2 клас
Тема уроку: Додаємо і віднімаємо числа різними способами
Мета формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами; актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом; розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Читає та записує натуральні числа в межах 100 словами і цифрами
розуміє сутність прийомів усного та письмового додавання й віднімання чисел різними способами
застосовує в обчисленнях правила додавання та віднімання, у межах 100 з переходом через розряд;
коментує свої дії під час виконання обчислень; володіє обчислювальними навичками додавання з переходом через розряд у межах 100;
Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками
Хід уроку:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа « Який у мене настрій?»
Перевірка д/з
Усний рахунок (презентація)
ІІ. Етап ціле покладання
ІІІ. Етап цілереалізації
Робота у зошиті.
Каліграфічна хвилинка 99 91 19 11
Математичний диктант
Усне опитування(повторення)
- Як називаються числа при додаванні? при відніманні?
- Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?
- Давайте згадаємо як до 5+6 способом округлення
[Коментар: 5 + 6. 6 — «близьке» до 10 число, тому другий доданок 6 замінюю близьким круглим числом 10. До 5 додаю 10, буде 15. Від 15 віднімаю 4, одержую 11.]
- Тепер пригадаємо спосіб додавання частинами
7+5
(Другий доданок 5 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб доповнити 7 до 10: 5 = 3 + 2. До 7 спочатку додаю 3, буде 10. До одержаного результату додаю ще 2: 10 + 2 = 12.)
15-6
(Від'ємник 6 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб 15 зменшити до 10: 6 = 5 + 1. Від зменшуваного 15 спочатку віднімаю 5, одержую 10. Від 10 віднімаю ще 1, одержую 9.)
Робота з підручником с. 94
Фізкультхвилинка
МАТЕМАТИКА САМОСТІЙНО
Робота за картками « Знайди пару»
ОФТОЛЬМОЛОГІЧНА ПАУЗА
Інтерактивна вправа https://learningapps.org/view9167610
МАТЕМАТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Геометричний матеріал
-завдання: скільки геометричних фігур використали, для побудови такого малюнка? Назвіть їх.
-скільки трикутників? чотирикутників? Чи є на малюнку фігури, які не мають кутів? Як вони називаються?
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
- Що найбільше зацікавило вас на уроці?
- Що вам сподобалося виконувати?
- Що вам краще вдалося?
- Над чим ще слід попрацювати?
1