Перекодування інформації в символи - образна форма уявлення біографії Г.К. Андерсена
Задача вчителя полягає в допомозі перекодування матеріалу на уроці чи вдома в символи, які допоможуть учневі відновити матеріал по пам'яті.
Зміст біографії: Батьківщина Г.К. Андерсена - маленька північна країна Данія. На політичній мапі світу - це невеличка крапочка (образ крапки). У 1805 році, у часи наполеонівських війн, у старому містечку Оденсе, у бідній родині чоботаря (образ чобота) в одній єдиній кімнаті (образ одиниці), майже цілком заставленій верстаком, ліжком, лавою народився майбутній казкар. Ганс був єдиною дитиною в сім'ї (образ одиниці). Батько і мати любили свого сина, тому він жив радісно й безтурботно, незважаючи на бідність. Найбільшою втіхою в ці роки для хлопця була радість спілкування з бабусею. Вона працювала в госпітальному садку. По закінченню роботи бабуся забирала онука до себе
(образ клубка). Сідала в старий фотель і починала тішити хлопця розповідями.
Фантазія Андерсена була настільки захоплююча, що він викроював ножицями (образ ножиць) та шив вбрання лялькам (образ ляльки). Зовнішність Ганса була дивовижна. Він любив театр і вірші.
Діти в школі насміхалися з нього, обзивали часом «несповна розуму». «Зробився я заляканий та прибитий, - писав згодом Андерсен у своїх мемуарах, - неначе заблуканий птах у хаті. Почував себе гидким каченям (образ каченяти) серед самовпевнених та веселих однолітків». Але був насправді лебедем (образ лебедя) в душі і творчості.
Юний Андерсен довго вважав себе ким завгодно - співаком, танцюристом, декламатором, поетом, драматургом, але тільки не казкарем.
156 казок(образ 156) принесли йому славу. Усьому світу відомі «Дюймовочка, «Кресало», «Гидке каченя». У його творах завжди перемагає добро, а зло отримує заслужену кару. (Додаток №1)