Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3.

Про матеріал
Цей матеріал можна використовувати на уроці математики, так як це не просто урок, а урок-гра. На цьому уроці дітям дуже цікаво.
Перегляд файлу

Тема. Додаємо і віднімаємо  числа 0, 1, 2, 3. Складання і обчислення виразів за схемами. Підготовчі вправи до розв’язування задач.

Мета: формувати  обчислювальні  навички, навички  вміння  розв’язувати  задачі; узагальнити  вміння  з  правил  знаходити  невідомі  доданки; вчити  будувати  схему  до  задачі; розвивати  логічне  мислення    шляхом  формування    розумової  діяльності  абстрагування  і  узагальнення.

Хід  уроку

  1. Організація  класу

     Стали, дітки, рівненько.

 Посміхнулись веселенько.

 Гостей наших привітали

 І за парти посідали.

(Діти вітаються з гостями, сідають за парти).

     Пролунав дзвінок,  

 Починається урок.

 Будемо старанно  працювати,

 Щоб почути у кінці,

 Що у нашім першім класі

 Діти просто – молодці!

 Щоб урок пройшов не марно,

 Треба сісти рівно, гарно

  І виконувати те,

 Про що мова зараз йде.

  1. Актуалізація  опорних  знань
  1. Вправа  «Мікрофон»

Починаємо  урок  …….. математики

На  уроці  сидітиму …….. тихо

Буду  слухати  …….. уважно

Писатиму  …….. охайно

Зошит  триматиму  …….. правильно

Рахуватиму  …….. швидко

Відповідатиму  …….. чітко

  1. Мотивація  навчальної  діяльності.

Повідомлення  теми  та  мети  уроку

  • Сьогодні  у  нас  незвичайний  урок. Урок-гра, але  гра  не  проста. Ми  будемо  вчитися  граючись. Я  знаю, що  ви  любите  пісні  і  танці. Але  немає  нічого  цікавішого  за  казку.

Сьогодні  казка  допоможе  пригадати нам  все, що  ми  вивчали  раніше.; Тож,  казкові  герої  приготували  нам  цікаві  завдання, що  будуть  вчити  нас  новому.

  • Згадайте  з  якої  казки  ці  слова?
  • Я  на  коробі  метений,

я  на  яйцях  спечений,

я  від  діда  втік, я  від  баби  втік …

(Це  слова  Колобка  із  казки  Колобок)

  • Кому  знайома  ця  казка?
  • Хто  головний  її  герой? (Колобок)
  • Що  сталося  з  «Колобком», коли  бабуся  поклала  його  на  підвіконня?

(Він  утік)

  • Скільки  звірів  брало  участь  у  казці? (покажіть «сигнальною  карткою»)                 

                                                                                                                        (4)

     -    Скільки  людей  брало  участь  у  казці? (2)

     -    Яких  звірів  зустрів  «Колобок»  по  дорозі? (зайчика, вовка, ведмедя  і               лисичку).

     -    Що  саме  кожен  з  них  говорив, коли  зустрічали  «Колобка»?  (Всі  звірі  хотіли  його  з’їсти)

     -    А в  нашій  математичній  казці  звірі  вирішили  не  їсти  «Колобка», а  навчити  його  математичних  завдань.

         Колобок  в  школу  не  ходить. Допоможемо  йому? (Так)

         Пригадайте, кого  першого  зустрів  Колобок?  (зайчика)

Зайчик  вам  приготував  такі  завдання:

  • назвати  числа  від  1  до  10, і  від  10  до  1;
  • назвати  «сусідів»  числа  3, 5, 7;
  • назвати  попереднє  число  до  6;
  • назвати  наступне  число  8.

Які  ви  молодці! Дуже гарно  впоралися  з  цим  завданням, але  він  хоче  подивитися  як  ви виконуєте  арифметичні  дії.

Кого  Колобок  зустрів  після  зайчика?  (вовка)

Вовк  вам  приготував  такі  завдання:

  • У  нас на  дошці  написані  рівності  на  додавання, але  у  них  загубилося  число. А як  же  називається  це  число? (доданок). Що  нам  з  чисел  відомо? (сума  і  доданок). Як  же  знайти  невідомий  доданок? (Щоб  знайти  невідомий  доданок, треба від  суми  відняти  відомий  доданок).
  • Допоможемо  Вовчику  знайти  невідомий  доданок?

Молодці! Всі  впоралися  з  цим  завданням і  тому  Вовчик  хоче  подивитися  як красиво ви пишете  в  своїх  зошитах. Відкриваємо зошити на с. 10 з. 2.

Кого  Колобок  зустрів  після  вовка? (ведмедя)

Ведмідь  вам  приготував  такі  завдання:

  •  Уважно розгляньте  поданий у завданні  малюнок. Наведіть відрізок, який позначає, скільки було сонечок спочатку. Поставте над ним дужку й запишіть відповідне число. Що трапилося потім? Скільки сонечок полетіло? Про що можна запитати? Щоб  на  відрізку  показати, скільки  сонечок залишилось, треба об’єднувати чи вилучати? Вилучаємо з цілого відрізка його частину, що позначає, скільки сонечок  полетіло, ставимо дужку з відповідним числом. Решту відрізка позначаємо знаком питання. Залишилося сонечок більше чи менше, ніж було? Якою діє знаходимо менше число? Запишіть вираз, знайдіть його значення.
  • Уважно  розгляньте  поданий у завданні малюнок. Наведіть відрізок, який позначає, скільки було сонечок спочатку. Поставте над ним дужку й запишіть відповідне число. Що трапилося потім? Скільки сонечок  прилетіло? Про що можна запитати? Щоб показати, скільки стало сонечок, треба об’єднувати чи вилучати? Треба до відрізка, що  позначає, скільки сонечок  було, приєднати відрізок, який позначає, скільки сонечок  прилетіло. Цілий відрізок, який складається з двох частин (було й прилетіли), означає, скільки сонечок стало. Покажіть, скільки стало сонечок. Стало сонечок більше чи менше, ніж було? За допомогою якої арифметичної дії знайдемо відповідь на запитання?

Фізкультхвилинка

А, зараз  Ведмідь  хоче  перевірити, як  ви  зрозуміли  новий  матеріл  с. 10 з. 3 зош.

Кого  Колобок  зустрів  після  ведмедя? (лисичку)

Лисичка  вам  приготувала  ось  таке  завдання:

-скласти  вираз  за  кожною  схемою  та  знайти  його  значення, але  Лисичка  не  знає  як  скласти  вираз  за  схемою? Діти, давайте  допоможемо Лисичці?

IV. Підсумок  уроку

  • Діти, як  ви  думаєте, чи  з’їла  лисичка  колобка, адже  всі  її  математичні  завдання  ми  виконали?
  • Так, Лисичка  у  нашій  казці  відпустила  колобка. І  він  вирішив  повернутися  до  бабусі  і дідуся. Дідусь  і  бабуся  дуже  зраділи, коли  побачили  колобка  живим  та  неушкодженим. А  вам,  діти  колобок  залишив  солодкі  призи  за  гарну  роботу  на  уроці, що  врятувала  його  від  Лисички.

А  зараз  давайте  пригадаємо:

  • Герої  якої  казки  до  нас  завітали  сьогодні?
  • Які  завдання  вони  нам  принесли?
  • Чого  навчили  Вас  ці  завдання?
  • Перешкоди  подолали,

Колобку  допомагали.

Всі  ви  добре  працювали,

На  уроці  відповідали.

Тож  скажу  вам  у  кінці

Першокласники  мої – молодці!


 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 березня 2020
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку