ТЕМА. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ НА Дії РІЗНИХ СТУПЕНІВ. ВПРАВИ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 3 і 4
Мета: удосконалити вміння учнів знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закріпити знання таблиці множення чисел 3 і 4; формувати вміння розв'язувати і пояснювати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять; прищеплювати інтерес до математики.
Обладнання: підручник, м’яч,
Тип уроку:урок закріплення та застосування знань, умінь, навичок
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Дзвоник дзвенить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
Гей, до классу поспішайте,
На місця свої сідайте
- Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я сподіваюся будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.
- Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте сусідові щиру посмішку.
- Під час уроку ви зустрінетесь із завданнями, які потребують уваги, кмітливості, мислення. І тому урок ми проведемо під девізом, який узятий з мудрої поради швейцарського письменника, вченого Лафатера:
«Якщо хочеш бути розумним,
навчись розумно запитувати,
уважно слухати, чітко відповідати.»
-А чого ви очікуєте від уроку:
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Математична розминка (метод «Блискавка»)
- Яку дію виконуємо при знаходженні добутку?(множення)
-Як називаються числа при множенні?(множник, множник, добуток)
-Яку дію виконуємо при знаходженні частки?(ділення)
-Який знак треба поставити між числами при збільшенні числа в кілька разів?( знак множення )
-Як знайти частину від числа?(треба поділити на це число)
2. Усна рахунок
1.Якщо дві однакові цукерки коштують 18 грн, то скільки коштує одна цукерка?(9)
2.Бабуся на зиму заготовила 4 трилітрові банки яблучного соку.Скільки літрів соку заготовила бабуся?(12)
3.Маса трьох динь 12 кг.Яка маса однієї дині?(4 кг)
4.Маса 4 цеглин 16 кг.Яка маса однієї цеглини?(4кг)
5.За день хлопчик прочитав 4 сторінки.Скільки сторінок він прочитає за тиждень?(28)
3.Гра «Математичний футбол»
- Відповідай швидко
3 * 5 =15 4* 9= 36
4* 7=28 3*4=12
3*6=18 4*5=20
4*2=8 3*8=24
3*9=27 4*8=32
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння розв’язувати вирази з дужками на дії різного ступеня та закріпимо знання таблиці множення чисел 3 і 4.
—А в кінці уроку з’ясуємо, чи все ми встигли виконати, що намітили.
IV .ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Хвилинка каліграфії
Число
Класна робота
( 6, 9, 12, 15, 18,21, 24,27.)
— Запишіть відповіді таблиці множення числа 4 в порядку спадання.
(36,32,28,24,20,16,12,8)
2. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=YcdTXsIJC9A
3.Бесіда
- Давайте пригадаємо порядок дій у виразах.
-Якщо у виразі є дужки, то спочатку виконуємо дію в дужках.
-Якщо у виразі без дужок є дія множення або ділення , то спочатку виконують їх, а потім дії додавання або віднімання
-Якщо у виразі без дужок є дії додавання або віднімання , то їх виконують по порядку , зліва на право
4. Знаходження значень виразів з дужками і без дужок .Самостійна робота
-Обчисліть вирази , застосовуючи попередні правила
3 *(26-17)= (27-13): 2=
2 *(54-48)= 16:4-4=
(27-20)* 4= 3*6-17=
Перевірка виконаного завдання
27,12,28,7,0,1
-У кого немає жодної помилки намалюйте зелене яблучко, у кого 1-2 помилки- зелене, а у кого 3 і більше- червоне
5. Розв'язування задач
1) Було — 20 м
Пошили — 6 сук. по 2 м
Залишилося — ?
2) Два соми і чотири карасі важать 14 кг. Карась важить 3 кг. Скільки важить кожен сом, якщо вони важать порівну? (1 кг)
6. Офтальмологічна пауза
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
7.Розв'язування задач
1) 12 літрів молока розлили у глечики, по 3 л кожний.Скільки глечиків наповнили?
3л – 1 гл.
12 л- ? гл.
Розв’язання
12:3=4(гл.)
Відповідь:наповнили 4 глечики
2) Двом учням роздали по 3 м’ячі і ще 5 м’ячів залищилося у кошику.Скільки всього було м’ячів?
Роздали - ? м., 2 учн.по 3 м.
Залишилося – 5 м. ? м.
Розв’язання
8.Гра «Хто швидше»
Перевірка виконаного завдання
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.ОЦІНЮВАННЯ
– Чи справдились ваші очікування від уроку?
– З якими завданнями ви справилися з легкістю?
– В чому у вас виникли труднощі?
– Над чим ще варто попрацювати?