Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа і нумерації.

Про матеріал
Прийоми додавання і віднімання на основі розрядного складу числа й нумерації.
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа і нумерації.

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання на основі розрядного складу числа й нумерації.

Очікувані результати:

- записує багатоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків;

-виконує усно та письмово обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях;

- знаходить значення числового виразу;

- обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії;

- аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних;

- добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації;

- планує розв’язування проблемної ситуації;

- обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації;

- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами;

- розвиває інтерес до читання, книги, історичного минулого нашої держави.

Перевіряю себе:

  • Я можу замінити трицифрове число на суму розрядних доданків.
  • Я можу записати суму розрядних доданків числом.
  • Я можу скласти дві рівності на віднімання з рівності на додавання.
  • Я вмію додавати і віднімати числа на основі їх розрядного складу і нумерації.
  • Я вмію ставити запитання до умови задачі.

Ключові/нові слова:

Розрядний склад числа, нумерація.

Матеріали та обладнання:

  • Підручник С. Логачевська, с. 85-86
  • Робочий зошит, с. 27, завдання 72-75.
  • Картки
  • Презентація
  • Кубик
  • Книга «Лицарство козацьке»

Тип уроку: Комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

Перевірка готовності до уроку

Вчитель:

Приготували все, що треба до уроку? Книжку, зошит, ручку, олівці.    Приготувались? Молодці!

  • Ви готові працювати? (Так)
  • Додавати, віднімати?
  • Числа й вирази рівняти?
  • Вчасно руку підіймати?
  • Складну задачу розв’язати?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні в нас незвичайний урок, пов’язаний з минулим України. Здійснимо подорож, а куди ви самі спробуєте дізнатися.
  1. Робота в групах

326, 100, 504, 800, 327                     козак

450, 200, 300, 820, 900                     чайка

500, 170, 650, 200, 501                     шабля

115, 216, 100, 780, 350, 200, 500     Хортиця 

  • То куди ми вирушаємо?

 

                                            Запорозька січ

 Хортиця  козак

                                               шабля               чайка

На дошці асоціативний кущ.

Вчитель:

  • Отож, сьогодні подорожуємо до Запорозької Січі.
  • Але цікаві факти про Січ ми будемо дізнаватися, розв’язуючи певні завдання – ключі.

ІІІ. Актуалізація знань.

  1. 1 ключ «Усний рахунок» (презентація)
  • Добуток чисел 4 і 5
  • Сума чисел 315 і 1
  • Різниця чисел 80 і 16
  • Частка чисел 42 і 7
  • 7 збільшити в 5 раз
  • 100 зменшити в 10 раз

Виставляю на дошку 1 ключ.

 

Цікавий факт:

  • На Хортиці досі росте величезний дуб. Запорожці біля нього здійснювали обряди, йдучи в бій. 700 років.
  1. 2 ключ «Хвилинка каліграфії»

700, 699, 701, 100, 999, 550, 113, 628

  • Назвіть круглі числа
  • Парні числа
  • Найбільше, найменше число
  • Підкресли скільки всього десятків у круглих числах

Цікавий факт:

  • Особливою гордістю козаків були: чуб, оселедець, довгі вуса, козацька люлька – люлька-носогрійка. Тютюн був дуже дорогим і козаки курили суміші з духмяних трав. (Демонстрація наочності на дошці; в книзі «Українське козацтво»)
  1. 3 ключ  Робота в парах (запис чисел у вигляді суми розрядних доданків і навпаки)

748, 356, 803, 506, 829

300+40+5                                600+70                         600+5

700+20+5                     400+40                         400+3

100+30+7                                100+30                         100+7

Цікавий факт:

  • Козаки не тільки вміли воювати, а й у вільний час співали, танцювали. Кобзарі – це ті козаки, які втратили зір у боях. Кобза, ліра, бубон, цимбали (демонстрація у книзі).
  1. 4 ключ    Колективна робота (у підручниках) №4, ст. 85      120 грн….

Запис у зошит «Письмо для себе»

Цікавий факт:

  • Клейноди – символи влади: булава, литаври, корогва, бунчук, чорнильниця. (показ у книзі)

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Рольова гра «У ролі вчителя»

Скласти 2 приклади на віднімання у виразах:

 

700+6=706                             700+60=760

706-700=6                              760-700=60

706-6=700                              760-60=700

                               Руханка

V. Закріплення матеріалу

5 ключ    Інтерактивна гра «Мікрофон» (презентація)

          500+8=508                              508-500=8  

          508-8=500                               500+80=580

Цікавий факт:

  • Козаки – справжні богатирі: перепливали річку Дніпро, займались дихальною гімнастикою, виконували гімнастичні вправи на конях.

6 ключ     Самостійна робота (диференційовано)

червоні    зелені                                жовті

200+8=                              608-8=                               672-600=

200+80=                            427-400=                           672-70=

101-1=                               427-20=                             672-2=

Цікавий факт:

  • Як називалось житло козаків?

Курінь – це довга хата, вкрита очеретом.

А козацькі човни – чайки.

7 ключ   Складаємо задачу за коротким записом (презентація)

1 чайка – 7 лав по 10к.     на ? б.

2 чайка – 5 лав по 7к.

 Цікавий факт:

  • Чайки обв’язували очеретом. Навіть якщо чайка була заповнена водою, вона залишалась на плаву.

8 ключ     Робота з геометричним матеріалом

Довжина куреня 20м, а ширина 3,5м. Обчислити периметр.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Доповнення асоціативного куща (цікаві факти: люлька, курінь, клейноди, кобза, оселедець, булава..)
  2. Гра «Кубик» (самооцінювання) «Супер», «Добре», «Можу краще», «SOS» (кидають кубик, читають на грані запитання:
  • Я можу замінити трицифрове число на суму розрядних доданків.
  • Я можу записати суму розрядних доданків.
  • Я можу скласти дві рівності на віднімання з рівності на додавання.
  • Я вмію додавати і віднімати числа на основі їх розрядного складу і нумерації.
  • Я вмію ставити запитання до умови задачі.

Урок закінчено. Дякую.

docx
Додав(-ла)
Шевчук Оксана
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 квітня 2022
Переглядів
1285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку