5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Що таке засоби масової інформації та як їх використовують громадяни в демократичному суспільстві

Про матеріал

Розробка уроку на тему "Що таке засоби масової інформації та як їх використовують громадяни в демократичному суспільстві".

Мета:

-охарактеризувати значення ЗМІ в житті громадян демократичного суспільства;

-навчити добирати інформацію комунікаційними засобами та захиститись від необ'єктивної інформації;

-сприяти формуванню інформаційно-комунікаційної, громадянської, полі культурної компетентності учнів;

-виховувати активну громадянську позицію.

Перегляд файлу

Тема: Що таке засоби масової інформації та як їх використовують громадяни в демократичному суспільстві.

Мета:

  •               охарактеризувати значення ЗМІ в житті громадян демократичного суспільства;
  •               навчити добирати інформацію комунікаційними засобами та захиститись від необ’єктивної інформації;
  •               сприяти формуванню інформаційно-комунікаційної, громадянської, полі культурної компетентності учнів;
  •               виховувати активну громадянську позицію.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: робота в групах.

 

Хід заняття

 

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

План роботи

  1.                Що таке засоби масової інформації?
  2.                Як засоби масової інформації можуть впливати на громадян і суспільне життя?
  3.                Чи є інформація ЗМІ правдивою?

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Пропоную учням заслухати уривок з науково-фантастичного роману Джона Віндхема «День триффідів»: «Після операції на оці мене помітили в післяопераційну палату, в якій не було ніяких комунікаційних засобів, вікна були зашторені. Хоча на очах у мене залишилась пов’язка, я знав, що ось-ось повинен бути обхід. Минав час та ніхто не з’являвся. У лікарні стояла незвична для цього часу тиша: не чути було ні голосів хворих, ні метушні медсестер, ні брязкання хірургічних інструментів у маніпуляційній.

Я відчинив вікно, ззовні не долинало ніяких звуків, хоча лікарня була на людній вулиці. Що це? Щось сталось? Я був наче у вакуумі. Мені стало моторошно. Здавалося, що зі всіх боків на мене насувається щось невідоме, страхітливе, загрозливе».

Якою самотньою, безпорадною буває людина без комунікаційних засобів. І, навпаки, маючи їх, вона стає впевненішою в собі, у неї змінюється настрій, з’являється занепокоєність.

 

  1. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікувані результати

Після заняття учні зможуть:

  •                аналізувати ЗМІ та їх вплив на життя громадян і суспільства;
  •                пояснювати як добирається та подається інформація комунікаційними засобами, як можна захиститись від необ’єктивної інформації;
  •                здійснювати пошук необхідної інформації у ЗМІ.

 

  1. Основна частина

Формування поняття «добір інформації»

Як ЗМІ можуть впливати на громадян і суспільне життя?

Учням пропонується ситуація: «Роман К. вирішив вкласти значну суму грошей у радіостанцію. Він стверджує, що вона буде цілодобово інформувати про всі абсолютно події, які сталися впродовж доби у цілому світі. Його знайомий і одночасно конкурент заперечує йому, стверджуючи, що це неможливо. Хто з них правий і чому?» з наступним аналізом:

  •                   А сам ти як думаєш? (при відповіді використовуємо метод «Прес»)
  •                   А що думають інші?

 

Захист проектів

Наскільки важливим є добір інформації, ми з’ясуємо при захисті кожною групою домашнього проекту за завданням: переглянути дві різні газети («Земля Бердичівська», «Житомирщина») і коротко записати на окремому аркуші в одній колонці подібні повідомлення в обох газетах, у другій колонці – різні повідомлення; звернути увагу на те, в якій послідовності вони зазначені.

Учні роблять висновок про те, що кожне видання має характерну лише для нього інформацію.

Метод «Мікрофон»

Поміркуйте, чому добір інформації є необхідним для будь-яких мас-медіа.

 

Формування вмінь аналізувати та подавати інформацію ЗМІ

Які ж прийоми добору інформації? Це питання з’ясовуємо шляхом самостійної роботи з текстом.

 

Завдання

Визначте прийоми, що використовуються для представлення найбільш цікавої, важливої інформації (місце і порядок розташування, обсяг, шрифт, колір ,фото, стиль заголовку, повнота інформації, посилання на джерела, погляд автора та ін.)

 

Метод «Мозковий штурм»

Які існують прийоми подання інформації?

 

Робота в групах

Формування вміння застосовувати зазначені прийоми. Учні об’єднані у три групи з умовними назвами «CNN», «1+1», «ВВС».

Завдання:

Уявіть свою групу редакцією телебачення з чергового випуску новин. Виконайте завдання:

  1.                Підготуйтесь до випуску новин.
  2.                Подбайте про інтереси телеглядачів при визначенні черговості повідомлень.
  3.                У разі необхідності змініть текст.

 

Після закінчення «випуску» звертається увага учнів на те, що низку новин групи не використали, підкреслюючи, що в реальному житті бувають повідомлення, які так і не доходять до споживачів інформації. Як говорив французький учений П’єр Лаплас: «Те, що ми знаємо, - обмежене, а чого не знаємо, – безмежне.»

 

Бесіда за запитанням

Які чинники впливають на появу в ЗМІ тієї чи іншої інформації – правдивої та неправдивої, упередженої чи неупередженої?

 

Висновок вчителя

Отже, правдивість і якість інформації залежать не тільки від прийомів її подання, а й від того, хто здійснює вплив (насамперед, політичний, фінансовий) на ЗМІ. Підтвердженням цього є реклама місцевих ЗМІ.

 

Робота в групах

Уявіть себе редакцією місцевого ЗМІ і прийміть замовлення на рекламне оголошення гуманітарної гімназії №2 на її ювілейний вечір:

  •                   ТРК «ВІК»
  •                   Газета «Земля Бердичівська»
  •                   Місцеве радіомовлення.

Після презентації текстів реклами проводиться обговорення.

 

  1.   ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ

Метод «Вільного письма»

Що нового дізнались? Що сподобалось? Яких навичок набули? Як ці навички можна застосувати у житті? Як цей досвід може вплинути на подальше життя?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 27
Оцінки та відгуки
  1. Доманська Марина Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Демчук Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Біляєв Антон
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Коваль Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Томас Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Іващенко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Клєймьонова Саша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Сітко Петро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Вахницька Софія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Щербина Дмитро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Кирилюк Вероніка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Величко Настя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Кисарчук Вероника
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. селеткова алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Tarasov Makar
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Laptiev Artem
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Паламарчук Настя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Гордєєв Артем
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Semenyk Diana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. бабущак Юля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Терехов Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Абрамова Ліза
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Рачинський Денис
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Степашенко Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Малишева Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Крилова Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Полюга Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 24 відгука
doc
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
960
Оцінка розробки
5.0 (27 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку