Додавання і віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач. Природа океанів. Тихий океан.

Про матеріал
Уявна кругосвітня подорож, під час якої в учнів формувалися знання про особливості Світового океану, вміння вести математичні розрахунки та читати географічну карту - все це відбувалося чез призму компетентнісних і творчих вправ, які зробили урок успішним, розвивальним оригінальним та креативним.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання іменованих чисел.  Розв’язування задач. Природа океанів.  Тихий океан.

Мета. Сформувати уявлення учнів про особливості Світового океану; продовжити навчати «читати « карту та працювати з нею. Удосконалювати вміння і навички усного та письмового додавання та віднімання іменованих чисел; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення,увагу, уміння аналізувати. Виховувати інтерес до географічних знань.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, картки із завданнями.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Вправа «Сонечко»

  •       Чарівність починається з маленького.
  •       Поділіться часткою свого тепла з другом.
  •       Відчуйте в собі тепло і доброту.
  •       Потріть долоні одне об одну протягом хвилини, щоб відчути тепло.
  •       «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і доброти та відправте з долоньки (подувши комусь з однокласників.)

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

Сьогодні ми будемо готуватися до уявної кругосвітньої подорожі, а для цього потрібно все знати про океани  і добре вміти виконувати математичні розрахунки.( Слайди 2, 3), а щоб подорож була результативною і корисною візьмемо в дорогу з собою увагу і кмітливість, старанність і активність, віру в себе і, звичайно, багаж зі знаннями.

Під час подорожі важливо, щоб була хороша погода. Тому я запрошую представників Гідрометцентру повідомити нам про  погодні умови на материках. ( виступ Гідрометцентру)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Гра «Виграш у лотерею».

Учень, що виграв у лотерею минулого уроку нагадує про все, що було найкраще, а що не одержалось ( по можливості вказує причини)

  1. «Читання карти»

(Діти на карті півкуль розміщують материки, показують океани і частини світу)

  1. Тестування

Позначте  правильну відповідь.

1. Скільки материків є на Землі?

а) 6;   б) 4;   в) 9

2. Який материк омивається всіма океанами?

а) Австралія;                       б) Африка;

в) Північна Америка  ;        г) Євразія;

д) Південна  Америка;          е) Антарктида.

3. Який материк складається з двох частин?

а) Австралія;                            б) Африка;

в) Євразія;                                 г) Південна Америка.

4. Які материки розташовані в східній півкулі?

а) Північна  Америка;              б) Антарктида;

в) Євразія;                                    г) Африка;

д)  Південна Америка;               е) Австралія.

5. На якому материку немає річок?

а) Євразія;    б) Африка;

в) Австралія;   г) Північна Америка;

д) Антарктида;   е) південна Америка.

ІV. Мотивація.

Учитель: Ви скажете, мабуть, що зараз  урок математики і не про океани потрібно говорити. Але сьогодні урок математики і природознавства « будуть працювати разом», допомагаючи один одному ,  тому що знання ми отримуємо не для уроків, а для того,щоб застосовувати і користуватися ними у повсякденному житті.

V Повідомлення теми і мети уроку.

Отже, тема нашого уроку «  Додавання і віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач. Природа океанів.  Тихий океан.» (Слайд 1)   

VІ. Етап цілепокладання.

  • Я зможу розповісти своїм друзям цікаву інформацію про Тихий океан.
  • Я зможу «читати» карту і працювати з нею.
  • Я зможу порівнювати, додавати і віднімати іменовані числа.
  1. Каліграфічна хвилинка.

Напишіть каліграфічно число 1852

Нижче -  1852м. Це  не звичайне іменоване число, а ще одна одиниця вимірювання довжини – морська миля. ( Слайд 5 ). Без неї в подорож океанами аж ніяк.

  1. Усний рахунок.

Згадаймо одиниці вимірювання довжини і маси і виконаємо перетворення.(Слайд 6) 

1 км=____м

1 м =____= см=_____мм

1см= ____мм

1 т =  ____ц =   _____кг

1ц =  _____ кг

1 кг =_____ г

  1. Математичний диктант.

Перевіримо, чи вміємо записувати багатоцифрові іменовані числа.

  • 19000 км
  •  15000 км
  •  3984 м
  •   10999 м
  •    75000 м

Ми, виявляється записали не просто будь-які числа. Вони - візитівка Тихого океану. ( Слайд 7, 8)

VІІ. Сприйняття  й осмислення нового матеріалу.

  1.   Давайте знову повернемось до глобуса та карти і подумаємо, чому нашу планету називають блакитною? Ми розглянемо питання:
  •     Що являє собою водна поверхня Землі?
  •     Які океани розташовані на нашій планеті?
  1. Цікава інформація про Тихий океан.

А допоможуть мені в цьому представники довідкового бюро ( група дітей, які готували інформацію про океани,знайомлять з нею, ставлять запитання)

3. Вивчення нового матеріалу за методом «Ажурної пилки».

1. Поділ учнів на 4 домашніх груп за геометричними фігурами (по 5 чоловік у групі). Повторення правил роботи в групі. Кожна група отримує завдання.

Час: 6 хвилин.

І група

1. Опрацювати матеріал підручника на ст. 49 ( 1 і 2 абзаци) і дати відповіді на питання:

  •       Чому в цьому океані самий різноманітний рослинний та тваринний світ?

ІІ група

1. Опрацювати матеріал підручника на ст. 49 (4 абз.) і дати відповіді на питання:

  •       Які тварини мешкають у Тихому океані?

ІІІ група

1. Опрацювати матеріал підручника на ст. 50 (останній абз.) і дати відповіді на питання:

  •       Де вирощують морські водорості і для чого їх використовують?

ІV група

Індійський океан.

1. Опрацювати матеріал підручника на ст. 51 (бібліотечка природодослідника) і дати відповіді на питання:

  •       Що змушує летючу рибу підніматися у повітря?

2. «Експертні групи».

  •       Поділ дітей у нові групи за цифрами на геометричних фігурах.
  •       Робота в нових групах.

По черзі за 10 хвилин донести отриману інформацію до кожного члена групи та сприйняти нову.

3. «Домашні групи».

  •                         Ви повертаєтесь додому, де ділитесь інформацією з членами «домашньої групи».

Виробляєте спільні висновки та рішення.

4. Експрес - тести (результати заносять до КОК)

1. На карті та глобусі блакитним кольором показано:

а) височини; б)світовий океан.

2. До світового океану входить:

а) Атлантичний, Індійський, Тихий, Північний Льодовитий;

б) Африка, Євразія, Австралія, Америка.

3. Найбагатший рослинний і тваринний світ:

а) в Тихому океані;

б) Північному Льодовитому океані.

4. Найбільшим океаном є:

а) Північний;

б) Атлантичний;

в) Тихий;

г) Індійський.

5. Найбільше у світі риби виловлюють:

а) Атлантичному океані;

б) Тихому океані.

6. Що змушує хижу рибу підніматися у повітря:

а) хвилі;

б) птахи;

в) хижаки.

5. Розв`язування  на дошці  прикладів письмово.

Прикріплені картки. Для всього класу на екрані.(Слайд 9 )

   1варіант        2 варіант

 

    +2099м         -13956м

     1498 м            5214м

     3597 м            8742м        3км597 м            8км742м

 

 

+4566м      _11403м     _13054м      + 2401м    _ 5000м     +3168м

   6456м         7419м         9343м         5328м         3775м       2109м

  11022м          3984м        3711м          7729м        1225м         5227м  

11км022м     3км984м    3км711м     7 км729м   1км225м    5км227м  

Всі ці іменовані числа розповідають нам про середню і максимальну глибину кожного океану.

 

Середня

глибина

Максимальна

глибина

Атлантичний

3597 м

 

8742 м

 

Тихий

3984 м

 

11022 м

 

Індійський

11022 м

 

7729 м

 

Північний

Льодовитий

1225 м

 

5277 м

 

6. Знайомство з тваринним світом океану. (Слайди 10)

Тут живуть найбільші тварини планети – різні види китів: сині кити, гренландські, кашалоти,сірі, карликові, сейвали.

 

 

 

 

7. Робота над задачею. (Слайди 11)

 

Синій кит - довжина  - 35 м

  вага -?кг,(як 30  слонів)

 Слон         -    5 т

 Кашалот- ?  , на 1154 кг  легший,ніж

     

 

  Додаткове запитання задачі для сильних учнів  На скільки кашалот важчий,ніж  10 слонів?  

  • Чи  є зайві дані?

Цікавинка.

У 1939 році був знайдений синій кит завдовжки 35 м, який важив більше 200 т.Вага кашалотів може сягати 150-170 т. Кашалоти для    людини найнебезпечніші зубаті кити. ( Слайди 12 )

8.  Самостійна робота

Акули-найдавніші риби на Землі, гроза морів і океанів.

Порівняємо довжини тіл акул.( Слайди 13 )

     

1 в       Оселедцева            Карликова

                  3000мм                         16 см

             Біла                                     Молот   

             10м 200см                        90дм50см                                                       

 

  Тигрова                                Голуба

                       80дм                       690см

           

             Китова                                  Гігантська       

                       15 м                          1400см

 

 ( Слайди 14) Перевірка ( робота в  парах )

9. Задача ( усно).

Морські зірки ( Слайди       15,16)

  • Морські зірки можуть мати 5,6,7,8 і навіть 50 променів. Можуть утворюватися із будь-якої  частинки тіла.

Із 5 морських зірок  утворюється   25 нових.

Скільки нових  зірок утвориться із 20 таких зірок?

Для тих, хто працює швидко: А із 100 зірок?

Водяться восьминоги, краби, раки, черепахи.

10.  Геометричний матеріал.

Бермудський трикутник ( Слайди  17-18 )  Біля Бермудських островів в Атлантичному океані є дуже загадкове місце – так званий бермудський трикутник. В цьому місці загинуло і зникло безвісти багато кораблів, літаків. Вчені досі не можуть розгадати чому. На дні знаходиться біля 1000 затонулих в різні часи караблів.

А нещодавно вчені знайшли в цьому місці  велике місто. Місто дуже загадкове. В ньому є величезна піраміда із скла.

Знаходження периметра трикутників.

( У учнів карти різних масштабів )

Сьогодні ми знайдемо периметр Бермудського трикутника такий, який він є на карті.

А дома ви, враховуючи масштаб, обчислите  цей периметр в дійсності. Звісно, це будуть приблизні дані. І так виконаємо обчислення по варіантах.

 

Перевірка на слайдах.

11. Робота в групах.

  • Запропонуйте як зберегти чистоту тихого океану?

VІІІ.  Підсумок уроку.

Підведемо підсумок.

  • Що ми знаємо про океани?
  • Чим вони особливі?
  • З якими числами сьогодні працювали?
  • Що найбільше сподобалось?

Оцінювання учнів.

ІХ.  Домашнє завдання

  1.  Скласти задачу за виразом

                  4т + (4т - 1т354 кг )

              2.  Підготувати розповідь « Що я знаю про  океани?»

 

docx
Додав(-ла)
Пастух Євгенія
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку