«Додавання двох чисел з різними знаками»

Про матеріал
Детальний конспект уроку з зазначенням інноваційних методів навчання та багатьма прикладами
Перегляд файлу

Конспект уроку

на тему:

«Додавання двох чисел з різними знаками»

Підготувала вчитель-методист Кременецької ЗОШ  І-ІІІ ст. №1

ім.Галини Гордасевич Алкіна Галина Володимирівна

Тема. Додавання двох чисел з різними знаками

Мета:

навчальна:

  •          сформувати уявлення про зміст дії додавання двох чисел з різними знаками;
  •          вивести правила додавання двох чисел з різними знаками;
  •          виробити вміння застосовувати ці правила на практиці;

розвивальна:

  •          розвивати пам'ять, зосередженість, уважність;
  •          розвивати логічне і критичне мислення;
  •          розвивати вміння висловлювати свою думку, роботу в колективі;

виховна:

  •          виховувати культуру математичного мовлення та письма;
  •          виховувати наполегливість і старанність у роботі.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: підручник з математики за 6 клас, автор: Істер, Нова програма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент (5-7 хв)
  • Налаштовування на роботу.
  • Перевірка домашнього завдання:

(§38 № 999, 1005)

№999. Заповни у зошиті таблицю:

 

№1005. Знайди значення виразу , якщо:


  1.     ;
  2.     .

  1.     Якщо то ;
  2.     Якщо то .

 

  • Повідомлення теми і мети уроку.

 

  1. Актуалізація опорних знань (5-7 хв)

Повторимо поняття, які нам будуть потрібні сьогодні на уроці. Для цього виконаємо наступні завдання.

Метод «Мозковий штурм»

Рівень А

  1. Які числа називаються раціональними?
  2. Як позначаються від′ємні числа?
  3. Яке число є раціональним, але воно ні додатне, ні від′ємне?
  4. Як визначити розміщення точки на координатній прямій за її координатою?
  5. Які числа називаються протилежними?
  6. Чому дорівнює модуль від′ємного числа?
  7. Чому дорівнює модуль додатного числа?
  8. Яку координату має початок відліку?
  9. Де застосовуються від′ємні числа?

Рівень В

  1. Знайдіть точку, яка знаходиться на відстані 3 од. від точки С(-4,5).
  2. Знайдіть модуль числа -8,7.
  3. Порівняйте числа -497 і -279.
  4. Назвіть усі цілі числа, для яких - 4≤ х ≤ 3.
  5. Назвіть усі натуральні числа, для яких - 4≤ х ≤ 3.
  6. Між якими сусідніми  числами  стоїть число -3,8.
  7. Назвіть три числа, які  розміщені між числами -7 і -6?
  8. Модуль яких чисел дорівнює 18?
  9. Знайдіть відстань між точками А(-2,5) і В( 4,5).

 

  1.  Вивчення нового матеріалу (5-7 хв)

Правило 1. Сума двох протилежних чисел дорівнює нулю.

Приклад. Знайдіть суму чисел:


  1.     ;
  2.    

Правило 2. Правило додавання двох чисел з різними знаками

Щоб знайти суму двох чисел з різними знаками, треба від більшого модуля відняти менший модуль і перед отриманим числом поставити знак того з доданків, модуль якого більший.

Заув. Виконуючи обчислення, зручно спочатку визначити і записати знак суми, а потім у дужках записати різницю модулів.

Приклад. Знайдіть суму чисел:

  1.     ;
  2.     ;
  3.     або .

Заув. Виконуючи додавання звичайних дробів з різними знаками, спочатку потрібно звести дроби до спільного знаменника, прирівняти модулі доданків, і лише після цього, застосувати правило 2.

Приклад. Знайдіть суму чисел:

.

 

  1.         Закріплення нового матеріалу (20 хв)

1. Виконання усних вправ.

(§39 № 1021, 1022)

№1021. Яка сума дорівнює нулю:


1) ;

2) ;

 

3) ;

4) .


№1022. Обчисли:


1) ;

2) ;

3) ;

4) .


2. Виконання письмових вправ.

(§39 № 1026(1-6), 1028, 1032)

№1026. Виконайте додавання:

  1.     ;
  2.     ;
  3.     ;
  4.     ;
  5.     ;
  6.     .

№220. Знайди значення виразу , якщо .

  1.     Якщо то ;
  2.     Якщо то ;
  3.     Якщо то ;
  4.     Якщо то .

№1032. Обчисли:

  1.     .

1) ;

2) .

  1.     .

1) ;

2) .

 

  1. Висновки (3 хв)

На уроці ми повторили поняття раціональних чисел, чому дорівнює модуль від′ємного числа та чому дорівнює модуль додатного числа. Сформували уявлення про зміст дії додавання двох чисел з різними знаками та вивели правила додавання двох чисел з різними знаками.

  1.         Домашнє завдання (2 хв)

(§8 № 1027(1, 5, 8), 1029, 1032)

 

docx
Додано
5 січня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку