Добро посієш - добро пожнеш

Про матеріал
Урок доброти " Добро посієш - добро пожнеш" формує уявлення про внутрішній світ людини, показує велич та красу добра, виховує людські радості - творення добра для інших, участі їх у благодійній діяльності; розвиває вміння осмислювати духовні цінності; спонукає на добрі справи; вчить бути добрим, не скупитися на добро.
Перегляд файлу

                               Загальноосвітня  школа  І – ІІІ ступенів №7

                                          Новокаховської міської ради

 

 

 

 

Урок Доброти

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель   Гриненко Л.М.

 

2018 р.

 

                                                        Доброта – це те, що може побачити

                                                                             сліпий і почути глухий.

                                                                                         Марк Твен

Найвродливіша музика душі - це доброта.

                                                                                             Ромен Роллан

 

Урок доброти

 

Тема: Добро посієш – добро пожнеш.

Мета: Формувати уявлення про внутрішній світ людини, показ величі та краси добра, виховання справжньої людської радості - творення добра для інших, участі їх у благодійній діяльності; розвивати вміння осмислювати духовні цін-ності; спонукати на добрі справи; вчити бути добрим, не скупитися на добро, красиву любов, відкрити найвищі цінності людини; вчити любити й цінувати життя, виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості. 
Обладнання:  портрети Ш.О. Амонашвілі, В.О. Сухомлинського , Матері Терези, різнокольорові серця, , вислів В.О. Сухомлинського, Коло вибору

 « Ввічливі слова», відеоролик Пісні про добро, Заповіді доброти , малюнки.

Типуроку: урок - роздум

 

Перебіг уроку

 

І. Організація класу

Розпочинається урок наш доброти

Тож прошу вас серця свої відкрити

Щоб зрозуміти і запам’ятати

Лише з добра усе бере початок.

1. Хвилинка психологічного настрою «Хвилинка доброти» (за Амонашвілі). 
- Закрийте очі і подумки пошліть один одному добрі думки і добрі відчуття. Подаруйте посмішку другу для створення хорошого настрою. 
- А я хочу подарувати вам маленькі серця із побажаннями (діти вибирають різ-нокольорові (4 кольори) серця і зачитують побажання (Приємно тебе бачити, у тебе гарна посмішка, у тебе добрі очі, дякую, що ти є, ти щедра ( лагідна,  любляча, подільчива) дитина, ти гарний товариш …) 
2. Вправа «Очікування» 
- Я сподіваюся, що сьогоднішній урок буде уроком роздумів, пошуку, добра, радості і любові. 
- А чого ви очікуєте від уроку? 

 

 

ІІ Мотивація навчальна діяльності 
1. Гра «Банани». 
- Пропоную виконати вправу на кмітливість. Закресліть букви Н ,Е, У  і отримаєте ключове слово сьогоднішнього уроку. 
Н У Д Е О Н У Б У Е Н Р У Н Е О Е Н У Т Е Е Н У А (Доброта) 
-Сьогодні ми говоритимемо про добро , доброту, добротворення. 

2. Гра «Займи позицію». 
- Скажіть, а уміння пожаліти когось буде проявом доброти? 
- А здатність співчувати? 
- Підтримка не словом, а ділом означає бути доброю людиною? 
- Творити добро – це життєва необхідність чи життєва позиція? 
- Для чого потрібна доброта? 
Сьогодні на уроці кожен із нас отримає можливість серйозно подумати та ви-словити свої міркування щодо людських відносин. 

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку. 
       Вступне слово учителя. 
-Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим. Добро-та, чуйність, співпереживання, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини.

Дуже мудро говорить народ: «Роби добро – і воно повернеться до тебе».

Якщо ми робимо добро, то……..(відповіді дітей). Будеш робити зло – зло й от-римаєш. Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І сьогодні на уроці вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими заповідями Матері Терези, повчаннями В.О.Сухомлинського, Ш.О.Амонашвілі, О.А.Захаренка. Ці люди усе своє життям присвятили творі-нню добра. 

