Додатковий матеріал до уроку з теми "Велика буква у кличках тварин. "Де поділись бутерброди."Григорій Фалькович"

Про матеріал
Цей матеріал стане у нагоді вчителям, які працюють у 2 класі НУШ за підручником Інни Большакової та Марини Пристінської під час вивчення теми "Велика буква у кличках тварин. "Де поділись бутерброди." Григорій Фалькович". Він містить варіант цікавої розповіді, складеної за віршем, від учителя , а також запропонований текст можна використати на уроці позакласного читання чи резервному уроці.
Перегляд файлу

2 клас (НУШ)

            Тема уроку:   Велика буква у кличках тварин.

                                    «Де поділись бутерброди?» Григорій Фалькович                         

Взаємодія усно / письмово

Завдання. Напиши історію про дітей і собаку своїми словами.

 Після роботи з віршем Григорія Фальковича «Де поділись бутерброди?» та малюнком до нього учні отримують завдання: своїми словами написати історію про дітей та собаку. Учитель нагадує, що історія повинна мати початок, основну частину та закінчення.   Дітям необхідно дати імена, а  песику  кличку.  Пригадати правила написання великої букви в іменах та кличках тварин.

          1. Щоб  легше було  написати  розповідь  учитель може запропонувати учням  серію запитань до вірша/ малюнку:

  • Де відбуваються події?
  • Коли відбуваються події?
  •  Як люблять розважатися дітлахи взимку?
  •  Як і де  вирішили діти  відпочити після уроків?
  • Де  залишили вони свої портфелі?
  • Хто охороняв речі учнів?
  • Що привабило Джульбарса у портфелях?
  • Де ж поділися бутерброди?

         2.   Учні  під керівництвом учителя складають та записують розповіді  в зошити. 

       3. Під час написання  учні пригадують, що кожне речення необхідно починати  писати з великої букви і  в кінці розповідного речення ставити крапку. Клички тварин теж  треба писати з великої літери.

      4.  Презентація робіт учнів  (читання  створеного тексту).

      5. Після  розповідей учнів  учитель може запропонувати свою історію, що створена за віршем .

Дивний запах

  Зима – це пора свят, канікул та веселих розваг. Найбільше  друзям подобалося взимку кататися на санчатах з гірки. От одного дня, повертаючись зі школи, Сашко та Аня вирішили кілька разів спуститися з гори, яка так і манила своїми  сріблястим снігом до себе. Але було одне але… Не хотів з ними кататися песик Джульбарс, що вибіг зустрічати своїх юних друзів після школи. Виявляється, що він боїться висоти та швидкості. Аня  швидко вирішила цю проблему.

  • Джульбарсе, ти будеш  стояти на чатах, щоб наші портфелі зі шкільним приладдям нікуди не поділися, - сказала дівчинка.
  • От і добре, - підтвердив Сашко, - Тепер я спокійний і за портфелі, і за Джульбарса.

На цю репліку Джульбарс тільки задоводено  повиляв хвостом. Він радів, що  недаремно вийшов зустрічати своїх друзів. Пес деякий час сидів спокійно та спостерігав як діти раз за разом то спускалися з гірки, то піднімалися на неї. Та врешті-решт його відволік дивний запах, що  йшов з портфелів…

  • Цікаво, це так знання пахнуть? – подумав пес, - Дивно, дуже схоже на ковбасу  та хліб… Хоч одним оком погляну на ті шкільні книжки, може і я захочу до школи ходити щодня.

Накатавшись удосталь, діти вирішили, що пора додому іти, бо щось і їсти  вже захотілося  та й морозець все сильніше щіпав за щічки та носа.

  • А може ще разок спустимося з гори. Весело ж нам! А щоб у животі не бурчало, зʼїмо бутерброди, які нам мама поклала у портфелі, - гукнув Сашко до Ані.
  • Ні, мабуть, прийдеться нам іти додому!- відповіла Аня.- Поглянь, друже, від наших бутербродів залишилася тільки згадка. Цікаво, а де ж вони поділися?

Тільки Джульбарс  старався не звертати  увагу на запитання дівчинки. Він  бігав навколо  та ловив сніжинки, що почали сипатися з неба. Пес гадав, що з такими смачними підручниками він теж із задоводенням ходив би до школи.

 

Цей текст можна також використати  на уроці   позакласного читання чи резервному уроці.

Завдання до тексту

  1. Прочитати текст.
  2. Придумати заголовок до тексту.
  3. Скласти план до тексту (разом).

 

Дивний запах

План

  1.     Зустріч з Джульбарсом.
  2.     Весела гірка.
  3.     Роздуми Джульбарса.
  4.     Загадкове зникнення бутербродів.

        4. Перевірити чи має текст початок, основну частину кінцівку.

        5. Дати відповіді на питання до тексту (робота за змістом тексту за системою запитань):

 

  • Поданий текст – це оповідання чи казка?
  • Про яку пору року йде мова у тексті?
  • Коли  відбуваються події ?
  •  Як звати головних героїв оповідання?
  • Як любили відпочивати діти?
  •  Хто зустрів дітей, які йшли зі школи?
  • Як звати пса?
  • Коли  діти вирішили поспускатися з гірки?
  • На чому діти спускалися з гірки?
  • Чи хотів Джульбарс спускатися з гори разом з дітьми?
  • Де  вони залишили свої портфелі?  Чому?
  • Хто охороняв речі учнів?
  • Про що міркував пес?
  • Що привабило Джульбарса у портфелях?
  •  Коли діти згадали про бутерброди?
  • Чи змогли діти  бутербродами втамувати голод? Чому?
  • Де ж поділися бутерброди?

   6.  За бажанням намалювати   малюнки до тексту.

   7. Оформити в класі виставку кращих письмових творчих робіт учнів та їх малюнки до тексту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку