Тема. Промінь. Відрізок.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «промінь», закріпити знання про відрізок; вчити дітей порівнювати відрізок і промінь, розвивати логічне мислення, увагу та просторову уяву дітей.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні :
Методи: словесні, наглядні, практичні, інтерактивні.
Прийоми: колективна робота, індивідуальна робота, робота в групах, «Танграм», гра «Увага!»,демонстрація слайдів.
Обладнання: слайди мультимедійної презентації, завдання на картках (ст.2 «Система вправ до уроків геометрії» ), лінійки, олівці, аркуші паперу.
Тип уроку : комбінований з елементами казки.
Хід уроку
І. Організація класу.
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок.
Щоб урок минув цікаво,
Всі беремося до справи.
ІІ.Гра Гра «Будь уважним !»
П – 3, В – 2, П – 2, Н – 2, П – 3, Н– 1,Л – 2, Н – 3, Л – 1, Н – 2, П – 1,
Н – 1, Л – 4, В – 1, П – 1, В – 2, Л – 1, В – 3, Л – 2, В – 1.
Гра «Увага!»(див. урок 1)
ІІІ. Промені та відрізок.
Зараз ми вирушимо в путь з нашою Точкою. Точка була дуже допитлива і хотіла все знати. Одного разу вона подумала : «Як я зможу про все дізнатися, якщо житиму на одному місці? Час вирушати у подорож.» Вийшла Точка на пряму лінію і пішла. Ми теж підемо слідом за нею. Йшла вона, йшла . Довго йшла. Дуже стомилася. Зупинилась і каже « Чи довго мені ще йти? Чи скоро вже кінець цій прямі?»
Фізкультхвилинку.
Засміялася Пряма «Ех ти , Точко! Ти ж не дійдеш до кінця: хіба ти не знаєш, що у мене немає кінця?» Засмутилася Точка «То як мені бути? Так і йти, йти, йти без кінця?» Пряма й каже : «Якщо ти не хочеш без кінця йти то покличмо на допомогу Ножиці.» Тут зявилися Ножиці, клацнули перед самим носом Точки і відрізали пряму спочатку з одного, а потім з іншого боку.
«Ой, як цікаво, - вигукнула Точка. – Що ж це з моєю Прямою сталося?»
Пояснення вчителя (використовуючи слайди 9, 10)
Відрізок –
Промінь –
На що схожі промені? (малюнок)
Офтальмологічна пауза.
ІV. Практична робота.
Завдання 1.
Накреслити відрізок у зошиті.
Завдання 2. (малюнок)
Робота в парі.
Знайти промені.
V. Закріплення.
Робота на картках («Система вправ до уроків геометрії» ст. 3 , завд. 1,2.)
VІ. Розвиток розумових здібностей учнів.
Завдання (Логічні задачі)
VІІ. Підсумок. Рефлексія. Казкова галявина. (додаток)