Конспект уроку у 6 класі
«Додавання двох чисел з різними знаками»
Вчитель математики
Арманова Юлія Василівна
Тишківський ліцей, Новомиргородської міської ради, Новоукраїнського району, Кіровоградської області
Тема уроку: Додавання двох чисел з різними знаками
Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок-дослідження.
Обладнання та наочність: план-конспект, картки із задачами, демонстраційний термометр
Епіграф уроку.
Методи, форми, прийоми:
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Перевірка домашнього завдання.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В. О. Сухомлинський.
Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.
- Хто ти такий? - запитав Пряник.
- Я Колосок.
- Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь? Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:
- Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.
- Отже, - каже Пряник, - все від тебе. Але хто ж над тобою старший?
- Праця, - відповідає Колосок, - вона все дає. Але праця в руках Людини. Праця і Людина - найголовніше.
Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці!
Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»
V Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як додають числа з різними знаками, навчимося додавати числа з різними знаками. Діти, пам’ятайте: «Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід» (А.Нівен)
Саме ці слова є епіграфом нашого уроку.
VІ Формування нових знань.
Сьогодні наш урок – це урок ідей. І хоча їх ще не можна назвати великими, пам’ятаймо велике починається з малого. Разом навчатися і змагатися не тільки легше й цікавіше, але значно ефективніше.
Завдання. Розв’язати задачу. Сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками.
Задача.
Проблемне запитання 2: Увечері температура повітря була 10 градусів морозу, а за ніч знизилася ще на 7 градусів. Яка температура повітря стала вранці?
Потім на день піднялась на 8 градусів, а на вечір знов опустилась на 6.
Відомо, що додатні і від’ємні числа біли відомі ще давнім індусам. Брахмагупта індійський математик, який жив у VII столітті. Одним з перших він почав використовувати додатні та від’ємні числа. Додатні числа він назвав «майно», від’ємні – «борг».
- майно+майно є майно
- богр+богр є борг
Завдання. Спробуйте перевести вивчене сьогодні правило додавання двох чисел з різними знаками на мову давніх індусів.
VІІ Фізкультхвилинка
Комплекс вправ гімнастики для очей
1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.
2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разі
VІІІ Первинне застосування набутих знань.
Усно.
ІХ Формування вмінь і навичок.
Таблиця для індивідуальної роботи
сума |
-6 |
45 |
-88 |
32 |
95 |
-74 |
-46 |
|
|
|
|
|
|
78 |
|
|
|
|
|
|
-97 |
|
|
|
|
|
|
-100 |
|
|
|
|
|
|
-194 |
|
|
|
|
|
|
(*15)+(*11)=-4
(*15)+(*11)=+4
(*7)+(*7)=0
(*15)+(*15)=30
Д.0
Рефлексія. Метод «Хвилинка хвальби». Кожен учень повинен продовжити речення, яке починається такими словами: «Сьогодні я хочу похвалити себе за те, що…»
Домашнє завдання Опрацювати П. 39 (с. 189), виконати вправи№1024, №1027(1-5), №1029