).

 

б)  Якщо ви розплутаєте плетінку, то дізнаєтеся, де ростуть дерева, а з виділених літер та розмістивши серед них букву «т», дізнаєтесь, що очікують дерева. Зробіть висновок.

 

Б

А

С

А

Х

Р

Й

І

В

А

А

К

Л

О

Щ

Д

І

Б

Р

А

Б

І

Р

А

П

Я

Р

К

А

Д

С

С

Г

С

Р

І

Л

А

В

Е

П

О

Й

К

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Гай, бір, полісся, байрак, діброва, хаща, сквер, парк, сад).

  1. Гра «Переставлянка»

а) У хмаринках заховалися мудрі вислови. Спробуй прочитати їх.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Багато лісу – бережи, немає лісу – посади.)

 

 

                                                              

 

 

                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Хто рубає дерево, скорочує власне життя).

 

 

 

Гра “Вісник весни”

Читаємо початок речення, діти вибирають закінчення на дошці.

Граки прилетіли – ... (перші проталини на полях принесли).

Жайворонки над полями заспівали – ... (трава зазеленіла).

Над квітами перші метелики закружляли – ... (ластівки  прилетіли).

 

 

Ігри екологічного змісту на уроках природознавства.

  1. Вікторина «Риби».

     1) Назвіть риби – інструменти для роботи  (Молот-риба, риба-пилка, сокирка-риба, ніж-риба).

2)  Назвіть риби – музичні інструменти (Ліра-риба, гітара-риба, дудка-риба, труба-риба, флейта-риба).

3)  Назвіть рибу-світильник (Ліхтар-риба).

4) Назвіть рибу, що воює (Меч-риба, шабля-риба, спис-риба, арбалет-риба).

5)  Назвіть рибу, якою відчиняють двері (Ключ-риба).

6)  Риба з гострим носом (Гостроніс).

7)  Риба з носом, як весло (Веслоніс).

8) Назвіть риби, тезки яких:

    -  ходять по суші (морський кіт, морська корова, морська лисиця, водяний слон, тигрова акула, риба-мавпа, риба-носоріг, риба-свиня, морський собачка);

    -  птахи  (морський орел, риба-горобець, морський папуга, риба-пелікан, риба-повзик, риба-колібрі);

    -  комахи (риба-муха, морський метелик, морська сарана);

    -  плазуни  (риба-гадюка, змієрибка, морський дракон);

    -  земноводні (риба-саламандра, риба-жаба);

    -  небесні тіла  (місяць-риба, комета, риба-сузір`я, півмісяць).

 

2.  Гра «Хвилинка ерудита».

1) Які птахи не вміють літати?  (Пінгвін, страус, дрохва).

2) Які птахи не сідають на землю, хоча літають? (Стрижі).

3) Які птахи відлітають першими, а прилітають останніми? (Ластівки).

4) Чи будують наші птахи в далеких краях гнізда? (Ні).

5) Птахи-хижаки.  (Яструб, сойка, орел, беркут).

6) Які птахи дарують один одному подарунки? (Cамець крачки – самці рибу, чогли – шматочок водоростей, чаплі – гілочки).

7) Який птах співає хвостом? (Бекас).

8) Де ночують зимою білі куропатви? (У снігу).

9) Який птах робить своє гніздо з риб’ячих кісток і вигодовує своїх пташенят рибою? (Зимородок).

10) Чому весною шпаки і граки сідають на коней, корів, баранів? (Вищипують шерсть для своїх гнізд).

11) Які пташині секрети відкриває листопад? (Гнізда).

12) Чи дихає курча в яйці? (Так).

13) Чому птахи, коли падають у глибокий колодязь, не можуть звідти вилетіти? (Птахи не можуть злітати по прямій).

14) Пташенята якого птаха не знають своєї матері? (Зозулі).

15) Який найменший птах у світі? (Колібрі).

16) Який найменший птах в Україні? (Королик).

17)  Який найбільший птах в Україні?  (Дрохва)

18) Чи є пташине молоко? (Так, у пінгвінів).

19)  Які птахи виводять пташенят узимку? (Шишкарі).

20)  Які птахи літають хвостом угору?  (Колібрі).

21) У якого ссавця серце важить 1 тонну? (Синій кит).

22)  Які тварини сплять з розплющеними очима? (Змії, риби).

23)  Чим корисний горобець?  (Винищує комах. За це в американському місті Бостоні йому поставили пам’ятник).

24)  Чи можуть крокодили лазити по гілках? (Так, молоді крокодили часто відпочивають на гілках дерев).

25) Чи плачуть черепахи? ( Плачуть, мабуть вони виганяють пилинки з очей).

26) Чи правда, що метелики живуть один день? (Ні, деякі живуть багато місяців, а деякі, навіть, відлітають у теплі краї).

27)  Одинокі вовки виють на місяць. (Ні, вовки виють вночі, попереджаючи вовків з інших зграй, щоб ті покинули їхні території).

28)  Верблюди зберігають запаси води в горбах. (Ні, їхні горби заповнені салом, за рахунок якого верблюди живуть за відсутності їжі).

29) Осілий птах з блакитною плямою на крилах, любить жолуді. (Сойка).

30)  Птах, що має великий хист і співає, як артист. (Соловей).

31) Дикобраз стріляє своїми голками у ворогів? (Ні, але якщо хижак наткнеться на  дикобраза, то голки легко відпадають від нього).

32) Морська тварина з вісьмома кінцівками?  (Восьминіг).

33)  Гризун-будівник плотин. (Бобер).

34)  Кольорозмінна тварина. (Хамелеон).

35)  Стрибаючий символ Австралії (Кенгуру).

3. Кросворд «Корисні копалини»

Якщо ви правильно розгадаєте кросворд, то у вертикальній колонці прочитаєте, що головне потрібно пам’ятати при їх використанні.

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

                          

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. М’який, білий вапняк, яким пишуть на дошці. (Крейда)
  2. Без неї не звариш ні супу, ні борщу. (Кам’яна сіль).
  3. Його добувають на болоті і використовують як паливо. (Торф).
  4. Рідка горюча речовина, яку видобувають із землі і використовують  як сировину для виготовлення ліків, парфумів, штучних волокон, гасу, бензину. (Нафта).
  5. Будівельний матеріал у діточок називається… (Пісок).
  6. Тверда різнокольорова гірська порода, що виникла внаслідок кристалізації вапняку. (Мармур).
  7. Цю тверду горючу речовину рослинного походження часто називають «чорним золотом». (Вугілля).
  8. Осадова гірська або морська порода, яка містить у собі вапно.  (Вапняки).
  1. Кросворд «Впізнай морського жителя».

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назвати вид дельфінів, що найчастіше зустрічаються в Азовському морі. (Білобочка).
  2. Морська трава найпоширеніша в Азовському  морі. (Зостера).
  3. Риба, якій в місті Бердянську зведено пам’ятник. (Бичок).
  4. Представник осетрових, делікатесна риба. (Севрюга)
  5. Пригадайте скоромовку: «Старому … сумно самому».   (Сом).
  6. Прісноводна риба, що живе в Азовському морі. (Карась).
  7. Промислова риба, яка має форму тарілки. (Камбала).
  8. Штучно виведена риба-хижак. (Пелінгас).

Прочитати слово, яке вийшло по вертикалі. Яке ж море нам відкрило свої таємниці? Які слова в цьому кросворді можна назвати «зайвими»? Чому?

5.  Гра «Стрічковод»

  1. Весь водний покрив землі, а також його частина між материками. (Океан)
  2. Великий водяний простір з гірко-солоною водою, оточений з трьох сторін сушею. (Море)
  3. Природна велика водойма, оточена з усіх сторін сушею. (Озеро)
  4. Мимо копанки-криниці,

Кучерявої вербиці,

Мимо скошених отав,

Білі гуси йшли на… (став)

  1. Грузьке, багнисте місце зі стоячою водою. (Болото)
  2. Постійний водяний потік з природною течією по руслу від витоку вниз до гирла. (Річка)
  3. Хмарка сонцю підморгнула,

І дощем з небес линула.

Тай побіг в ярочок

Веселий … (струмочок)

     8.  У полі при долині,

Як вийти за село,

В живій криничці б’ється

Прозоре … ( джерело)

      9.  Найдовша річка в Україні. (Дніпро)

Із виділених літер скласти прохання водойм:

 

 

 

 

 

                                                                                океан

                                                                    море   озеро 

                                                                     став  

                                                                              болото

                                                            ріка          струмочок

                                                             джерело

                                                                             Дніпро     юй

 

 

 

 

 

 

 

 

6.  Кросворд «Змійка»

Змійка зачарувала птахів. Потрібно відгадати їх назви, користуючись малюнком та підказкою. Тільки тоді змійка їх відпустить. Кінець кожного слова є початком наступного.

 

 

 

                                          Цю пташку ще називають вальдшнеп.

Хижий нічний птах роду совиних,

який живиться дрібними гризунами. (Пугач)

                                       Маленький співучий птах, що

                                                  має жовті крильця, білу спинку,

                                            чорну шапку. А дзьоб у нього –                                                    

                                            мов зернинка.     (Чиж)

 

                                                    

                                                                                                                                   

Якщо ці птахи багато й довго співають,

буде ясно. Живуть у полі чи степу.  

                                    (Жайворонок)

 

                                              

                                                    Самець качки.  (Качур)

                                                                         

 

 

Має гніздо-рукавичку.

                             (Ремез)

 

                                                     Не хоче доглядати своїх дітей,

                                                     тому підкидає яєчка у чужі гнізда. (Зозуля)

                                                           

 

Хижий птах родини яструбиних,

занесений до Червоної книги України,

часто полює на курчаток. (Яструб)

7. Гра «Можна – не можна»

Вчитель називає дію, а діти відповідають: «можна» чи «неможна».

     Саджати квіти,рослини.

     Охороняти первоцвіт й рідкісні рослини.

     Ламати гілочки дерев, кущів.

     Берегти молоді рослини.

     Обдирати кору дерев.

     Рвати багато квітів.

     Обгороджувати мурашники.

     Збивати гриби ногами.

     Руйнувати павутиння.

     Спостерігати за жабами.

     Милуватися красою природи.

     Вбивати павуків.

     Ловити метеликів, бабок.

     Ловити жаб.

     Підгодовувати птахів.

     Прибирати місце відпочинку у лісі, на березі річки тощо.

  1. Гра «Хто краще запам’ятав?»

Назвати дерева, які постраждали від шкідників. Назвати птахів, які врятували дерева.

                        Лісова бригада

        У лісі сталася біда -

 Гусінь листя об` їда:

 І на дубі, і на клені,

 І на ясені зеленім,

 Солов’ї, шпаки, синиці

 Вмить злетілись, як годиться,

 І давай сурмить тривогу:

 - Гей, пташки! На допомогу!

9. Гра “Допоможемо Незнайці”.

Прочитайте записаний на дошці віршик. Допоможіть Незнайкові виправити вірша. Поміняйте слова місцями.

В ліс Незнайко увійшов –

Під кущем йоршів знайшов.

Біля річки посидів –

Наловив собі грибів.

До городу завітав –

Стиглих яблук накопав.

А по саду походив –

Моркву з яблуні струсив.

 

10. Дидактична гра “Що було б, якби...”

  • раптом перестали квітнути рослини?
  • зникли лісові звірі і птахи?
  • не стало води на землі?

 

Завдання для вікторини   «Жива і нежива  природа».

1. Вписати в клітинки запропоновані слова: нежива, жива, рослини, тварини, комахи, птахи, звірі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Підкреслити назви корисних комах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Назви предметів розподілити на групи з’єднавши стрілочками з відповідним поняттям.

 

Будинок

Ставок

Ластівка

Тролейбус

Дуб

Сонце

Повітря

Корова

Струмок

Муха

Трава

Кінь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Прочитати плутанку.

 

 

     а)  Прочитати відмінності між живою та неживою природою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) Назвати відмінності між тваринами і рослинами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в)  Назвати ознаки птахів.

 

                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

г) Назвати ознаки звірів

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розподілити за способом розмноження  з’єднавши стрілками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розподілити на групи запропонованих птахів.

Діти об’єднуються у дві команди. Кожен учасник отримує картку з назвою птаха. По сигналу вчителя, підбігши до дошки, слід розмістити табличку під відповідним написом, повернутися на місце і передати естафету наступному учасникові гри. Перемагає та команда, яка найшвидше і правильно виконає всі завдання.

Назви птахів: ластівка, синиця, горобець, стриж, ворона, зозуля, галка, дятел, журавель, дика качка, ворона.

Написи на дошці:

 

 

 

 

doc
Додано
13 березня
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку