Додаток до Лабораторної роботи №6

Про матеріал
Додаток до Лабораторної роботи №6 з фізики для 9 класу на тему: "Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів" За відсутності в учнів зошита для лабораторних робіт можна роздрукувати та використовувати в якості звіту виконання роботи.
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 6

 

Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку

за допомогою сучасних цифрових засобів

 

Мета: з’ясувати зв’язок між характеристиками звукової хвилі (амплітуда, частота) та гучністю й висотою тону звуку.

Обладнання: комп’ютер (або мобільний телефон) із програмним забезпеченням для запису звуку та обробки отриманого файла (наприклад, аудіоредактор WavePad), мікрофон, камертон, генератор звукових частот (або програма «Камертон»).

 

Хід роботи

Завдання:

  1.               Увімкніть комп’ютер, приєднайте до нього мікрофон.
  2.               Запустіть на виконання програму «Звукозапис» (із набору стандартних програм ОС Windows), для чого клацніть кнопку «Пуск» і виберіть команди: Програми → Стандартні → Розваги → Звукозапис.
  3.               Увімкніть генератор звукової частоти, налаштуйте вихідний сигнал
    на частоту 440 Гц.
  4.               Увімкніть запис сигналу. Вимкніть запис через 4–6 с.
  5.               Збільште гучність сигналу генератора, не змінюючи частоти, і повторіть дії, описані в п. 2.
  6.               Налаштуйте вихідний сигнал на частоту 880 Гц і повторіть дії,
    описані в п. 2.
  7.               Поставте камертон. Вдарте по ньому гумовим молоточком і повторіть дії, описані в п. 2.
  8.               Проспівайте в мікрофон декілька нот, для кожної ноти повторюючи дії, описані в п. 2.
  9.               Для кожного досліду визначте частоту звукової хвилі. Для цього:
  1. відкрийте аудіофайл (на екрані ви побачите графік, подібний до
    наведеного на рисунку);

  1. обчисліть кількість коливань, наприклад, за 10 мс;

N1=_______________________________________________________________________

N2=_______________________________________________________________________

N3=_______________________________________________________________________

N4=_______________________________________________________________________

N5=_______________________________________________________________________

  1. за формулою = N/t обчисліть частоту звукової хвилі.

1=_______________________________________________________________________

2=_______________________________________________________________________

3=_______________________________________________________________________

4=_______________________________________________________________________

5=_______________________________________________________________________

  1.          Зробіть скріншоти для будь-яких трьох дослідів, роздрукуйте їх та
    додайте до звіту. Підпишіть ці досліди.

Таблиця 1

Номер досліду

Назва досліду

Час коливань

, мс

Кількість коливань

Частота хвилі

, Гц

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Творче завдання

Поміркуйте, який дослід слід провести, щоб виявити, які матеріали
краще поглинають звук; якими матеріалами звук поширюється краще. Запишіть план експерименту. Проведіть експеримент, запишіть його результати.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання «із зірочкою»

За формулою: оцініть відносну похибку одного з експериментів.

=_________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:

 

  1. чим відрізняються, і що спільного в отриманих результатах  із заданими частотами генератора, частотою камертона, табличними значеннями частот, що відповідають певним нотам;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

  1. які причини можливої розбіжності результатів

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

1

 

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
20 серпня 2019
Переглядів
6255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку