Урок з математики для 2 класу на тему "Закріплення вивчення способів додавання і віднімання. Порівняння виразу та числа. Складання задачі за поданим виразом"

Про матеріал
Цей урок - урок узагальнення і закріплення знань з математики для 2 класу на тему "Закріплення вивчення способів додавання і віднімання. Порівняння виразу та числа. Складання задачі за поданим виразом". Даний урок допомагає дітям удосконалити і закріпити свої обчислювальні навички способів додавання і віднімання, вчить порівнювати чиста та вирази. В ігровій формі діти вчаться складати задачі за даним виразом. Використовуються різні види робіт, які розвивають увагу, мислення. А також розкривається тема з єдиною виховною метою для виховання любові та бережливого ставлення до природи.
Перегляд файлу

Розробка уроку

з математики

2 клас

Підготувала

вчитель початкових класів

Снігуряк Марія Іванівна

Тема: Закріплення вивчення способів  додавання і віднімання. Порівняння виразу та числа. Складання задачі за поданим виразом

 

Мета:

Удосконалювати і закріпити обчислювальні навички способів додавання і віднімання, вміння порівнювати  вираз  і число, складати задачі за даним виразом.

Розвивати пізнавальний інтерес, мислення та увагу.

Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

 

Тип уроку: узагальнення і закріплення знань.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, плакат «Осіння поляна», таблиця для каліграфічної хвилинки, завдання для роботи в групах.

 

Хід уроку

 

1. Організація класу.

1.1. Створення позитивного настрою.

Продзвенів уже урок

Всіх покликав на урок.

Отже й ми часу не гаймо.

До роботи приступаймо.

Сядьте діти рівненько

Ручки покладіть гарненько

Вище голову підніміть,

Свої плечі розверніть.

Усміхніться всі до мене

Веселіше подивіться,

Клас у мене другий

Він мене не підведе.

 

2. Актуалізація опорних знань.

2.1. Фронтальна перевірка домашніх завдань.

Зачитати відповідь до задачі.

2.2. Вірш «Уяви собі». Бесіда про осінь.

Закрийте очі і уявіть

Осінь землю килимом встелила,

Провела у вирій всіх пташок,

Гай і ліс, і поле оголила,

Припасла для зайця кожушок.

– Розкажіть, що ви уявили? (З дерев падає листя. Воно лежить на землі, ніби килим. Птахи відлетіли в теплі краї. Дерева стоять голі. Заєць поміняв сіру шубку на білу.)

Осінь багата, красива і щедра. Вона робить свої останні кроки. Тому наш урок присвятимо їй і ми помандруємо в осінній ліс. Кого тільки там не зустрінеш. Усі лісові мешканці готуються до зими.

(Демонстрація осіннього лісу)

Відправляючись у подорож візьмемо із собою:

  •     У – уважність;
  •     Р – розум;
  •     О – оригінальність;
  •     К – кмітливість.

і ще свої знання.

2.3. Гра «Числова доріжка»

Щоб зайти до лісу нам необхідно пройти числовою доріжкою.

– Прочитайте числа у порядку зростання 11, 16, 19, 12, 15, 13, 18, 14, 17, 20.

– Назвіть числа від 31 до 39, від 21 до 16.

– Назвіть число попереднє до числа 37, 50.

– Назвіть число наступне до чисел 23, 79.

– Назвіть сусідів числа 44, 99.

Молодці, діти! Ви добре рахуєте по числовій доріжці. Від ваших правильних відповідей наш шлях став рівніший.

Але що ж так темно стало в лісі? Не видно сонечка. Так це ж насунули хмари і певно буде дощ. Восени часто йдуть дощі. Що з'являються в лісі після дощу? (Гриби) Давайте і ми з вами позбираємо гриби. А вони незвичайні – математичні.

2.4. Вправа «Дощові краплі».

Почав падати дощ. Краплинка падає на грибочок з прикладом відповідною цифрою.

(Робота з набірним полотном «Осінній ліс»)

Осінь пора збирання грибів і ми повинні бути обережними при їх збиранні. Необхідно збирати тільки їстівні гриби, отруйні не чіпляти.

2.5. Цікаві задачі.

(Аудіо запис голосів птахів)

Що це за голос ми чуємо в лісі.

Птахи в лісі посварилися

На гілках не помістилися.

Ви пташок цих помиріть,

На дерева їх посадіть.

  • Чому посварилися птахи?
  • Куди відлітають птахи?
  • А чи всі відлітають?
  • Яких зимуючих птахів ви знаєте?
  • Як треба допомогти птахам узимку?

Ми повинні берегти і любити природу.

Щоб помирити пташок ми розв’яжемо цікаві задачі.

1) Влітку дятел-швець спішив –

Чобітки на зиму шив

Та складав їх у мішок

Для звіряток і пташок:

Совам 10 чобіток (5 пар)

Ще 12 для вовків (3 пари)

14 для синичок (7 пар)

Підкажіть мені, щоб я повірила:

Скільки дятел взув пташок і звірів? (12 пташок і 3 звірів)

2) У кошику 7 груш. Потрібно роздати ці груші семи дітям по одній, але так, щоб груша залишилася у кошику. Як це зробити. (Сьомій дитині дати грушку з кошиком)

3) Якщо в першій коробці 12 кольорових олівців, у другій – стільки, скільки в першій, а в третій – стільки, скільки в другій, то скільки олівців у третій коробці? (12)

Молодці! Гарно справилися із завданнями, вправно рахували і розв’язували задачі.

 

3. Повідомлення теми і завдань уроку.

На сьогоднішньому уроці ми закріпимо обчислювальні навички додавання і віднімання. Будемо порівнювати вираз з числом та складати задачі за поданим виразом.

Я пропоную вам працювати за девізом:

Думати швидко,

відповідати точно,

розв’язувати правильно,

писати гарно.

 

4.Каліграфічна хвилинка.

Щоб закріпити навички каліграфічного письма запишіть каліграфічно подані числа:

40, 68, 80, 94, 30.

У нижньому рядку кожен із цих чисел зменшити на 4 і записати.

Перевірка.

Падає, падає листя.

У кожному куточку воно побувало.

І запрошує нас походити по осінньому килимку і виконати завдання № 340.

 

5. Порівняння виразу і числа

 

6. Завдання 239.

Крокуючи далі ми розв’яжемо завдання 239. Скільки см має 1 м. Відрізали 20 см. Скільки дроту залишилося?

Ми багато працювали, а тепер відпочинемо.

 

7. Фізхвилинка.

 

8. Робота над задачею.

Ми знов повертаємось в осінній ліс.

Осінь хазяйнує в ньому.

Вдягає в багряний одяг дерева, кущі.

Давайте і ми з вами плідно попрацюємо над задачею № 342

8.1. Читання задачі мовчки.

8.2. Читання задачі вголос.

8.3. Аналіз задачі.

8.4. Складання інших способів розв’язання

 

9. Вправа з логічним навантаженням.

А зараз трохи відпочинемо і виконаємо завдання на логічне мислення № 344.

 

10. Самостійна робота.

Ліс осінній ніби живий

Шумить у ньому вітер

Стирчать  старенькі пні

Сонні гриби в смарагдовому вбранні.

І багряне сонечко пробивається через верхівки дерев.

І воно вказало нам шлях до виконання наступного завдання (самостійно розв’язати приклади № 343 по варіантах)

 

11. Робота в групах

Якщо любиш природу

То зможеш зрозуміти її мову

Зможеш навіть поговорити з деревами

Або просто вдуматись і виконати

Творче завдання в групах.

Скласти задачу за поданим виразом

1 група – (27+13) –6

2 група – (17+3) –9

3 група - 30–(5+3)

 

12. Робота з геометричним матеріалом.

 

 

13. Підсумок уроку?

– На цьому наша подорож закінчена.

– Чого навчилися?

– Що сподобалося на уроці?

 

14. Домашнє завдання

І група №345 (1, 2 завдання).

ІІ група № 345 ( завдання)1, №346

ІІІ група № 345 (2 завдання)

doc
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку