Лабораторна робота № 6
Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку
за допомогою сучасних цифрових засобів
Мета: з’ясувати зв’язок між характеристиками звукової хвилі (амплітуда, частота) та гучністю й висотою тону звуку.
Обладнання: комп’ютер (або мобільний телефон) із програмним забезпеченням для запису звуку та обробки отриманого файла (наприклад, аудіоредактор WavePad), мікрофон, камертон, генератор звукових частот (або програма «Камертон»).
Хід роботи
Завдання:
N1=_______________________________________________________________________
N2=_______________________________________________________________________
N3=_______________________________________________________________________
N4=_______________________________________________________________________
N5=_______________________________________________________________________
1=_______________________________________________________________________
2=_______________________________________________________________________
3=_______________________________________________________________________
4=_______________________________________________________________________
5=_______________________________________________________________________
Таблиця 1
Номер досліду |
Назва досліду |
Час коливань , мс |
Кількість коливань
|
Частота хвилі , Гц |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Творче завдання
Поміркуйте, який дослід слід провести, щоб виявити, які матеріали
краще поглинають звук; якими матеріалами звук поширюється краще. Запишіть план експерименту. Проведіть експеримент, запишіть його результати.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання «із зірочкою»
За формулою: оцініть відносну похибку одного з експериментів.
=_________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1