Додаток до Лабораторної роботи №5

Про матеріал
Додаток до Лабораторної роботи №5 з фізики для 9 класу на тему: "Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи" За відсутності в учнів зошита для лабораторних робіт можна роздрукувати та використовувати в якості звіту виконання роботи.
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 5

 

Визначення фокусної відстані та оптичної сили
тонкої лінзи.

 

Мета: визначити фокусну відстань та оптичну силу тонкої збиральної лінзи.

Обладнання: збиральна лінза на підставці, екран, джерело світла (свічка або електрична лампа), мірна стрічка.

Хід роботи

Завдання:

 

  1.               Розташувавши лінзу між джерелом світла та екраном, дістаньте
    на екрані чітке зменшене зображення джерела світла.
  2.               Виміряйте відстань d від джерела світла до лінзи та відстань f від
    лінзи до екрана.

d1=_________________________________________________________________________

f1=___________________________________________________________________________

  1.               Пересуваючи лінзу, дістаньте на екрані чітке збільшене зображення джерела світла.
  2.               Знову виміряйте відстань d від джерела світла до лінзи та відстань f від лінзи до екрана.

d2=_________________________________________________________________________

f2=___________________________________________________________________________

  1.               Для кожного досліду визначте:
    1) фокусну відстань лінзи (скориставшись формулою тонкої лінзи);

F1=_________________________________________________________________________

F2=___________________________________________________________________________

2) оптичну силу лінзи (скориставшись означенням оптичної сили).

D1=_________________________________________________________________________

D2=___________________________________________________________________________

  1.               Закінчіть заповнення таблиці.

Таблиця 1

Номер

досліду

Відстань від предмета до лінзи

d, м

Відстань від лінзи до екрана

f, м

Фокусна відстань лінзи F, м

Оптична сила лінзи

D, дптр

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Творче завдання

Визначте фокусну відстань лінзи ще двома методами:

1) отримавши на екрані зображення віддаленого предмета (наприклад, дерева за вікном);

2) отримавши на екрані зображення джерела світла, яке за розміром дорівнює розмірам самого джерела. Які вимірювання та розрахунки ви виконували в кожному випадку?

Завдання «із зірочкою»

Оцініть відносну похибку одного з експериментів, скориставшись
формулою:

де Dвим – отримане під час експерименту значення оптичної сили лінзи;

Dпасп – значення оптичної сили лінзи за паспортом пристрою. 

=___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Висновок:

  1. порівняйте значення фокусної відстані, одержані вами в різних
    дослідах;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. дізнайтесь у вчителя значення оптичної сили лінзи, наведене
    в паспорті, та порівняйте його зі значеннями оптичної сили, отриманими
    в ході експерименту;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. зазначте причини можливої розбіжності результатів.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

1

 

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
20 серпня 2019
Переглядів
7576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку