Картки-доміно "Цікава математика"

Про матеріал
Ігри для кращого засвоєння усного рахунку, розвитоку обчислювальних навичок та логічного мислення
Перегляд файлу

 

 

Цікава математика

(Ігри з картками – доміно. 1 клас НУШ)

 

C:\Users\Администратор\Documents\IMG_20190822_110358.jpg

 

 

Вчителя 2 класу НУШ

Малашко Олени Олександрівни


«Навчання — найкраща у світі гра й розвага. Усі діти народжуються з таким переконанням і живуть із ним, поки ми не переконаємо їх, що це також важка й наполеглива праця. Тільки деякі діти все ще залишаються на своїх позиціях, маючи тверде переконання, що навчання приносить радість, що це чи не єдина гра, в яку варто бавитись.  Новий Державний стандарт початкової загальної освіти,   ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави. Виникла необхідність переходу від примітивного передавання готових знать до інтерактивного навчання дітей – «навчання вчитися» і «навчання жити в інформаційному суспільстві». Як же забезпечити умови для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку кожного молодшого школяра?

Гра - це природна для дитини і гуманна форма навчання. Навчаючи за допомогою гри, ми вчимо дітей не так, як нам, дорослим, зручно дати навчальний матеріал, а як дітям зручно і природно його взяти.

У грі зусилля дитини завжди обмежуються і регулюються безліччю зусиль інших гравців. У будь-яке завдання-гру входить умова вміння координувати свою поведінку з поведінкою інших, активно включатися у дію, нападати і захищатися, шкодити і допомагати, розраховувати наперед результат свого ходу в загальній сукупності всіх граючих. Така гра є живий, соціальний, колективний досвід дитини, і в цьому відношенні вона являє собою абсолютно незамінне знаряддя виховання соціальних навичок і вмінь.

Особливість гри - підпорядкування поведінки відомим умовним правилам, що насамперед  вчить розумній  і свідомій поведінці. Вона є першою школою думки для дитини. Будь-яке мислення виникає як відповідь на відоме затруднення внаслідок нового або важкого зіткнення елементів середовища. Там де, цього затруднення немає, там, де середовище відоме до кінця там немає мислення, там всюди працюють автоматичні апарати. Але як тільки середовище підносить нам будь-які несподівані й нові комбінації, що вимагають і від нашої поведінки нових комбінацій і реакцій, швидкої перебудови діяльності, там виникає мислення як внутрішня організація більш складних форм досвіду.

Іншими словами, гра є розумна і доцільна, планомірна, соціально-координована, підпорядкована відомими правилами система поведінки. Більшість дослідників сходяться на думці, що в житті людей гра виконує такі найважливіші функції, як:

1) розважальну (основна функція гри - розважити, отримати задоволення, надихнути, розбудити інтерес);

2)комунікативну: освоєння діалектики спілкування;

3) самореалізація в грі розглядається як «полігон людської практики»;

4) терапевтичну: подолання різних труднощів, що виникають в інших видах життєдіяльності;

5) діагностичну: виявлення відхилень від нормативної поведінки, самопізнання;

6) корекційну: внесення позитивних змін в структуру;

7) соціалізацію: включення в систему суспільних відносин, засвоєння норм людського життя.

Педагогічні ігри - досить велика група методів і прийомів організації педагогічного процесу. Основна відмінність педагогічної гри від гри взагалі полягає в тому, що вона володіє суттєвою ознакою - чітко поставленою метою навчання і відповідним їй педагогічним результатом, які можуть бути обгрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються навчально-пізнавальною спрямованістю.

Педагогічні ігри досить різноманітні за:

• дидактичними цілями;

• організаційною структурою;

• віковими можливостями;

• специфікою змісту.

Гра - є однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити цікавими і захоплюючими не тільки роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але й буденні кроки з вивчення предметів. Цікавість умовного світу гри робить позитивною, емоційно-забарвленою монотонну діяльність із запам'ятовування, повторення, закріплення чи засвоєння інформації, а емоційність ігрового дійства активізує всі психічні процеси і функції дитини.

Іншою позитивною стороною гри є те, що вона сприяє використанню знань у новій ситуації, таким чином, вивчений учнями матеріал проходить через своєрідну практику, вносить різноманітність і інтерес у навчальний процес.

Актуальність гри в даний час підвищується і через перенасиченість сучасного школяра інформацією. У всьому світі, і в Україні в тому числі, незмірно розширюється предметно-інформаційне середовище. Телебачення, відео, радіо, комп'ютер, мережа Інтернет останнім часом виливають на учнів величезний обсяг інформації. Актуальним завданням школи стає розвиток самостійної оцінки та відбору одержуваної інформації. Cаме гра розвиває подібні вміння, що сприяє практичному використанню знань, отриманих на уроці і в позаурочний час.

З дітьми молодшого шкільного віку я працюю 35 років і з упевненістю можу стверджувати, що грі належить особливе місце у вихованні та навчанні дітей цього віку. Гра розглядається як творча діяльність дитини в молодшому шкільному віці, і вона є постійною її супутницею, це – «чарівна паличка», за допомогою якої можна навчити дитину читати, писати, розв’язувати.

Протягом 1 року навчання за програмою НУШ я використовувала ігри на уроках математики з картками-доміно, які сприяли розвитку навичкам лічби, допомагали дітям оволодіти математичними діями. Робота з картками налаштовувала дітей на позитив, бажання творити, пізнавати світ математики без зусиль.

 


Гра «Покажи стільки ж»

Вчитель демонструє картку-доміно. Завдання дітей полічити кружечки і показати числом на цифровому віялі.

C:\Users\Администратор\Documents\IMG_20190822_105459.jpg

Гра «Віднови послідовність»

На дошці виставлені картки-доміно з пропущеними місцями. Завдання: уважно розглянути, встановити закономірність і відновити послідовність.

C:\Users\Администратор\Documents\IMG_20190822_110649.jpg


Гра «Скласти приклади на додавання і віднімання»

На дошці виставлені картки-доміно. Завдання: скласти приклади на додавання і віднімання.

C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190822_105849_1.jpg

Гра «Порівняти»

Картки-доміно розташовані парами. Завдання: порівняти їх.

C:\Users\Администратор\Documents\IMG_20190822_110059.jpg


Гра «Знайди зайве»

На дошці виставлений ряд карток-доміно. Завдання: уважно розглянути та вилучити зайву картку.

C:\Users\Администратор\Documents\IMG_20190822_110228.jpg

Гра «Утворити групи»

Учні самостійно обирають картки-доміно, розглядають і утворюють групи за сумою.

C:\Users\Администратор\Documents\IMG_20190823_094308_HDR.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Воробйова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Малашко Олена
Додано
13 березня 2020
Переглядів
1836
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку