Тетяна Кузьменко «Подарунок» (Урок)

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання,(4 клас) до підручника Вашуленко М.С., Васильківська Н.А., Дубовик С.Г. (Видавничий дім "Освіта", 2021.). Навчаю дітей мислити критично. Створюю ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, даю можливість кожному відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили.
Перегляд файлу

Літературне читання / 4 клас/

Тема: Тетяна Кузьменко «Подарунок»

Мета:  познайомити учнів з твором Тетяни Кузьменко «Подарунок»»;

виробляти навички виразного читання; вчити розповідати про свої враження від прослуханого твору; розвивати критичне мислення; уміння висловлювати свої думку; виховувати почуття взаємодопомоги, доброзичливе ставлення до людей.

 

  • формування ключових компетентностей:
  • спілкування державною мовою: вміння висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди; усвідомлювати роль ефективного спілкування;
  • навчання впродовж життя: визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання;
  • соціальні і громадські компетентності: уміння працювати в парах, групах на результат;
  • громадянської: виховувати
  • загальнокультурна грамотність: формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, почуття за допомогою слова.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійний комплект, картки для ігрових завдань.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

1.  Вправа « Тепло душі».   СЛАЙД 2

       -  Діти, прочитайте слова.

 

         доброта                людяність               чуйність         

         допомога              піклування             щирість

         турбота                 милосердність       вдячність

 

  • Нехай першими сядуть уважні, другими – чуйні, а тепер - сердечні та щирі, а згодом – наполегливі, а потім – добрі і милосердні. Поверніть руки долонями один до  одного. Ви відчуєте тепло, яке посилає вам ваш товариш. Це тепло його серця, його душі, яке зігріває вас під час уроку.

 

 

     2.  Хвилинка-аутотренінг.    СЛАЙД 3

    - Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного.

    - Посміхніться.

    - Для цього, щоб упоратися із завданням цього уроку, будемо працювати,          слухати, мислити, висловлювати свої думки.

Отже, сьогодні на уроці ми будемо:

    ● не просто слухати, а … (чути),

    ● не просто дивитись, а … (бачити),

    ● не просто відповідати, а … (міркувати),

    ● дружно і плідно …( працювати).

 

 II. Перевірка домашнього завдання

   - Переказ оповідання Аніти Майданюк «Жадана ручка»( за QR – кодом).

      Складання  літературних  пазлів у вигляді малюнка до твору. (Робота в групах)

      Самооцінювання.

     

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вправи для дихання.  СЛАЙД 4

     ● «Покоти олівець»                C:\Users\25\Desktop\олівець.png

На парті перед собою покласти олівець. Дмухаємо так, щоб він покотився від

нас.
 «Надуваємо кульку».          

C:\Users\25\Desktop\кулька.jpg

Вдих –носом.

Видих – губи в трубочку.

 

  1. Мовленнєва розминка.   СЛАЙД 5

   - Знайди у словах зайві букви. Читай швидко, уникаючи їх.

 

      Борозшно, калсач, короовай, крутпа, мородзиво, перчиво, цуркерка,        шокколад, верьшки, массло, смецтана, ковибаса, котилета, варенники, шинека, сосисики, молйоко, родзиники, тірстечка, боршщ, кааша, хлоіб.

 

  ІV.  Мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Гра «Шифрувальник».  СЛАЙД 6

    - Пригадайте алфавіт і розшифруйте назву твору, над яким ми будем працювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

19

6

1

21

24

18

19

15

  

   - Отже, сьогодні на уроці ми будем працювати над твором Тетяни Кузьменко   «Подарунок».

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1.          Вправа «Передбачення».

       - Прочитайте загаловок оповідання.

      - Висловіть власні припущення,  чому саме так називається твір?

2.  Словникова робота. Стіна слів.   СЛАЙД 7

    - Прочитайте правильно слова в П – С – Ш темпі. Поясніть значення, підберіть синоніми.

Хреще́на (духовна мама)               

Ми́ттю  (швидко)

А́кція (зменшення; дія, операція)

Заду́мі (стан людини, яка заглибилась в думки)

Фармаце́вт (аптечний працівник)

Ти́цьнув (показав)

Скуйо́вдила (сплутати, кошлатити)

Аж дух забило (дуже вражений)

Із-за рогу будинку (вугол будинку)

VII. Робота над твором

  1. Стратегія «Читання з зупинками».  СЛАЙД 8

Текст поділено на незавершені частини (6 частин).

         ● Читання тексту учителем (1ч.)

       -  Як ви думаєте, як далі розгортатимуться події?

        ● Читання 2 частини учнями.

- Що почув Ілько?

- Як ви думаєте, чому бабуся була засмучена?

         ● Читання 3 частини учнями.

- Чи здійснилось ваше передбачення?

- Які почуття у вас викликала розповідь бабусі?

- Як ви думаєте, як поведе себе Ілько?

         ● Читання 4 частини учнем.

 - Чи справдилися ваші передбачення?

         ● Читання 5 частини учнем.

- Як ти ставишся до Ількового вчинку?

- Як ви думаєте, чи можна було у цій ситуації поступити інакше, не так, як Ілько? Чому?

         ● Читання 6 частини учнями в особах.

- Чи очікували ви таку кінцівку оповідання?

- Яка важлива тема підіймається у цьому оповіданні?

 - Чи отримали ви сьогодні новий досвід? Який саме?

VIІІ. Фізкультхвилинка   СЛАЙД 9

IX. Закріплення вивченого матеріалу     

  1. .  Стратегія «Шість капелюхів»   СЛАЙД 10

 

C:\Users\25\Desktop\6-капелюхів.jpg Білий капелюх   інформація, факти. (Бабуся не могла знайти гаманець).

Червоний капелюх –твої  емоції. ( Співчували бабусі. Переживали, як поведе себе Ілько).

Чорний капелюх – застереження. (Бути зібраним,

Жовтий капелюх – позитив. (Хлопчик допоміг бабусі).

Зелений капелюх – ідеї, де можна застосувати. (Допомагати людям порадою, матеріально)

 Синій капелюх – висновок. Потрібно робити добро, допомагати іншим людям).

 

  1.   Стратегія «Риб’яча кістка» («Фішбоун»)  СЛАЙД 11

 C:\Users\25\Desktop\вставки до презентацій\фішбоун 1.jpg Проблема: Чи потрібно робити добр?            

  Причини:

- співчуття, людяність, доброта, благополуччя

      Факти:

   - не пройшов мимо

   - запропонував(-ти) свою допомогу

   - заплатив свої гроші за ліки (допомогати порадою, матеріально)

   - чим більше ти віддаєш, тим більше ти маєш

     Висновок: Будь милосердним.

  1. Робота з деформованими реченнями  (Робота в парах).

СЛАЙД 12

даЛюність родожча аз вес.

Людяність дорожча за все.

 

лоді    ребДо лосмі   биро.

     Добре діло роби сміло.

 

X. Підсумок уроку. Домашнє завдання

    1.Рефлексійна вправа «Мікрофон».    СЛАЙД 13

       Цей урок допоміг мені усвідомити…

       Я сьогодні збагнув(-ла) одну життєву істину…

       Ознайомлення із твором дало мені…

       Найцікавішим на уроці для мене було…

       З уроку я взяв(-ла) для себе…   

   2. Домашнє завдання.

      Придумати кінцівку до оповідання:

      Чи розповість хлопчик мамі правду про те, куди він витратив гроші?

      Якщо так, як відреагує мама?

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Середа Вікторія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
4010
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку