Урок «Порядок дій у виразах без дужок, що містять всі арифметичні дії»

Про матеріал
Урок за підручником Л.Г.Петерсон Педагогічної технології "Росток". Розробка містить конспект уроку та кадри для сворення презентації до уроку.
Перегляд файлу

Математика (за програмою Л.Г.Петерсон)

Тип уроку: відкриття нового знання

 

Тема: «Порядок дій у виразах без дужок, що містять всі арифметичні дії».

 

Основні цілі: 1) формувати вміння будувати правила на прикладі правила порядку дій у виразах без дужок, що містять всі чотири математичні дії, та формувати вміння застосовувати це правило на практиці;

2) тренувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати текстові задачі.

 

Розумові операції: аналіз, порівняння, узагальнення.

 

Демонстраційний матеріал:

 

1) еталон порядку дій у виразах без дужок:

 

 

 

Роздатковий матеріал:

1) картки із зображенням ляльок (індивідуальна робота):

 

 

 

 

 

2) картки із завданням для пробної дії (індивідуальна робота):

 

 

3) еталони порядку дій у виразах без дужок (як демонстраційні);

4) картки для етапу актуалізації знань (робота у парах):

 

 

 

4) картки для етапу перевірки домашнього завдання (групова робота):

 

     3•9=

     4•5=

     5•2=

     5•8=

     4•9=

     7•5=

     5•5=

     5•9=

     6•5=

     3•5=

 

Експерт: ___________

 

 

5) числові "віяла";

6) «сходинки успіху» для самооцінки на етапі рефлексії.

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

- Сьогодні у нас урок відкриття нового знання. Згадаємо як ми працюємо на такому уроці? Що робимо спочатку? (Повторюємо те, що вже знаємо і воно нам знадобиться на уроці.)

- А потім яке завдання отримуємо? (Завдання з пробною дією, яке має щось нове.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  •  Яку основну тему математики ми вивчаємо зараз? (Таблиця множення.)

-     Чому так важливо вчити таблицю множення? (Щоб швидко рахувати.)

- Яким було домашнє завдання? (Вивчити таблицю множення числа 5.)

Гра "Естафета" (картки для групової роботи – Р-4). (Слайд 1)

Завдання: розв’язати приклади "ланцюжком", зібрати "човник". Від кожного ряду обирається експерт для перевірки вірності виконання. Перемагає ряд, який швидше всіх і безпомилково виконає завдання.

ІІІ. Мотивація до учбової діяльності.

(Слайд 2)

  •       Розгляньте зображення дитячих кімнат. Яка кімната вам подобається більше? Чому? (У прибраній, чистій кімнаті приємніше знаходитися, там легше дихати, тому, що немає пилу і в ній легко знайти будь-яку потрібну річ, все лежить на своїх місцях і нічого не треба шукати.)
  •       А як виглядає ваша кімната? (…). Вміння все тримати у порядку вам знадобиться на уроці. Бо математика, як ви знаєте, теж полюбляє порядок. Де в математиці ви зустрічалися з порядком? (У числовій послідовності; порядок дій у виразах…)
  1. Індивідуальна робота (картки із зображенням ляльок – Р-1)

 

 

 

 

 

(Слайд 3)

  •       Покажіть, як ви вмієте наводити порядок. Потрібно розставити на полиці ляльок у порядку зростання. Під фігурками поставте відповідні номери. (Слайд 3 – 1, 5, 2, 4, 3.) Хто виконав завдання правильно, поцініть себе +.
  •       Який порядок можна виявити у ряді чисел, записаних вами під ляльками: 1, 5, 2, 4, 3? (Починаючи з числа 1, через одне число, числа збільшуються на 1; починаючи з числа 5, через одне число, числа зменшуються на 1.)
  •       Продовжить ряд ще на п’ять чисел. (…3, 4, 2, 5, 1.)
  •       Ще ви говорили про порядок дій у виразах.
  •       Саме цьому і буде присвячений наш урок. Це знайома для вас тема? Тим цікавіше буде відкривати в ній нове і тому повністю тему уроку ви сформулюєте самі, коли отримаєте завдання для пробної дії. (Слайд 4)
  •       Згадаємо, що вам відомо про вирази.

ІV. Актуалізація опорних знань і фіксація індивідуального утруднення у пробній дії.

1) Актуалізація поняття виразу, порядку дій у виразах із дужками.

(Слайд 5)

  •       Які з поданих записів є виразами? (Два записи вчитель прибирає.)
  •       У які групи можна об'єднати вирази? (На вирази з дужками і без дужок.)
  •       Який порядок дій у виразах з дужками? (Спочатку виконуються дії у дужках, потім інші дії по порядку.)
  •       Знайдіть значення виразів з дужками. (18, 3 – діти сигналізують відповіді числовими "віялами".) (Слайд 6)
  •       У скільки разів значення першого виразу більше значення другого виразу? (У 6 разів)
  •       На скільки значення першого виразу більше значення другого? (На 15.) І ці знання нам теж стануть у нагоді.

2) Актуалізація порядку дій у виразах без дужок, що містять дії одного ступеня.

Робота у парах (картки – Р-4) (Слайд 7)

  •       Знайдіть значення даних виразів.

 

 

 

  •       Подивіться уважно, які дії були в кожному з цих виразів? (У першому додавання і віднімання, у другому – множення і ділення.)
  •       У якому порядку виконуються дії в цих виразах? (По порядку.)
  •       Сформулюйте правило: у якому порядку виконуються дії у виразах без дужок, де є тільки додавання і віднімання або тільки множення і ділення? (У виразах без дужок, у яких є тільки додавання і віднімання, або тільки множення і ділення дії виконуються по порядку.)

* Хвилинка для очей.

3) Пробна дія. Індивідуальна робота. (картка – Р-2.) (Слайд 7)

  •       Чому ми повторили саме це правило і виконали саме ці завдання? (Це нам знадобиться для "відкриття" нового знання.)
  •       Яке завдання буде наступним? (Завдання, у якому буде щось нове, щоб з'ясувати чого ми ще не знаємо.)

(Слайд 7)

 

 

  •       Що нового, цікавого в цьому завданні? (У виразі є всі чотири дії.)
  •       Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити про порядок дій у яких виразах?

Тема уроку: Порядок дій у виразах без дужок, що містять всі арифметичні дії. (Слайд 8)

  •       Знайдіть значення даного виразу.
  •       Перевірте свої відповіді.

V. Виявлення причини утруднення і побудова виходу з нього.

  •       З'ясуємо, чому ви отримали різні відповіді. Чим цей вираз відрізнявся від попередніх?
  •       Отже, де могли припуститися помилок? (У порядку дій і при обчисленні.)
  •     Перш за все нам треба визначитися з порядком дій.
  •     Де ми можемо знайти потрібне правила? (У підручнику.)

VІ. Реалізація побудованого проекту.

  •     Відкрийте підручник на стор. 74 і серед наведених правил знайдіть те, яке нам потрібне.
  •       Прочитайте потрібне правило.
  •       Позначимо порядок дій у нашому виразі. Якою буде перша дія? Друга? Третя?.. (Слайд 8)

 

 

 

 

  •       А для того, щоб не помилятися в обчисленнях, ми від сьогодні будемо, обов’язково, писати додаткові відповіді знизу, з'єднуюючи їх між собою "чарівними ниточками".
  •       Хто отримав саме таку відповідь? Молодці. Аті, хто припустився помилки, не засмучуйтеся, нам треба потренуватися і все буде добре. Всім бажаю успіхів у роботі над виразами.

Складання еталону. (Слайд 9)

  •       З яких дій ви починали обчислення? (З дії множення або ділення.)
  •       А потім? (Дію додавання або віднімання.)
  •       І обов’язково зліва направо. Цей еталон ви помістите у свій зошит з правил.

 

 

 

VІІ. Фізкультхвилинка.

Рухлива гра – рахування по 5.

Діти об’єднуються у пари, стають один напроти одного.

Торкнутися руками колін (1), торкнутися правою рукою до лівого плеча (2), торкнутися лівою рукою до правого плеча (3), плеснути в долоні (4), плеснути в долоні один одного і голосно промовити «П’ять» (5) і т. д. … «Десять» (10), … «П'ятнадцять» (15), (20, 25, 30, 35, 40, 45, 50).

VІІІ. Первинне закріплення з проговорюванням вголос.

  •       1) Фронтальна робота.  (Слайд 9)

Стор. 74 № 3 а – коментування на місцях хором,

  б – коментування з місця однією дитиною,

  в,г – самостійно. (дитина за дошкою) Взаємоперевірка.

2) Самостійна робота.

Стор. 74 № 4 а – коментування хором на місці,

  б –  виконання біля дошки з коментуванням,

  в, г – самостійне виконання (дві дитини за дошкою)

  •       Перевірте свої результати.
  •       Хто виконав без помилок?
  •       Хто помилився, виправте помилки і ще раз повторіть правило?

ІХ. Включення в систему знань і повторення.

  •       А зараз я пропоную вам потренуватися у розв’язанні задач за допомогою виразів.

Стор.75 № 6 – бліц-турнір.  Діти по черзі виходять до дошки  і розв’язують  задачі  за допомогою

  виразів з коментуванням.

Х. Рефлексія учбової діяльності на уроці.

  •       Чому ми хотіли навчитися на уроці? («Відкрити» порядок дій у виразах без дужок, що містять всі чотири математичні дії.)
  •       Чи досягли ми своєї мети?
  •       Хто зміг сам «відкрити» нове знання?
  •       У якому ж порядку треба виконувати дії і виразах?
  •       Оцініть свою роботу на уроці. Візьміть «сходинки успіху». (Слайд 10) Покажіть, на якій сходинці ви знаходитесь у кінці уроку. Якщо ви виконали всі завдання без помилок, і у вас не залишилось питань, то поставте себе на верхню сходинку. Якщо в помилялися, але виправилися і зрозуміли тему уроку, то поставте себе на середню сходинку. Якщо ви помилялись і у вас залишилися питання, поставте себе на нижню сходинку.
  •       Хто себе поставив на верхню сходинку? На середню?..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

 

* Хвилинка для очей.

Очі, щоб відпочивали,

Водимо ми вліво – вправо.

Потім блимаєм очима,

Й знову ними вправо – вліво.

 

 

* Презентація до уроку

 

Слайд 1

 

 

 

Слайд 2

 

Слайд 3

 

 

 

Слайд 4

 

Слайд 5

 

Слайд 6

 

Слайд 7

 

 

Слайд 8

 

 

 

Слайд 9

 

 

 

Слайд 10

 

 

 

Слайд 11

 

 

Слайд 12

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 13
Оцінки та відгуки
  1. Куликова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гитик Андрей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Антонова Ганна Валеріївна
    Дякую!Урок насичений,структурований,інтерактивний!Взяла собі у дидактивний кошик!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Еюбова Тетяна Петрiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іванов Віктор
    Доступно та зрозуміло! Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Коноваленко Елена
    Матерiал сучасного вчителя. Дуже цiкаво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Рожко Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гриб Олена
    Чудовий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Ilnikova Tetyana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Сухорукова Оксана
    Чудова розробка. Дякую, що ділитеся досвідом!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Косачова Людмила Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Прокаєва Людмила Іванівна
    Сучасний урок. Матеріал спроектовано таким чином, щоб залучити учнів до основних розумових операцій. Дякую за Ваші ідеї.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Ерматова Ірина Петрівна
    Цікаво і корисно! Дякую!!!!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 10 відгуків
doc
Додано
3 січня 2020
Переглядів
5357
Оцінка розробки
5.0 (13 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку