Доброта - це частина кожного з нас

Про матеріал

Розвивати вміння розрізняти добре й погане; формувати навички колективної роботи; виховувати в учнів доброзичливе, чуйне ставлення до оточуючого світу.

Перегляд файлу

«Доброта – це частина нас»

 Мета: Розвивати вміння розрізняти добре й погане; формувати навички колективної роботи; виховувати в учнів доброзичливе, чуйне ставлення до оточуючого світу.

Обладнання: Імпровізований мікрофон; мовленнєві опори, написані на окремих великих аркушах, щоб можна було прикріпити біля дошки: «Доброю можна назвати людину, яка…»; «Сьогодні на занятті я зрозумів…»; «Людину можна назвати доброю, якщо вона…»

 

Хід заняття

І.Мотивація.

1.Вступне слово вчителя:

- Мабуть, кожному із нас, хоча б раз у житті, говорили слова «Будь добрим»! А чи замислювались ви про їх зміст, за які досягнення, риси характеру людину можна назвати доброю!?

Давайте сьогодні разом визначимо, якою має бути насправді добра людина.

2..Прийом «Незакінчене речення».

За 20 сек. продовжте, будь ласка речення, що написане на дошці: «Доброю можна назвати людину, яка…»

3.Вправа «Мікрофон».

- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Добро»?

Діти передають «мікрофон» один одному і говорять слова, повязані з цим поняттям. Учитель записує відповіді на дошці:

Добро

Любов

Щастя

Усмішка

Радість

ІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години (написано на дошці):

- Діти,сьогодні ми поговоримо про доброту.

ІІІ. Надання необхідної інформації.

Словникова робота. Тлумачення слова «доброта», користуючись словниками.

Доброта – чутливе,дружнє ставлення до людей.                                                                        

- Яку людину можна назвати доброю?

Добро – це щастя для всіх людей. Якщо людина робить добро іншій людині, то від цього приємно їм обом. Люди кажуть: «З добрим добре». Якщо людина добра, з нею хочеться спілкуватися, її всі люблять. А злі люди, навпаки, часто бувають невдоволені, насуплені, з ними нікому не цікаво.

ІV. Читання та первинний аналіз змісту виховної розповіді.

1. Слухання легенди.

«Усе у твоїх руках»

Ця історія відбулася багато років тому у давньому місті, в якому жив відомий мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко від рідного міста. Але була в цьому місті людина, яка заздрила його славі. І от вирішила ця заздрісна людина придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.                                                                                                                                        Тоді пішов заздрісник на луки, піймав метелика, посадив його між зімкнених долонь і подумав: «Запитаю я в мудреця ось що. Скажи – но, о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий? Якщо він скаже,що живий, я стисну долоні – і метелик помре, а якщо він скаже,що мертвий, я розтулю долоні – метелик полетить. Отоді всі зрозуміють,хто з нас розумніший». Так все й трапилося. Заздрісник піймав метелика, посадив його між долонями, пішов до мудреця та запитав у того: «Який метелик у мене в руках, о наймудріший: живий чи мертвий?». І тоді мудрець, який справді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках».

2. Репродуктивні запитання для первинного обговорення змісту розповіді:

- Чи всі зрозуміли легенду, яку я розповіла?

- Що запитав заздрісник у мудреця?

- Як ви вважаєте, чи правильно відповів мудрець на запитання заздрісника ?

- Діти,що означає вислів «усе у твоїх руках»?

V.Складання  «Абетки гарних слів».

- Давайте створимо у нашому класі гарний настрій. Згадайте гарні, добрі слова на літеру Д.

                                                                 Добрий

Дружній

Добродушний

Доброзичливий

Дорогий

Доброчесний

- Наведіть приклади доброго ставлення людей.( Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають людям похилого віку, тваринам.)

- Згадайте, які ви зробили добрі вчинки?

 

 

VI. Гра «Добрий дощик».

-Діти, ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей, а й у природі. Пограємо у гру «Добрий дощик».

Діти утворюють коло. Усі вони – «добрі дощові краплинки». Усередині – «мама Хмара». Цій дитині до рук дається чашечка з чарівною водою доброти. Грає музика, і всі краплинки танцюють, кружляючи навколо «мами Хмари». Коли мелодія уривається, всі краплинки завмирають, а «мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти.

Наприклад:

-Я розвеселила дітей.

-Я вмила брудного хлопчика.

-Я полила дерево, яке діти посадили біля школи.

-А я дала зайчикові водички.

- Діти, скажіть, якою була «мама – Хмара» добрих хмаринок?

- Чого вона навчила своїх діточок?

VII. Бесіда про маму.

-А хто, як ви гадаєте, є найдобрішою та найтурботливішою людиною у родині? (Мама)

- Як вона піклується про вас?

- Чому кажуть: «Біля сонця – тепло, біля матері добре»?

- Як ви піклуєтесь про свою матусю? Як допомагаєте у домашніх справах?

Висновок. Ви повинні пам’ятати: на все хороше, що для вас робиться людьми, необхідно відповідати теж добром, виявляти увагу, чуйність до дорослих, однолітків, та молодших і так само бути добрими до тварин.

 VIII. Рефлексія. Технологія «Мікрофон» та «Незакінчені речення».

Продовжте речення, записані на дошці: «Сьогодні на занятті я зрозумів…»;       «Людину можна назвати доброю, якщо вона…»

-Діти, у народі кажуть, що у кожної людини є свій Ангел – охоронець, який охороняє її від лиха. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а злі – плаче, втрачає свої сили.

Я бажаю вам,щоб ви намагалися завжди робити добро, щоб ваш Ангел – охоронець радів і завжди приходив на допомогу в тяжку годину.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
НУШ
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
2030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку