2 клас (НУШ)
Тема уроку: Велика буква у кличках тварин.
«Де поділись бутерброди?» Григорій Фалькович
Взаємодія усно / письмово
Завдання. Напиши історію про дітей і собаку своїми словами.
Після роботи з віршем Григорія Фальковича «Де поділись бутерброди?» та малюнком до нього учні отримують завдання: своїми словами написати історію про дітей та собаку. Учитель нагадує, що історія повинна мати початок, основну частину та закінчення. Дітям необхідно дати імена, а песику кличку. Пригадати правила написання великої букви в іменах та кличках тварин.
1. Щоб легше було написати розповідь учитель може запропонувати учням серію запитань до вірша/ малюнку:
2. Учні під керівництвом учителя складають та записують розповіді в зошити.
3. Під час написання учні пригадують, що кожне речення необхідно починати писати з великої букви і в кінці розповідного речення ставити крапку. Клички тварин теж треба писати з великої літери.
4. Презентація робіт учнів (читання створеного тексту).
5. Після розповідей учнів учитель може запропонувати свою історію, що створена за віршем .
Дивний запах
Зима – це пора свят, канікул та веселих розваг. Найбільше друзям подобалося взимку кататися на санчатах з гірки. От одного дня, повертаючись зі школи, Сашко та Аня вирішили кілька разів спуститися з гори, яка так і манила своїми сріблястим снігом до себе. Але було одне але… Не хотів з ними кататися песик Джульбарс, що вибіг зустрічати своїх юних друзів після школи. Виявляється, що він боїться висоти та швидкості. Аня швидко вирішила цю проблему.
На цю репліку Джульбарс тільки задоводено повиляв хвостом. Він радів, що недаремно вийшов зустрічати своїх друзів. Пес деякий час сидів спокійно та спостерігав як діти раз за разом то спускалися з гірки, то піднімалися на неї. Та врешті-решт його відволік дивний запах, що йшов з портфелів…
Накатавшись удосталь, діти вирішили, що пора додому іти, бо щось і їсти вже захотілося та й морозець все сильніше щіпав за щічки та носа.
Тільки Джульбарс старався не звертати увагу на запитання дівчинки. Він бігав навколо та ловив сніжинки, що почали сипатися з неба. Пес гадав, що з такими смачними підручниками він теж із задоводенням ходив би до школи.
Цей текст можна також використати на уроці позакласного читання чи резервному уроці.
Завдання до тексту
Дивний запах
План
4. Перевірити чи має текст початок, основну частину кінцівку.
5. Дати відповіді на питання до тексту (робота за змістом тексту за системою запитань):
6. За бажанням намалювати малюнки до тексту.
7. Оформити в класі виставку кращих письмових творчих робіт учнів та їх малюнки до тексту.