Добірка завдань з української мови з теми "Слово. Частини мови" для учнів 2 класу.
Завдання з теми «Слово. Частини мови»
1. Запиши іменники за алфавітом.
Весна, село, береза, перо, крило, гриби.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. «Утвори слово»
ЛИС + МО - С + Н ___________________________________________
ГРЕ + ЧАС + НИВА - С + Й – ВА __________________________________
ДВЕРІ + С - Д + НА – РІ _________________________________________
СЛИ + ВОВА + ИЙ – А _________________________________________
3. «Добери словечко»
На _________________________з’явилися пухнасті котики. _____________листя шелестіло від вітру. Листя на _______________________ і _______________зазеленіло.
Слова для довідок: кленах, березах, вербі, ніжне.
4. Оберіть ознаки до назв предметів.
• Береза, пташка, черемха.
Перелітна, духмяна, кучерява.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
• Сніг, вітер, день.
Сонячний, пухнастий, сильний.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
• Поле, небо, гніздо.
Блакитне, широке, маленьке.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
• Казки, суниці, садки.
Чарівні, вишневі, лісові.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Гра «Угадай, хто це? що це?»
Великий, просторий, світлий, чистий — ...
Дерев’яний, червоний, тонкий, м’який — ...
Теплий, тихий, весняний, погожий — ...
Високий, могутній, гіллястий, широкий — ...
Велика, довгаста, жовта, солодка — ...
Кругле, солодке, червонобоке, смачне — ...
Слова для довідок: диня, клас, день, дуб, олівець, яблуко.
6. До кожного слова додай назву дії. Яка буква повторюється у словах? Підкресли.
Чайка ( що робить?), річка (що робить?), учень (що робить?), учитель ( що робить?), ключем ( що зробиш?), човен ( що робить?), чемпіон (що робить?), чижик (що робить?).
7. Допиши слова, які відповідають на питання «що робить?».
Хвиля – біжить,
Худоба - _________________________________________________________,
реп’ях - __________________________________________________________,
хвилина - _________________________________________________________,
сміх - _____________________________________________________________,
хмара - ____________________________________________________________,
хліб - ______________________________________________________________,
кухар - _____________________________________________________________.
Довідка (пасеться, варить, росте, пливе, достигає, лунає, проходить).
8. До кожного слова підбери ознаки. Підкресли односкладові слова.
Пилка (яка?), гребінець (який?), піна ( яка?), пісня (яка?), черепаха ( яка?), човен (який?), звірятко (яке?), гриб (який?), джем (який?), джемпер (який?), велосипед (який?), дуб , дупло, голуб, липка, білка , яблуко, пенал, жабка , пісня.
Завдання 9 та 10 виконати в зошиті.
9. Спиши речення. Підкресли іменники. Феді подарували фарби. Федорчин брат служить на флоті.
Фіалка – пахуча квітка. Фазани – красиві птахи. Влітку ми поїдемо у Феодосію.
10. Доповни речення словами – назвами ознак, які відповідають на питання який, яка, яке?
У сквері фонтан. Біля фонтана гралися діти. На клумбі цвітуть флокси. Фламінго – птах. Він живе у зоопарку.
11. Прочитай опис берізки. Підкресли іменники.
Берізка
На узліссі виросла кучерява берізка. Стовбур у неї прямий, стрункий. Він біліє, наче сніг.
В різні боки розкинула красуня свої зелені коси. Вони гойдаються від найменшого подиху вітру.
Яка краса!
12. Прочитай опис волошки. Підкресли прикметники.
Волошка
Ця квітка неначе увібрала в себе синь неба. Ніжна, тендітна, вона ховається від вітру в жито чи пшеницю.
Зубчасті сині пелюстки – ніби прекрасні очі, що визирають звідти.
Волошка милує око кожного.
13. Прочитай текст. Підкресли дієслова.
Ластівка
Весною з теплих країв повернулися ластівки. Вони дружно почали ліпити хатку під дахом.
У затишному гніздечку з’явились ластів’ята. Вони веселим щебетанням зустрічали сонечко.
14. Спиши. Доповни текст своїми реченнями.
Ромашка
Ромашка – польова квітка. Віночок білих пелюсток немов припав до жовтого джерельця.
Ця скромна квітка – окраса букетів. Вона милує око ніжною красою.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________