Тема. Три поради. «Лисиця і яструб» (шотландська народна казка)
Мета:
продовжувати ознайомлювати дітей із жанром казка;
удосконалювати вміння виділяти дійових осіб , давати їм характеристику;
формувати вміння свідомо і виразно читати казку, вміння висловлювати свою думку;
збагачувати словниковий запас слів;
розвивати вміння працювати в парі, групі; висловлювати оцінні судження.
Очікувані результати:
знає сюжет казки;
називає головних героїв, уміє аналізувати поведінку героїв;
висловлює свою думку щодо прочитаного.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І.Організація класу. Емоційне налаштування. (слайд 1)
У мене все добре,
У мене все клас!
Я радий сьогодні
Прийти у свій клас.
ІІ.Основна частина.
1. Робота над скоромовкою. (слайд 2)
Обережний хитрий лис до нори вечерю ніс.
2.Робота над чистомовкою. (слайд 3)
ила – ила – ила – лісом осінь …
ила – ила – ила – все навкруг …
ку – ку – ку- залишила лиш …
ку – ку – ку – їжачкові на …
3.Вправа на розвиток уваги. (слайд 4)
Прочитайте слова у 1 стовпчику. Як можна назвати узагальнюючим словом?
Прочитайте слова у 2 стовпчику. Як можна назвати узагальнюючим словом?
4.Перевірка домашнього завдання. (слайд 5)
5.Повідомлення теми та мети уроку.
У ланцюжку знайди і прочитай два слова. Сьогодні ми опрацюємо шотландську народну казку «Лисиця і яструб». (слайд 6, 7)
Ви вже прочитали багато казок. Пригадайте, у яких казках є дійовою особою лисичка. (слайд 9)
Часто тварини у казках мають певні риси. Якими рисами наділена лисичка?
6.Читання казки вчителем. (слайд 10)
Чи сподобалась вам казка? Чим саме?
Що здивувало?
7.Словникова робота. (слайд 11, 12)
Завбільшки – розміром з
Справжній – дійсний, правдивий, реальний.
Пощастило – поталанило, повезло.
Абикому – кому завгодно, будь-кому.
Доберіть слова, близькі за значенням до слова: подивився, задрімав, заблагав.
8.Читання казки учнями. Слайд 13)
Хто є дійовими персонажами казки?
Як лисиці вдалося спіймати яструба?
Що пообіцяв яструб лисиці?
Які поради дав яструб лисиці?
Як ви розумієте ці поради?
Чому ж лисиця залишилася голодною?
Чому яструбу вдалося обманути лисицю?
9.Руханка «Лариска»
10.Робота в парах. (слайд 15)
З’єднати дію, яку виконував герой у казці.
Сі..
Здріма..
Підбіг..
Вхопи..
Заблага..
Подума..
Випусти..
Сказа..
11.Робота в групах. Вправа «Шість капелюхів». (слайд 16)
Білий капелюх (інформація): відшукайте факти, що відповідають дійсності.
Жовтий капелюх (позитив): що позитивного відбулося в казці?
Чорний капелюх (критика): що негативного відбулося в казці?
Червоний капелюх (почуття): що сподобалось у казці? Які емоції викликала казка?
Зелений капелюх (креативність): як по-іншому яструб міг обхитрити лисицю?
Синій капелюх (управління процесом): чого навчає ця казка?
12.Рефлексія.
Вправа «Незакінчене речення»
Сьогодні на уроці я дізнався …
Вчинки героїв казки мені подобаються (не подобаються) …
На замітку я візьму собі таку пораду …