29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок " Дихальна система людини. Для чого і як дихає людина"

Про матеріал
Інтегрований відкритий урок для 4 класу. З теми " Дихальна система людини. Для чого і як дихає людина"
Перегляд файлу

 Я досліджую світ

4-й клас

Вчитель : Данкіна Ірина Олександрівна

 

Тема: «Для чого і як людина дихає? Дихальна система людини. Практична робота: « Модель дихальної системи»
Мета:

  • з’ясувати  поняття «органи дихання» (розташу­вання в організмі, значення), за допомогою практично-дослідницької діяльності;
  • дати уявлення про газообмін в легенях;
  • формувати вміння висловлювати судження, встановлюва­ти взаємозв'язки і залежності між органом й умовами його функціонуван­ня;
  • вчити практично використовувати набуті знання;
  • розвивати уяву; виховувати охайність, допитливість, пізнавальний ін­терес до вивчення свого організму.


Обладнання: презентація до уроку( powerpoint); навчальне відео, іграшки виготовлені на уроці мистецтва,  для практичної роботи: соломинки для напоїв, повітряні кульки, малюнок легень

ХІД УРОКУ

 

I. Підсумки спостережень за погодою

ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань

  1. Опитування в системі Kahoot ( ТАК\НІ)
  1. Еритроцити забарвлюють кров у червоний колір.
  2. Серед усіх клітин крові  найбільше тромбоцитів.
  3. Тромбоцити допомагають крові згортатися.
  4. Лейкоцити захищають кров від вірусів.
  5. Кров приносить до органів вуглекислий газ і поживні речовини.
  6. Приблизний розмір серця – це твій кулак.
  7. Сердце складається з 1 передсердя і 1 шлуночка.
     


 

III. Мотивація навчальної діяльності
1. Проблемна ситуація.

Змагання  з іграшками, виготовленими на попередньому уроці.
E:\b003bf9567742c694c2ab835b2858282.jpg 

Проблемне запитання: Чому вата в кожного учня підлітала на різні висоту? Від  чого залежала висота підняття вати?

IV. Оголошення теми і мети уроку. Робота над новим матеріалом

  • Спробуємо сьогодні дати відповіді на запитання : Для чого і як людина дихає?

Після уроку ми зуміємо:

  • назвати в певній послідовності органи дихання людини і зможемо показати на своєму тілі місця, де вони розміщені.
  • розповісти про газообмін в легенях, і пояснити значення чистого повітря для дихання;

    Робота в групах. « Асоціативний кущ»

Учні об’єднуються в групи, складаючи слово ди-ха-ння(різного кольору папірці)

  • Подумайте і запишіть з чим у вас асоціюється слово дихання.


- Тож людина – жива істота, вона постійно має потребу в цілющому газі - кисні, який входить до складу повітря.

-Без повітря людина не може прожити навіть кілька хвилин! Вона постійно вдихає повітря  і видихає вуглекислий газ все своє життя.
 

3. Робота за таблицею «Органи дихання».
— Який же шлях повітря від органів дихання до легень?
Щоб потрапити до легенів, повітря проходить досить довгий шлях по цілій системі трубок. Усі ці трубки так і називаються — верхні дихальні шляхи.
Давайте простежимо весь цей шлях. Починається він із носа.
— У носі затримуються великі часточки і пил, які могли б пошкодити ніжну тканину легень. Тут же відбувається нагрівання повітря, яке вдихаємо. Часточки і пил затримуються за допомогою волосинок, які щільно ростуть на слизистій носових проходів. А зігрівання відбувається тому, що носові ходи дуже вузькі, а їхні стінки багаті на кровоносні судини. Кров, яка постійно циркулює, зігріває стінки, а від них зігрівається й повітря. Тому дуже важливо дихати носом, а не ротом.
Потім повітря через носоглотку надходить у дихальне горло. Дихальне горло ділиться на два бронхи: правий і лівий. Бронхи входять в легені і там розгалужуються, як коріння дерев. Саме цим шляхом потрапляє повітря до легень.

Цікаво:

Краще від усіх вміють дихати співаки, музиканти, котрі грають на духовних інструментах (флейті, сопілці, трубі), спортсмени та йоги.

- Як ви гадаєте, чому? (відповіді дітей)

Фізична розминка « Дихальна гімнастика»

https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284

4.Робота з відео « Будова легень»            


- Яку будову мають легені? Що відбувається з повітрям у легенях?
Трахея і бронхи схожі на трубочки. Кожен з бронхів з’єднується з однією легенею. Легені складаються з величезної кількості маленьких пухирців. У стінках цих пухирців постійно рухається кров. Коли свіже повітря заповнює пухирці, кров бере з повітря кисень, а віддає вуглекислий газ. (Вуглекислий газ утворюється під час роботи всіх органів тіла.) Потім кров несе кисень до кожного органа. Повітря, яке залишилося в легенях, у якому вже мало кисню і багато вуглекислого газу, ми видихаємо.

Як побудовано легені? Легені — великі м’які органи. Вся легеня оточена м’яким покриттям, яка має назву «плевра». У легені є маленькі пухирці, і саме сюди повітря надходить з бронхів, причому необхідні гази використовуються, а непотрібні — виштовхуються. Ці маленькі пухирці називають альвеолами.

5. Практична робота.
- Треба показати шлях, яким проходить повітря від органів дихання до
легень.

Lung Anatomy Printable by Hello Wonderful | Teachers Pay Teachers

Інструкція:

  • Виріжте з паперу носик, ротик, легені.
  • З’єднайте скотчем дві соломинки надягніть кульку і щільно примотайте скетчем
  • Подмухайте в соломинки та простежте, як повітря наповнює кульки – «легені»

Цікаво:

Основними органами, завдяки яким ми дихаємо, є легені. Наші ле­гені працюють і вдень, і вночі — все життя. Якби вони перекачували не повітря, а воду, тільки за одну ніч підняли б на висоту другого поверху півтони води. Ось який потужний дихальний апарат створила природа!

V. Закріплення матеріалу.
1. Робота з електронним програмним засобом .

Вправа на платформі  Learningapps.

https://learningapps.org/display?v=pjvdrwry520

Позначте елементи будови дихальної  системи.

 

 

 

VІ. Підсумок уроку.
Продовжити речення:

Дихальна система складається …..

Спочатку повітря потрапляє у ……

Людина може прожити без повітря….

Легені складаються з величезної кількості …..

Самоцінювання учнів.

 Вправа «Сходинки самооцінки» Поставте сердечко на шкалі -  Як ви працювали на уроці?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку