Тема. Додавання двоцифрових чисел виду 43+25.
Розв‘язування задач.
Мета: формувати навички додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток; закріплювати прийоми додавання і віднімання в межах 100; розвивати математичне мовлення, пам’ять, логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до предмета, наполегливість, старанність, охайність при оформленні письмових робіт.
Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки галявин, квіточки, музичний програвач.
Хід уроку
--Кожна людина прагне бути успішною.
--А що для вас означає успіх?(відмінне навчання,гарна оцінка,правильне виконання завдань,перемога в конкурсі,отримання диплому…)
--Що може заважати бути успішним?(лінь,невідповідальність,не виконання домашніх завдань,доручень)
--Щоб наш урок був успішним, якими ви маєте бути на уроці?(активними,уважними,кмітливими,дисциплінованими)
--Я згідна з вами. Приємно вчити тих, хто хоче вчитися. Тож до роботи.
--Допомагатиме нам у цьому маленька трудівниця, хто вона, відгадайте!
Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи!
--У народі кажуть: Бджола мала, а й та працює. Тож будьте працьовиті як бджілки на уроці і завжди.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми, мети уроку.
«Квіткова галявина»
10+40-30+60-40+50-60=30
44 45 67 4 39 50
(Зайве 4-одноцифрове число, 50 – кругле, 44 –однакова кількість десятків та одиниць)
*Знайти суму чисел 20 і 6 (26)
*Наступне число до числа 24 (25)
*Число ,що має 3 дес. і 4 од. (34)
*До числа 41 додайте число 3 (44)
*Число,що стоїть між числами 53 і 55 (54)
*І доданок 60,ІІ доданок 4.Знайдіть суму (64)
*Збільшіть 70 на 5 (75)
*Знайдіть різницю чисел 78 і 2 (76)
Каліграфічна хвилинка.
- Бджілка радіє вашим успіхам, тому буде танцювати ритмічно, допоможе вам відпочити, а також дослідити, яку цифру будемо писати каліграфічно.
ІV Фізкультхвилинка
«Перехресні рухи»
«Подвійні малюнки»
«Кнопки»
«Капітан»
«Переможців»
V. Опрацювання матеріалу уроку. Розвиток математичних вмінь
1.Повторення про суму розрядних доданків №309 (самостійно)
2.Практична робота з математичними матеріалами (лего)
Закодуємо наши цеглинки:великі цеглинки – це десятки,маленькі – одиниці).
Викладіть 4 десятки і 3 одиниці.Яке число виклали?(43).Викладіть 2 десятки та 5 одиницю. Яке число виклали?(25)Усі числа необхідно обєднати.Спробуйте визначити зручний спосіб.Який спосіб обрали?(Десятки обєднуємо з десятками,одиниці з одиницями)Складемо арифметичний приклад та схему,що демонструє виконані дії.
Слайд
43+25=60+8=68
Читання правила в підручнику.
Слайд Гра «Допомога бджілці»( з поясненням)
Інтерактив (запис у зошит)
Робота в командах
Робота над задачею
(Читає 1 учень,разом самостійно,переказ)
Що лежало у кошику?
Скільки було огірків?(12 шт.) Помідорів?(15 шт.)
Яке запитання в задачі?
Накреслимо схему.Одягаємо нашу схему.
Які головні слова запишемо в схемі? (ог. та помідори)
Ск. було огірків? Помідорів? Що сказано про помідори? Який вираз можна скласти?
Яке запитання в задачі?Який вид задачі?Ставим порівняльну дужку.Що потрібно порівняти?
Огірків відомо с кільки було? Що нам невідомо?(кількість помідорів,що залишилися)
Як дізнатися?
Тепер можимо порівняти?Яке правило знаємо?
Отже.якою була перша дія?(коментуємо і записуємо).Якою буде друга дія?
15-8=7(шт.)- помідорів;
12-7=5(шт.)-різниця.
ІV. Підсумок уроку
Кубик Блума
На уроці ми дізналися…
Я знаю ,як додати двоцифрове число до двоцифрового.Для цього слід…
Ці знання я використаю…
Я легко виконув(ла) завдання…
Мені було складно виконати…
Було цікаво…