 

ІV .  Робота над матеріалом уроку

1 . Розповідь про Ш.О. Амонашвілі. (Вивішується портрет) 
«Незалежно від того, чекають від тебе добра чи не чекають – Твори добро. 
Незалежно від того, помітять твоє добро чи не помітять – Твори добро. 
Незалежно від того, приймають твоє добро чи відкидають – Твори добро. 
Незалежно від того, чим будуть платити тобі за добро: добром чи злом –Твори добро. 
Твори добро і ні у кого не питай дозволу, бо ніхто не може бути володарем твого добра.» 
- Ці мудрі слова належать дуже шанованій людині, педагогу, засновнику авто-рської школи в Грузії Ш.О.Амонашвілі. В даний час Ш.О. Амонашвілі – док-тор психологічних наук, професор, академік, Ш.О. Амонашвілі очолює однойменний Видавничий Дім і є співавтором стотомної "Антології гуманної педагогіки". І наша школа теж працює на засадах гуманної педагогіки.

2.  Гра «Командири і чарівники добра» (З книги Ш.О. Амонашвілі «Доброго дня, діти»)

- Учні-першокласники, вихованці Ш.О. Амонашвілі,  були шефами діток з ди-тячого садка.  Я пропоную вам  добру справу -  взяти шефство над дошкільня-тами . Але спочатку необхідно скласти план заходів, які ми можемо провести.

Використовую для складання плану технологію «Два-чотири-всі разом».

1. Навчити нових ігор.

2. Показати  пальчиковий театр.

3. Навчити робити іграшки – саморобки.

4. Провести вікторину «Сторінками улюблених казок».

5. Провести спортивні змагання тощо.

 

3.  Розповідь про В.О.Сухомлинського. (Вивішується портрет) 
«Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилин-

кою.  Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний.» 
Ці слова належать тому, хто все своє життя віддав дітям, видатному педагогу, письменнику В.О.Сухомлинському. За свою педагогічну працю він був наго-роджений двома орденами Леніна, багатьма медалями. Заслужений вчитель УРСР, Герой Соціалістичної праці. Він був доброю людиною і тому міг писати добрі і повчальні твори для дітей. Хай його світлий образ живе сьогодні на уроці. 

4. Слухання і обговорення оповідання  В.О. Сухомлинського « Добре слово»        

                                                       Добре слово

          В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п’ять років, вона тяжко захворіла. До нещасної матері почали приходити роди-чі. Кожен приносив щось смачне й поживне. Кожен говорив: „Треба добре ха-рчуватися, треба дихати свіжим повітрям, і хвороба втече в ліси й на болота”.

          Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас  сказав:

-  Чогось їй не вистачає. А чого, і сам не можу зрозуміти.

         Раптом відчинились двері й у хату  ввійшла прабабуся Олі  - столітня На-дія. Про неї всі забули, бо багато років сиділа стара в хаті і нікуди не виходи-ла. Але, почувши про хворобу правнучки , вирішила  навідати її.

           Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою – зморш-кувату, маленьку – й  сказала :

   - Принесла я тобі, моя люба правнучко, один- єдиний подарунок : сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці : щоб ти , моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечку.

         Така величезна сила любові була в цьому доброму слові , що маленьке Олине серце забилося частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.

  - Ось чого не вистачало  Олі, - сказав дід Опанас. – Доброго слова.

                                                                                В.О Сухомлинський

- Що трапилося з дівчинкою?

- Що зробила прабабуся Надія?

- Що повернуло дівчинку до життя?

- В чому виявилася велика сила? (В доброму слові)

- Отже, від доброго слова у людей теплішає на серці. Недарма в народі кажуть „ Слово лікує, слово і ранить.”

- Як ви розумієте цей вислів ?

Сам В. О. Сухомлинський звертається до вас з таким закликом: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить» (Прикріплюю вислів з висловом на дошці)

                                            Фізкультхвилинка

Учні імітують рухи за змістом вірша.

Добре те, що сонце світить!

Добре те, що віє вітер!

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс!

Добре те, що в нашій річці

Синя - не брудна водичка!

 

5 . Розповідь про Матір Терезу. (Вивішується портрет) 
А ще хай на нашому уроці буде присутній образ відомої на весь світ Матері Терези.  Мати Тереза була настоятелькою Ордена милосердя. У різних країнах світу вона відкривала школи, медичні пункти, притулки для бідних, допома-гала хворим і знедоленим. Мати Тереза ніколи не прагнула бути популярною. Вона просто робила людям добро. Удостоєна Нобелівської премії миру. Взірець доброчинності та милосердя. Коли її не стало – планета осиротіла. Але вона залишила нам свої заповіді та настанови. Доторкніться до мудрості цієї жінки. Послухайте їх. 

Заповіді доброти 
Бути добрим – це забути про себе самого, щоб думати за інших. 
Бути добрим – це пробачати, пам’ятаючи, що слабкість людська є сильніша від злості. 
Бути добрим – це мати милосердя для слабкості інших людей і пам’ятати, що ми не є кращими від інших, навіть в їхніх ситуаціях ми були б, може, ще гірші. 
Бути добрим – це закрити очі на прояви невдячності. 
Бути добрим – це давати навіть тоді, коли нічого не отримуємо, посміхаючись до тих, які нас не розуміють, навіть недооцінюючи нашої доброти. 
Бути добрим – це вчинити зі свого життя дар для інших, навіть лучити з працею кожного дня клопоти ближніх. 
Бути добрим – це приглушити біль власного серця і посміхатися завжди. 
6. Гра «Добре — погано»

Вчитель  називає слово, а діти відповідають, добре це чи погано.

                   Добре                                    Погано

                   Захистив                                Образив

                   Відвідав                                 Розірвав

                   Обігрів                                  Посварилися

                   Допоміг                                 Відібрав

                    Поділився                             Штовхнув

                    Заспокоїв                              Ударив 

- Як ви розумієте ці вислови? Які з них треба використовувати в житті, у відносинах з людьми? Чому?

 

Хвилинка відпочинку

«Пісня  про Добро»  Н. Май

https://www.youtube.com/watch?v=N44c0vMG6w0

 

7.  Технологія колективно – групового навчання

    Розв’язування моральних завдань

- Ми постійно перебуваємо серед людей – у колі сім’ї, друзів, у школі, в класі, на вулиці. Всюди нам потрібно поводити себе так, щоб і навколишнім і нам було добре.

Робота в групах : закінчити життєву ситуацію і зробити висновок.

             Маленьке пташеня випало з гнізда. Воно лежало на землі, безпорадно чекаючи допомоги. Це побачили Сашко і Маринка. Діти вирішили забрати пташеня додому. Над ними стурбовано літала мати пташеняти, ніби хотіла про щось їм сказати. Побачивши це, хлопчик і дівчинка…

Під час дощу серед двору з’явилася велика калюжа. Ніна, дуже гарно одягне-на, поспішала у гості. По дорозі вона зустріла бабусю. Вона з розпачем диви-ться на калюжу, у яку впала її палиця. Мабуть, старенька не могла самостійно її підняти. Ніна на мить зупинилася і уявила свою бабусю в такій ситуації. Дівчинка поспішала, але…

  Висновок: Важливо зрозуміти, що потрібні історії відбуваються з кожною людиною. Мені дуже хотілося б, щоб ви були схожі на головних героїв, були чемними хлопчиками і дівчатками. Щодня людина сама вирішує - чинити їй добро чи ні. Адже людина ,яка робить добро, є також щасливою, як і та кому вона зробила.

8. Гра «Додайте чарівне слово»

Я буду читати початок речення ,а вам потрібно продовжити . ( Можна дивитися на наше Коло вибору « Ввічливі слова»)

-  Розтопить серце будь-кого сердечне слово.... (“Дякую”)

-  Зазеленіє древній пень,коли почує.... (“ Добрий день”)

-  Коли згасає сонце у росі й зоря лягає лагідно на плечі

серед знайомих , рідних голосів ми чуємо привітне ...(“ Добрий вечір”)

-  Щоб знов зустрітись у годину призначену, кажу щиро завжди я всім ....

( “До побачення )

Висновок : Щоб бути добрими - це бути ввічливими . Даруйте людям добро і радість,не чекайте віддачі. Робіть добро тим ,із ким ви ,можливо,зустрінетеся раз у житті. Пам*ятайте ,що все повертається , як бумеранг.

 

V. Підбиття підсумків


Вчитель:   

Я вірю в силу доброти.

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирать  дорогу.

Я вірю в силу доброти,

Що на торжку не продається,

 

 

Що кривди розбива пласти,

Красою тулиться до серця.

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящих,

Що хоче, щоб і я, і ти,

          І все було у світі кращим.

                                    В.Крищенко


Перегляд мультиплікаційного фільму « Уроки доброти» із серії  Уроки  Тітоньки Сови ( українською мовою)


 

1

 

docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
2333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку