Додатні і від'ємні числа

Про матеріал
Ця презентація є розробкою першого уроку "Додатні і від'ємні числа" в темі "Раціональні числа", допоможе учням ознайомитись з навчальним матеріалом, та полегшить його засвоєння. Очікувані результати: учні розуміють поняття додатних і від’ємних чисел, числа 0, вміють наводити приклади додатних і від’ємних чисел, читати та записувати додатні і від’ємні числа. Презентація містить цікаві історичні факти, що підвищує інтерес учнів до вивчення математики
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Додатні та від’ємні числа

Номер слайду 2

Мої цілі на ІІ семестр…

Номер слайду 3

Бліцопитування: Які числа називають натуральними?Яке найменше натуральне число?Яке найбільше натуральне число?Які числа, крім натуральних, ви знаєте?Розв’яжіть рівняння: 6х=24; 4х=1,6; 7х=2; 101х=0; 5,2-х=0,2; 4-х=10 До якого виду чисел належить корінь кожного з рівнянь?

Номер слайду 4

Увечері господиня залишила біля криниці відро з водою. Наступного ранку температура повітря надворі була 4. Що у відрі: вода чи лід? Скільки відповідей має задача? Яка температура повітря була вранці?

Номер слайду 5

Чи вистачає відомих нам чисел для запису відомостей про оточуючий нас світ?

Номер слайду 6

Визначити температуру повітря на кожному з термометрів:

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Як назвати числа, що використовують для запису температури повітря, нижчої за нуль?

Номер слайду 9

Яке призначення числа нуль на: Лінійці?Транспортирі?Термометрі?Терезах?Число нуль особливе! Воно ні додатне ні від’ємне. Воно відділяє додатні числа від від’ємних.

Номер слайду 10

Яким є число нуль? ДодатніВід’ємніНуль!

Номер слайду 11

Трохи історії Від’ємні числа виникли  в Китаї в І ст. до н.е. Додатними числами позначали майно, свої гроші, прибуток. Додатнім числам раділи і позначали їх червоним кольором (китайці їх називали «чен», що означає червоний). Від’ємні числа не любили, їх називали «фу», що перекладається, як чорний. Ними  позначали борг, збиток, недостачу і зображували їх чорним кольором. Такий спосіб позначення чисел Китайці використовували до середини  XIII ст., поки Лі Є не запровадив зручніше позначення від’ємних чисел — цифри, що зображали від’ємні числа, перекреслювали рискою навскіс справа наліво. 

Номер слайду 12

Трохи історії Від’ємні числа широко використовували індійські математики у VI-VII ст. н.е., які розуміли додатні числа як майно, а від’ємні – як борг.Індійський  математик Бхаскара (ХІІ ст.) склав правила дій для від’ємних і додатних чисел:«Сума майна є майно».«Сума двох боргів є борг».«Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».«Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю». Тому довгий час від’ємних чисел не визнавали, вважали їх несправжніми, абсурдними, фіктивними. Бхаскара так і писав: «Люди не схвалюють від’ємних чисел».

Номер слайду 13

Трохи історії Важко входили від’ємні числа в математику в Європі, їх називали «абсурдними», «меншими ніж ніщо». Німецький математик Михайло Штіфель (ХVІ ст.) пише: «Нуль міститься між істинними і абсурдними числами». Протягом 18 століть математики різних країн незалежно один від одного приходили до поняття від’ємного числа, але навіть у XVI-XVII ст. більшість європейських вчених ще не визнавали від’ємних чисел. Сучасне розуміння від’ємних прийшло з працями французького математика і філософа Р. Декарта (1596-1650). І тільки з початку ХІХ ст. від’ємні числа стали у математиці такими ж звичайними як і додатні.

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Датаt° повітря о 12 год. Зміна t° через 8 годt° повітря о 20 год3.097.0915.0917.095.111.123.128.12+18С+12С+11С+10С+3С–2С–5С–7СЗнизилась на 5СПідвищилась на 1СЗнизилась на 2СПідвищилась на 3СЗнизилась на 4СПідвищилась на 2СПідвищилась на 3СЗнизилась на 5С+13СПисьмове завдання:

Номер слайду 15

Робота з підручником: №№ 844(у), 847, 849, 851, 853(у), 854

Номер слайду 16

Рефлексія. Чи здійснилися ваші очікування? Що ви відкрили для себе сьогодні нового?На якому етапі уроку найцікавіше працювати? Де ми витратили найбільше часу? Що нам заважало працювати злагоджено? Що треба було зробити інакше?

Номер слайду 17

Домашнє завдання: §33 – опрацювати, № 848, 855 – розв’язати

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярова Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
3414
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку