Завдання для вивчення теми
«ЧИСЛІВНИК»
Читання вірша
Число числівник назове,
У світ лічби вас поведе.
Ми навчимося рахувати,
І додавати й віднімати.
Одна на світ Батьківщина,
І матір теж одна – єдина,
Над нами сонечко одне,
Проміння шле нам золоте.
Земля одна, планет багато,
На небі тисячі зірок.
Шість буднів тижня – одне свято ,
І безліч у полях квіток.
Число числівник називає,
І всяк школяр це добре знає.
Один, два, три, чотири, п’ять –
Учімось, друзі, рахувать.
Назвіть числівники, які почули у вірші.
З якою частиною мови ми познайомилися?
Що означає числівник?
На які питання відповідає?
Які бувають числівники? Як пишуться складні числівники?
Сто – це кількісний простий числівник, що відповідає на питання - скільки?
Вибірковий диктант.
Весела двійка принесла нам цікаву інформацію. Випишіть числівники.
Підраховано, що за п’ятдесят днів людина з’їдає стільки їжі, скільки важить сама. За життя людина з’їдає п’ятнадцять тонн хліба. У нашій країні людина фізичної праці з’їдає шістсот грамів хліба на добу. Для службовців, учнів денна норма – чотириста грамів.
Відгадайте загадки, випишіть числівники, утворіть від них порядкові.
Спить у ліжку біла сплюшка, в неї аж чотири вушка (Подушка)
Два брати у воду дивляться, а довіку не зійдуться (Береги)
Сім братів віком рівні, але іменем різні (Дні тижня )
Один ллє, другий п’є, третій росте (Дощ, земля, рослина)
Вправа «Оцінка висновків»
Чи шістьорка їде на вокзал? Чи доїде шостий номер на вокзал?
Я получила двінадцятку! Я отримала дванадцяту !
Врач приймає з трьох годин Лікар приймає після третьої години
Цікаві ребуси:
Г1а Пі2л Ві3на 100лиця
(година) (підвал) (вітрина) (столиця)
Конкурс «Хто кмітливіший?»
Випишіть числівники, визначте їхній розряд за значенням.
1. Сімсот невісток на одній подушці сплять ( Соняшник )
2. На одному коромислі дві змії сидять ( Брови)
3. Шість ніг, дві спини, одна голова ( Дитина сидить на стільці)
4. У двох матерів по 5 синів, а всім ім’я одне ( Пальці на руках)
УСНА вправа (назвати числівники)
Дібрати дієслово, протилежне за значенням.
Купувати –
руйнувати –
говорити –
підіймати –
охолоджувати –
шепотіти –
Мовно - логічна вправа. Скласти прислів’я з частин. Виписати в два стовпчики кількісні і порядкові числівники
Краще один раз побачити та на другий день продав
Ану, вставай, чоловіче. ніж сто раз почути
Березень у зими кожуха купив вже третій півень кукуріче.
Вправа «Оцінка висновків» (знайти помилку)
Чи шістьорка їде на вокзал? Чи доїде шостий номер на вокзал?
Я получила двінадцятку! Я отримала дванадцяту !
Врач приймає з трьох годин Лікар приймає після третьої години.
Цікаві ребуси:
Г1а Пі2л Ві3на 100лиця
До назв предметів доберіть по кілька назв дій.
Сніг (що робить?) – ...
Мороз (що робить?) – ...
Вітер (що робить?) – ...
Сонце (що робить?) – ...
Дощ (що робить?) – ...
Випишіть числівники, визначте їхній розряд за значенням.
1. Сімсот невісток на одній подушці сплять
2. На одному коромислі дві змії сидять
3. Шість ніг, дві спини, одна голова
4. У двох матерів по 5 синів, а всім ім’я одне
Випишіть у два стовпчики з тексту числівники, назвіть серед них порядкові.
Вісім ляльок дерев’яних,
Кругловидих та рум’яних,
В різнобарвних сарафанах
На столі у нас живуть
Всіх мотрійками зовуть
Перша лялечка товста,
А в середині пуста,
Навпіл ляльку огрядну
Розділити можна.
В ній побачиш другу
Лялечку порожню.
Ти трійку цю відкрий –
Третя вистрибне, як стій.
Половинку відчини,
Наглухо приперту,
І зумієш ти знайти
Лялечку четверту.
Вийми цю і подивись:
Може є там ще якісь?
Справді: є тут п’ята
Лялечка пузата.
А у п’ятій просто заховалась шоста,
А у шостій сьома,
Як у себе вдома.
А у сьомій – глянь-но,
Восьма і остання!