Ділова гра- тренінг для вчителів "Сучасному учневі - сучасний педагог"

Про матеріал

Ділова гра - тренінг для вчителів шкільного методичного об`єднання суспільно - гуманітарного циклу " Сучасному учневі - сучасний педагог ". - засідання шкільного методичного обєдняння

Перегляд файлу

ДІЛОВА ГРА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

 

Мета:    - познайомити учасників з основними компонентами тренінгу;

             -  формування професійних компетентностей педагога для здійснення

          постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах

           особистісно зорієнтованого навчання;

  • стимулювання бажання на підвищення свого професійного рівня;
  • сприяння формуванню комунікативних умінь та навичок методичної

                   діяльності;

  • формувати навички ефективної взаємодії.
  •  

Сценарій ділової гри

 

  1. Вступ.

              Щоранку, дорогою до школи, я проходжу «дорогою вітань «, коли всі діти, з якими я зустрічаюсь, вітаються і посміхаються мені у відповідь. Я знаю, що в школі біля мого кабінету мене вже чекають. Вони поспішають щось розповісти, поділитися чимось своїм, що їх спантеличило або тривожить.

         За новими Державними стандартами освіти ключовою фігурою Нової школи є вчитель, оскільки якість освіти не може бути вище якості вчителів, які у ній працюють.

        Мені вдалося натрапити на унікальні дані досліджень, які проводилися в різні роки ХХ століття з цього питання. Учні 30 -х років, включали в портрет сучасного, на їх погляд вчителя:

  • Знання предмета і володіння методикою;
  • Гарні взаємини з учнями;
  • Уміння справедливо оцінювати знання учнів;
  • Дотримання дисципліни;
  • Зовнішній вигляд.

Як бачимо, учні 30 -х років у вчителеві більше цінували знання предмета, загальну ерудицію, високу моральність.

Серед рис, що характеризують ідеального вчителя в очах школярів 60 -х років, описані наступні:

  • Врівноваженість;
  • Авторитет, сильна воля;
  • Знання предмета, вміння говорити логічно і виразно;
  • Приємна зовнішність, розуміння своїх учнів;
  • Вимогливість самостійності, любов до педагогічної роботи.

Тут ми вже бачимо, як поступово на перші місця виходять особистісні якості вчителя.

У 1992 році на базі столичних шкіл було проведено аналогічне анкетування. Педагогам та учням запропоновано розташувати в порядку значимості 58 якостей вчителя. Ось якими якостями наділили Нового вчителя учні того часу:

  • талановитий (85 голосів);
  • цікавий у спілкуванні (81);
  • справедливий у вимогах (80);
  • розуміючий (75);
  • поважаючий своїх учнів (53);
  • освічений (45);
  • учитель, який має почуття гумору (40);
  • уважний (35);
  • готовий надати допомогу (35);
  • гарний, добрий (23).

Зауважте, до першої п'ятірки увійшли тільки особистісні характеристики вчителя, а рівень освіченості та знання предмета відійшло на 6 місце! Чітко видно й те, що такій якості, як любов до дітей, школярі віддали одне з перших місць, а педагоги - 28 -е!

У ході вивчення даної теми, я сформулювала для себе власні критерії визначення особистості Сучасного вчителя, які включають в себе як особистісні якості, так і професійні характеристики. І в цьому мені допомогли діти. Я опитала своїх учнів: яким ви хочете бачити сучасного, вчителі? І перші місця учні віддавали таким якостям як доброта, уважність, почуття гумору, такт. Таким чином, я переконана:

  • Вчитель XXI століття це той, хто в першу чергу вміє знаходити спільну мову зі своїми учнями. Це означає, він повинен бути ідеальним психологом.
  • Крім того, вчитель повинен йти в ногу з часом, бути різнобічною людиною, не обмежуватися лише сферою свого предмета.
  • Учитель повинен мати хороший словниковий запас. Це професіонал- ерудит, який знає не лише свій предмет. Вимогливість і суворість не повинні закривати його здатності бути в процесі виховання помічником, порадником і другом своїх учнів.
  • Він повинен бути сучасною інтелігентною людиною, обов'язково володіти новими технологіями. Тільки вчитель, котрий йде в ногу з часом, здатний зрозуміти своїх нових учнів і бути їм цікавим.

 

  1. Знайомство. «Я,,,»

 

  1. Прийняття учасниками правил гри
  •   Гра — справа серйозна. Як ми граємося, так і живемо; 
  • Будьмо позитивними; 
  • Толерантність — це повага, у першу чергу, до самого себе; 
  • Світ навколо вирує, а ми — ТУТ і ЗАРАЗ — вчимося; 
  • Найдорогоцінніше, що в нас є, це — час, використаймо його для свого здоров’я  найефективніше. 
  • Правило вимкнутого мобільного телефона
  • Правило « Вільної ноги»
  1. Вправа «Ментальна карта»

(учасники розшифровують поняття «Сучасна школа»

 

  1. Освітній глосарій

(кожен учасник отримує конверт з трьома поняттями, до яких на протязі 3 навколишнім світом та перетворювати його.

Враження – чуттєві образи з яскраво вираженим емоційним забарвленням.

Здібності – психічні властивості, які ґрунтуються на природних задатках і є передумовою успішного виконання людиною певних видів діяльності, засвоєння нею знань, умінь і навичок.

Інтеграція – об'єднання в ціле певних частин, окремих компонентів, що супроводжуються ускладненням і зміцненням зв'язків та відношень між ними.

Креативність – творчі можливості людини, які виявляються в мисленні, почуттях, спілкуванні, діяльності, характеризують особистість загалом.

Обдарованість – високий рівень розвитку здібностей.

Творчість – притаманна лише людині діяльність, що породжує якісно нове, відмінне, неповторне, оригінальне, унікальне.

Творча уява – вид уяви, який передбачає створення оригінального продукту.

хвилин  складають  визначення.)

Глосарій

Активність – прагнення дитини підтримувати життєво важливі зв'язки з

Імпровізація – особливий спосіб художньої творчості: творення в процесі виконання без попередньої підготовки, вільне фантазування на певну тему.

Мовленнєва компетенція – це вміння на практиці доречно користуватися мовою (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання), використовувати як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби.

Виховання – це процес цілеспрямованого систематичного формування особистості у відповідності з діючими в суспільстві нормативними моделями.

Оптимізація педагогічного процесу – це логічна послідовність дій вихователя для вибраного сценарію освітньо-виховного процесу.

Аналіз – метод дослідження, що полягає в мовленнєвому або практичному розчленуванні цілого на складові.

Педагогічна інновація – таке нововведення, яке розробляється і проводиться не органами влади, працівниками і організаціями системи освіти.

Педагог-новатор – людина прогресивна, яка відчуває нові життєві тенденції, тримає руку на пульсі часу, добре орієнтується у пріоритетах сучасності, спрямована на майбутнє, не  формаліст, а ставиться до своєї роботи як до мистецтва, що робить змістовним його життя, дає задоволення і радість, надихає на подальші відкриття.

Інновація – це постійний пошук та впровадження нових, максимально ефективних інноваційних педагогічних технологій, результатом яких має бути формування творчої особистості, яка вміє долати труднощі.

 

  1. Малюнковий образ «Я в суспільстві»

 - Заповніть 8 запропонованих квадратів, доповнивши зображення на власний розсуд.

 Інтерпретація:

      1. У першому квадраті ви зображували своє дійсне відношення до себе і уявлення про себе. Якщо ви намалювали усміхнене або смішне личико, фігурку, то це свідчить про хороше почуття гумору, дипломатичність і миролюбну натуру. Гротескна карикатура - ознака незлагідності, замкнутості. Сонце означає, що ви часто берете на себе роль лідера. Квітка - знак жіночності, ви приділяєте багато уваги своєї зовнішності і своєму оточенню. Око означає, що ви маєте горду і підозрілу вдачу, прагнете управляти формуванням своїх взаємовідносин з людьми і свідомо будуєте своє життя.

      2. Другий квадрат. Відношення до домівки. Якщо ви зобразили щось, що  виходить за межі зовнішнього прямокутника, то ви маєте неспокійний характер, домосідкою вас не назвеш. І навпаки, якщо внутрішній квадрат перетворився на самотній будиночок, або символ житла,  ознака того, що ви сумуєте по домашньому затишку. Якщо малюнок, розташований у внутрішньому квадраті, або поза ним, то у такому разі ваші інтереси в правильній пропорції діляться між будинком і навколишнім світом.

       3. Наскільки ви цілеспрямована людина. Якщо вийшла стріла, що летить в мішень, - те у вас розвиненє честолюбство, і ви здатні наполегливо працювати для досягнення своєї мети. Якщо ж ви доповнили малюнок іншими лініями або стрілами, то ви честолюбні, але не упевнені у своїй меті. Якщо ви намалювали щось зовсім інше, не схоже на стріли і мішені, у такому разі, можливо, ви некерована, бунтівна людина.

        4. Відношення з оточенням. Найчастіше в цьому квадраті поміщають безліч фігурок або малюнків. Багато малюнків означає безліч друзів. Якщо провели всього одну лінію, то ви, швидше за все, потайна, стримана, замкнута людина. Якщо зображували цеглину, то схильні до меланхолій і капризів.

        5. Ваша комунікабельність. Якщо ви підкоряєтеся малюнку, це означає, що маєте рідкісну здатність швидко і легко викликати прихильність до себе чужих людей. Якщо не приймаєте малюнок і, наприклад, у вас вийшов незграбний геометричний візерунок, то ви вибиваєтеся із загальної компанії,  у ваших стосунках з суспільством переважає прагнення до влади, володіння, диктату, ви дуже ревниві.

        6. Ваша упевненість, відношення до минулого, сьогодення, майбутнього. Якщо ви намалювали що-небудь над розташованою посередині хвилястою лінією, то почуваєте себе упевнено, у безпеці. Якщо навпаки, то мало вірите у свої сили. Зображуючи потопаючий або тонучий предмет, ви показали, що вас тривожить ваше майбутнє. Якщо намалювали ланцюжок або який - або лінійний орнамент, то ви, без сумніву, здатні наполегливо працювати, дуже свідомі і зрідка припускаєтеся помилок.

       7. Ваше відношення до праці, дисципліни. Якщо ви підкорилися малюнку, доповнивши його геометричними фігурами так, що вийшов симетричний візерунок, то ви дисципліновані і умієте організовано працювати в колективі. Якщо заштрихували чорний квадрат, і у вас вийшла картинка з кривими лініями, несиметрична і не схожа на тривіальну геометричну побудову, то це говорить про те, що ви не схильні визнавати авторитети, уперті і наполегливі.

        8. Сильні і слабкі сторони характеру. Якщо ви просто замкнули круги, значить, постійно потребуєте захисту і підтримки, вважаєте за краще не вирішувати нічого самі. До того ж, на вас могутній вплив роблять уявлення прищеплені в дитинстві. Якщо не замкнули круги , ви незалежна людина, що має в житті певну мету. Якщо вийшло людське вухо, то у вас потайний характер. Якщо малюнок навів на вас думку про ручку чашки, то ви маєте сильне батьківське або материнське почуття.

7. Вправа «Доповни розпочате»

  (Кожен учасник отримує початок оповідання і продовжує його на власний розсуд. Потім читають вголос. Висновок – кожна людина унікальна і творча).

«У родині левів народилося Левеня. Тато з мамою його дуже любили і оберігали від усіх негараздів та труднощів.  Вони продовжували це робити і тоді, коли Левеня виросло і стало Левом. Але раптом сталося...»

«Жила собі Канцелярська Кнопка. Вона потрапила в руки злому хлопчиську, який використовував її для своїх жартів: підкладав товаришам на стільці й, коли вони, присівши, схоплювалися, як ужалені, голосно реготав. Кнопці її роль дуже не подобалася. І якось...»

8.. Вправа «Креативні історії з життя школи»

(Учасникам надається 10 різних картинок – вони мають скласти оповідання з них, пов`язавши зі шкільним життям)

Картинки по запросу картинки C:\Users\admin\Desktop\820383.jpg C:\Users\admin\Desktop\images (1).jpg C:\Users\admin\Desktop\a37f93add58de680882498b04d1f5009.jpg

C:\Users\admin\Desktop\shkola.gif C:\Users\admin\Desktop\Без названия.jpg C:\Users\admin\Desktop\Без названия (1).jpg C:\Users\admin\Desktop\1455024266_youloveit_ru_novye_kartinki_barbie134.jpg C:\Users\admin\Desktop\images.jpg C:\Users\admin\Desktop\kartochka-yabloko-1.jpg

 

9. Вправа «Кошик порад педагогу».

 1. Від початку й упродовж навчального процесу демонструйте дітям свою повну довіру до них.

2. Допомагайте учням формулювати мету і завдання уроку, що стоять як перед групою, так і перед кожним учнем.

3 Завжди відштовхуйтесь від того, що в учнів є внутрішня мотивація до навчання.

4.  Будьте для школярів джерелом різноманітного досвіду, людиною, до якої завжди можна звернутися за допомогою, потрапивши у складну ситуацію.

5. Будьте таким для кожного учня.

6. Розвивайте в собі здатність відчувати емоційний настрій групи (класу) і приймати його (порівнювати свої дії із цим настроєм).

7. Будьте активним учасником групової взаємодії.

8. Відкрито виражайте у групі свої почуття.

9. Прагніть до емпатії, що дозволяє розуміти почуття й переживання кожного школяра.

 

10. Релаксація  «Психологічна зарядка»

 

  • Хочу подякувати всім учасникам гри за продуктивну співпрацю!
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
13653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку