Тема. Доброта - це частина нас
Мета: • розвивати вміння розрізняти добре й погане; навички колективної роботи. • виховувати в учнів ціннісні орієнтири; здатність формулювати моральні судження; цікавість до гри. ;виховувати почуття порядності, милосердя, терпимості у ставленні до близьких і чужих людей; привертати до першооснов — Добра та Любові; вчити протидіяти злу; розвивати ідею самопізнання, дружнього ставлення, толерантних стосунків
Хід заходу
І. Організаційний момент.
(слайд 2) Посміхміхніться всі довкола, побажайте всім добра!
(слайд 3) Привітання
Доброго ранку травам росистим - Доброго ранкуквітамбарвистим
- Доброго ранку сонечку ясному людям усім і всьому прекрасному
. - Я всміхаюсь сонечку Здрастуй золоте
- Я всміхаюсь квіточці - Хай вона росте
- Я всміхаюсь дощику - Лийся, мов з відра
- Гостям усміхаємось зичимо добра
2. Повідомлення теми виховної години. - Діти, сьогодні ми поговоримо про доброту. Що таке доброта?
(слайд4) Доброта
Доброта — це проміння, що світло дарує, Доброта, це тепло, що від серця іде. Хоч вона і ніскілечки нам не коштує, Та прямими шляхами у світі веде. Доброта — це криниця з водою у спрагу, Доброта, мов зоря у нічному путі. Це ж вона в нас народжує силу відвагу, Не дає збайдужіти нікому в житті. Доброта робить душу красиву і світлу. Доброта — це підставлене вчасно крило. Це вона піднімає людину до світла, Щоб усім навкруги добре й тепло було.
Слайд 5 ІІ. Слухання легенди «Все у твоїх руках». 1. «Все у твоїх руках «
Ця історія відбулася багатроків тому в стародавньому місті, у якому жив відомий мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко від рідного міста. Але була в цьому місті людина , яка заздрила його славі. І от вирішила ця заздрісна людина придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Тоді пішов заздрісник на луки, піймав метелика, посадив його між зімкнених долонь і подумав: «Спитаю я в мудреця ось що. Скажи – но, о наймудріший, який метелик у мене в руках - живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні – і метелик помре, а якщо він скаже, що мертвий, я розкрию долоні – і метелик полетить. Отоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший». Так все й трапилося. Заздрісник піймав метелика, посадив його між долонями, пішов до мудреця та запитав у того: «Який метелик у мене в руках, о наймудріший: живий чи мертвий?» І тоді мудрець, який дійсно був дуже розумною людиною, сказав: «Все у твоїх руках». Отже
Слайд 6 «Добрі справи прикрашають людину».
Добрим бути просто чи непросто?
Добрим бути просто чи непросто? Не залежить доброта від зросту.
Як людей полюбиш — пошануєш, Силу для добра в душі відчуєш.
Доброта з роками не старіє, Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона як сонце світить, То радіють і дорослі, й діти
(слайд 7 )Вправа «МІКРОФОН»
“Добро роби, добре й буде ”
(слайд 8 ) ІІІ. Складання «Абетки гарних слів». - Давайте створимо у нашому класі гарний настрій. Згадайте гарні, добрі слова на літеру «Де», Добрий Дружній Добродушній Доброзичливий Добронравний Дорогий Доброчесний Добропорядний
- Діти у цьому будиночку живуть дуже гарні слова про доброту. А як ви розумієте слово «ДОБРО»? - Наведіть приклади доброго ставлення людей. (Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають людям похилого віку, тваринам.) - Згадайте, які добрі вчинки зробили ви?
(слайд 9 ) ІV. Гра «Добрий дощик». - Діти, ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей, а й у природі. Подивимось гру «Добрий дощик». (Діти стають у коло. Усі вони – «Добрі дощові краплинки». У середині – «Мама Хмара». Цій дитині дається чашечка з чарівною водою доброти. Грає музика, і всі «краплинки» танцюють, кружляючи навколо «Мами Хмари». Коли мелодія обривається, всі краплинки завмирають, а «Мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти (наприклад: --Я побачила квіточку, зачахлу від спеки, та й напоїла її. --А я помітила на дорозі брудну машину й помила її. --Я розвеселила дітей. --Я допомогла помити посуд. --Я вмила брудного хлопчика. --Я полила дерево, яке діти посадили біля школи. --А я дала зайчику водички.»
- Діти, скажіть, якою була Мама – Хмара добрих краплинок? Чого і як вона навчала своїх діточок? (Слайд 10 )V. Бесіда про маму. - А хто, як ви гадаєте, є найдобрішою та найтурботливішою людиною у родині? (Мама) - Як вона піклується про вас? - Чому кажуть: «Біля сонця – тепло, біля матері добре.»? - Як ви піклуєтесь про свою матусю7 Як допомагаєте у домашніх справах?
- Ви повинні пам’ятати: на все хороше, що для вас робиться людьми, треба відповідати теж добром, виявляти увагу, чуйність до дорослих, однолітків, та молодших і так само бути добрими до тварин.
(слайд 11 )Заповіді доброти Матері Терези
Бути добрим – це забути про себе самого, щоб думати за інших.
-
Бути добрим – це пробачати, пам’ятаючи, що слабкість людська є сильніша від злості.
-
Бути добрим – це мати милосердя для слабкості інших людей і пам’ятати, що ми не є кращими від інших, навіть в їхніх ситуаціях ми були б, може, ще гірші.
-
Бути добрим – це закрити очі на прояви невдячності.
-
Бути добрим – це давати навіть тоді, коли нічого не отримуємо, посміхаючись до тих, які нас не розуміють, навіть недооцінюючи нашої доброти.
-
Бути добрим – це вчинити зі свого життя дар для інших, навіть лучити з працею кожного дня клопоти ближніх.
-
Бути добрим – це приглушити біль власного серця і посміхатися завжди.
-
Бути добрим – це погодитися на те , що чим більше будемо давати, тим більше від нас будуть очікувати.
-
Бути добрим – це згодитися на те, що не затримуємо нічого для себе, за винятком радості, яка випливає з чистого сумління.
-
Бути добрим – це визнати у великій простоті, що правдиво добрим є тільки БОГ.
Бути добрим я учуся. Це потрібно всім, я знаю.
Якщо спить моя бабуся – Я тихесенько ступаю.
Я хорошим, добрим буду, Щоб робити добре діло
Недаремно кажуть люди Доброта––велика сила
(слайд 12 )VІ. Інсценівка байки. Автор: Запитала блискавка у сонця. Блискавка: Скажи, чому люди люблять тебе більше за мене, адже я теж дуже яскрава? Сонце: Тому що люди люблять тепло і ласку. Блискавка: Від моїх пожеж, що вирують Землею, багато тепла, але це їх чомусь не влаштовує! Сонце: Вся справа в тому, що добра у твоїй душі вистачає лише на короткий спалах, який приносить дуже багато лих
Учитель: Хто з учасників розмови подобається вам більше? Чому?
Слайд13 Народна мудрість ВПРАВА « Знайди кінцівку»
Слайд 14 VІІ. Гра «Склади прислів’я і приказки».
• Добрі справи, прикрашають людину. • За добро, добром і платять. • Без добрих справ, немає доброго імені.
• Робити добро поспішай. • Життя дане на добрі справи.
• Злий не вірить , що є добрі люди. • Добре роби, добре й буде. • Добра справа що дощ у засуху. • Добрим серцем світ тримається. • Світ не без добрих людей.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Слайд 15 Гра «Так чи ні» Тема: Якщо ти добра людина, то повинна
1.Захищати слабшого.
2. Насміхатися з чужого горя.
3. Допомагати тим, хто цього потребує.
4. Ділитися тим, що в тебе є.
5. Ображати інших.
6. Робити якусь справу не за похвалу.
7.Шанувати працю інших.
8. Бережно відноситися до оточуючого середовища.
(слайд 16 )Хвилинка фантазії
-Уявіть собі,що до нас прийшов чарівник.Що б ви у нього попросили: гарну зовнішність,красивий одяг,чуйне серце чи може ще щось?
(слайд 17 ) «В світі казок»
Пригадайте назву казок, де добро перемагає зло
(слайд 18 ) Правила доброти
1.Допомагайте тим, хто має у цьому потребу.
-
Не будьте жадібними.
-
Жалійте інших.
-
Вибачайте помилки інших.
-
Бережіть рідні краєвиди, охороняйте їх.
5. Шануйте і поважайте працю інших
6. Поважайте старших
7. Любіть і поважайте своїх батьків
(слайд19)VІІ.Малювання «КвіткаДоброти». - У вас у кожного на парті лежить листочок, на якому намалюйте стільки пелюстків на квіточці-- скільки добрих справ ви зробили
VІІІ.Підсумок. - Отже, як на зміну зимі приходить весна, так і усередині нас змінюються почуття та думки. Змінюється внутрішній стан. Тільки відчувши внутрішню силу і спокій, ви зможете привести цю силу у ваше реальне сьогодення. Щасти вам у прагненні добра!
|