Трохи історії Від’ємні числа виникли в Китаї в І ст. до н.е. Додатними числами позначали майно, свої гроші, прибуток. Додатнім числам раділи і позначали їх червоним кольором (китайці їх називали «чен», що означає червоний). Від’ємні числа не любили, їх називали «фу», що перекладається, як чорний. Ними позначали борг, збиток, недостачу і зображували їх чорним кольором. Такий спосіб позначення чисел Китайці використовували до середини XIII ст., поки Лі Є не запровадив зручніше позначення від’ємних чисел — цифри, що зображали від’ємні числа, перекреслювали рискою навскіс справа наліво.
Трохи історії Від’ємні числа широко використовували індійські математики у VI-VII ст. н.е., які розуміли додатні числа як майно, а від’ємні – як борг.Індійський математик Бхаскара (ХІІ ст.) склав правила дій для від’ємних і додатних чисел:«Сума майна є майно».«Сума двох боргів є борг».«Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».«Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю». Тому довгий час від’ємних чисел не визнавали, вважали їх несправжніми, абсурдними, фіктивними. Бхаскара так і писав: «Люди не схвалюють від’ємних чисел».
Трохи історії Важко входили від’ємні числа в математику в Європі, їх називали «абсурдними», «меншими ніж ніщо». Німецький математик Михайло Штіфель (ХVІ ст.) пише: «Нуль міститься між істинними і абсурдними числами». Протягом 18 століть математики різних країн незалежно один від одного приходили до поняття від’ємного числа, але навіть у XVI-XVII ст. більшість європейських вчених ще не визнавали від’ємних чисел. Сучасне розуміння від’ємних прийшло з працями французького математика і філософа Р. Декарта (1596-1650). І тільки з початку ХІХ ст. від’ємні числа стали у математиці такими ж звичайними як і додатні.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Датаt° повітря о 12 год. Зміна t° через 8 годt° повітря о 20 год3.097.0915.0917.095.111.123.128.12+18С+12С+11С+10С+3С–2С–5С–7СЗнизилась на 5СПідвищилась на 1СЗнизилась на 2СПідвищилась на 3СЗнизилась на 4СПідвищилась на 2СПідвищилась на 3СЗнизилась на 5С+13СПисьмове завдання: