"Додавання і віднімання числа 2 з переходом через десяток. Креслення відрізків. Пряма і обернена задача."

Про матеріал
формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; предметних компетентностей: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння складати і розв’язувати обернені задачі, використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання числа 2 з переходом через десяток. Креслення відрізків. Пряма і обернена задача.

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі;

предметних компетентностей: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння складати і розв’язувати обернені задачі, використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації.

Обладнання: предметні малюнки, «каштанові мішечки», сольовий мішечок (15х15 см, усередині – йодована сіль), мікрофон, таблички для усної лічби, мультимедійна презентація (Педагогічний програмний засіб освітньої галузі «Математика» 2 клас, керівник проекту Крук Тарас); підручник (Математика: підруч. для 2 кл. загальноосвіт.навч.закл./Ф.М.Рівкінд, Л.В.Оляницька. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.)

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

- «Доброго ранку», - мовим за звичаєм.

Здоров’я доброго кожному зичимо.

  • Кому дозволено першими сісти? (Дівчаткам.)

Спочатку – краса, а потім – сила.

Девіз уроку:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – правильно!

Пишемо – гарно!

ІІ. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні ми ознайомимося з прийомами додавання і віднімання числа 2 з переходом через десяток. Будемо розв’язувати задачі і приклади. Вдосконалюватимемо вміння креслити відрізки.

Очікувані результати

Метод «Мікрофон»

В уявний мікрофон діти висловлюють свої побажання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Перед тим, як працювати над темою уроку, зробимо математичну розминку.

Математична розминка

Усний рахунок

 Відповіді діти показують за допомогою карток.

  • У десятилітрове відро налили 9 л води. Скільки літрів води треба долити, щоб відро стало повним?
  • У першому ящику 10 кг масла, а в другому – на 6 кг менше. Скільки кілограмів масла в другому ящику?
  • У двох банках 5 л соку. У першій банці 2 л соку. Скільки літрів соку в другій банці?

Уставте такі числа, щоб рівності стали істинними.

10 = 8 +             10 = 6 +             15 -  = 10            18 -  = 10

10 = 7 +             10 = 9 +             11 -  = 10            12 -  = 10

У кожному рядку знайдіть «зайве» число.

81   83   28   88   89

15   85   50   95   35

Гра «Хто швидше долетить до Місяця» ( за завданням вправи 118, с.24)

Вправи для покращення зору

  1. Закрити очі й коловими рухами пальців зробити самомасаж області очей за і проти часової стрілки.
  2. Замружити й відкрити очі.
  3. Покліпати швидко-швидко.
  4. Пальчик піднести до носика, звести очі вгору, подивитися вдалину, за вікном знайти точку далеко на березі, горобині.

Робота в зошитах

Каліграфічна хвилинка (з мішечком на голові)

  • Напишіть носом у повітрі число 15.
  • Назвіть числа, що сусідять із числом 15.
  • Зменшіть число 15 на 5; на десяток.
  • Які два числа можна додати, щоб сума дорівнювала 15.
  • Запишіть число 15 в зошити.

Математичний диктант

  1. Записати числа, які йдуть за числами 6, 8, 15; які передують числам 7, 5, 20; які складаються з 1 дес. 4 од., 1 дес. 6 од., 1дес. 9 од.; сусідів чисел 4, 16, 18.
  2. Обчислити ланцюжки.

37 – 15 + 11 – 3 + 66

12 – 10 -  2 + 32 -12

  1. 15 см = дмсм           3 дм 1 см = см

1 м =  дм                     100 см = м

 

Оздоровча технологія «Чобіток Миколайчика»

Учні обережно передають один одному «чобіток Миколайчика» (використовується один капчик на пару учнів). Ноги підняті на 10 см над підлогою. Передають «чобіток» так, щоб він не впав на підлогу. Під час виконання вправи напружуються м’язи живота, знімається втома ніг.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником (с.24-25)

Робота в групах

Повторення правил роботи в групах. Діти об’єднуються в групи за емблемами.

У групах працюють «контролери».

Кожне з чисел учні доповнюють до 10.

Колективне опрацювання нового матеріалу

Мультимедійна презентація

  • Розгляньте, як виконали додавання 9 + 2 і віднімання 11 – 2.
  • Поясніть прийоми додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.
  • Розкажіть таблицю додавання (віднімання) числа 2.
  • Назвіть тільки результати таблиці.
  • Назвіть результати таблиці від найбільшого числа до найменшого.

Фізкультхвилинка

А тепер всі дружно встали.

Будемо робити вправи:

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись!

Покрутились, повертілись,

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали,

І за парти посідали.

Розв’язування задач

  • Вивчаємо умову задачі 121, аналізуємо і складаємо скорочений запис до задачі. Розв’язуємо її. Кожний, хто розв’язав задачу, робить присідання і стає на каштановий мішечок, щоб зробити точковий масаж стопи.

Робота над оберненою задачею проводиться аналогічно.

Креслення відрізків (завдання 122)

  • Накресліть два відрізки: АВ – на 2см довший за даний, а СД – на 2 см коротший за даний.

Самостійне виконання завдання. Учитель перевіряє.

Хто накреслив – присідає і встає.

V. Закріплення матеріалу

Гра «Естафета»

  • Передайте аркуш із прикладами наступному учневі.

11 – 2 – 4                   9 + 2 – 1

14 – 4 + 2                  10 – 3 – 7

14 – 10 + 6                15 – 5 – 5

39 – 30 + 2                45 – 34 – 2

Творча робота над задачею. Робота в групах

   Хлопчик поклав у пенал 2 олівці, їх стало 11. Скільки олівців було спочатку?

Складіть і розв’яжіть обернену задачу.

Оздоровча технологія «Масажні м’ячики»

Розв’язування логічних завдань

  • Накресліть два відрізки так, щоб один з них був довший, ніж другий, а разом вони б складали відрізок завдовжки 16 см. (7 см і 9 см)
  • Із селища до міста їхав автобус. Дорогою він зустрів 6 вантажних автомобілів і 3 легкових. Скільки всього машин їхало до міста? (1)
  • Скільки чобіт має купити Оля, щоб дві кішки не замочили ніжки? (8)

VI. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Чи справдилися ваші очікування? Я бачу, ви задоволені уроком. З яким настроєм ми закінчуємо урок? Чи виконали ми поставлені завдання? Що вам було важко? А що легко? Кому ви б подякували за урок? Дякую всім.

Оцінювання учнів.

VII. Домашнє завдання

Виконати завдання 123, 124, с.25.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
1669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку