Тема. Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3, 4
Мета: формувати поняття задачі, вміння розв’язувати задачі; формувати обчислювальні навички; закріплювати розуміння поняття задачі: зв’язок умови і запитання, кількість числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, відповідність сюжету та числових даних задачі дійсності; навчати розв’язувати задачі; застосовувати до обчислень вивчені прийоми додавання і віднімання, в тому числі виразів на дві дії; закріплювати знання складу чисел; розвивати в учнів логічне мислення під час виконання завдань на підведення до поняття задачі, у процесі спостереження зміни результату арифметичної дії залежно від зміни одного з її компонентів, під час виконання завдань з логічним навантаженням.
Очікувані результати: здобувач освіти має поняття задача; вміє розв’язувати задачі; обчислювальні навички; розуміння поняття задачі: зв’язок умови і запитання, кількість числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, відповідність сюжету та числових даних задачі дійсності; вміє розв’язувати задачі; застосовувати до обчислень вивчені прийоми додавання і віднімання, в тому числі виразів на дві дії; має знання складу чисел.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі/групі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію.
Обладнання: набір блоки Дьенеша; конструктор LEGO «Шість цеглинок», інтерактивні ігри, коди Plickers, віяла, мультимедійна презентація.
Тип уроку: Формування навичок і вмінь.
Освітні галузі: математична.
Хід уроку
І. Вступна частина. Організація класу.
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні в нас урок звичайний,
Навчить багато вас чому.
Хай буде він для вас повчальний.
За це подякуєм йому.
1. Музична хвилинка. Лічба 1-20.
2. Психологічне налаштування на урок. Вправа «Подорож» - Word wall
Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити подорож безмежним океаном МАТЕМАТИКИ. Але подорожуючи, ми обираємо якийсь вид транспорту. Сьогодні ми поїдемо на сучасному транспорті. Оберіть собі транспорт, а якому би ви хотіли подорожувати.
Якщо ви обрали ЕЛЕКТРОСАМОКАТ, то для вас очікують на уроці гарні знання; ГІРОБОРД – вас очікує гарний результат на уроці; ВЕЛОСИПЕД – вас очікують на уроці позитивні емоції; ГІРОСКУТЕР (СИГВЕЙ) – вас очікують нові знання.
Поїхали!
3. Блоки Дьенеша - Вправа «Проклади маршрут» (групова робота)
ІІ. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності. – слайд 1 (очікувані результати)
- правила уроку
ІІІ. Актуалізацію і корекцію опорних знань, умінь і навичок
1. Вправа «Переверни картку» - Word wall – опрацювання теоретичних знань (усне опитування)
2. Каліграфічна хвилинка
3. Робота з віялами – попереднє/наступне число
4. Робота в парах – встав пропущене число
ІV. Відтворення здобутих знань
1. Вправи для очей
2. Робота із задачами (цеглинки LEGO): творча робота над задачами
3. Фізкультхвилинка «Молекули/атоми»
4. Робота в парах/трійках – повторення складу числа 10
5. Робота із складом числа 10 (цеглинки LEGO)
6. Робота в зошиті
7. Робота із математичними виразами (цеглинки LEGO)
V. Узагальнення і систематизація знань
1. Виконання завдань з кодами Plickers.
2. Самостійна робота – зошит
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
1. Вправа «Мозковий штурм»
Що ви повторили на уроці?
Які знання закріпили?
Які вміння вдосконалили?
Що ви можете робити добре?
Що поки є складним?
Над чим слід попрацювати?
На що треба звернути увагу?
2. Вправа «Вершина успіху»
Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…
На уроці я запам’ятав/запам’ятала…
Найкраще мені вдалося…
Найбільше мені сподобалося…
Урок завершую з настроєм…
Труднощі виникали…
3. Самооцінювання