Розробка узагальнюючого уроку з математики в 6 класі
«Додавання і віднімання раціональних чисел»
Формування компетентностей:
ключові компетентності:
Тип уроку: узагальнюючий
Обладнання: комп’ютер, проектор, сенсорна дошка, комп’ютерний клас з Internet; презентація PowerPoint; картки з завданнями; два варіанти самостійної роботи (роздруковані); посилання до онлайн-тестування; сигнальні картки.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго всім дня! Діти, сподіваюсь, що настрій у всіх теж добрий, починаємо працювати.
До вашої уваги «хмаринка слів» у вигляді філіжанки кави. Подивіться уважно: які означення, терміни, ключові слова, вже знайомі для вас, ви бачите на екрані? (Діти відповідають: «Раціональні числа, модуль числа, порівняння чисел, віднімання чисел, плюс, мінус, додавання») (слайд1)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Отже, тема нашого уроку: «Додавання і віднімання раціональних чисел». В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми узагальнимо, повторимо всі ті знання, що ви отримали протягом останніх уроків, і підготуємось до контрольної роботи.
Девізом нашого уроку будуть слова американського математика Нівена: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це роблять інші». Звичайно, і ви не будете спостерігачами. Як і завжди, працюємо з натхненням. (слайд 2)
ІІІ. Систематизація і узагальнення знань. Розв'язування вправ.
1. Для розминки – завдання з сигнальними картками. Правильне твердження – ви показуєте мені зелений смайлик, помилкове твердження – червоний. (слайди 3-4)
Повторимо правила додавання і віднімання раціональних чисел. Мені допоможуть учні...
2. Вправа «Коти» (слайди 5 – 11) (інтерпретація визначення знаку результату додавання, асоціації)
1 учень: Математики урок – не наука, просто шок!
Треба цілий день зубрити,
Щоб хоч трохи зрозуміти,
Як відняти? Як додати?
2 учень: Неправда! Нічого тут важкого. Я тобі зараз допоможу. (пояснює. При натисканні мишкою на «об’єкт» - результат додавання -включається анімація)
3. Обчислюємо усно (слайд 12). Перевіримо, як ви знаєте правила додавання і віднімання.
4. Робота в командах.
Завдання: Розташуйте картки (12 шт.) з раціональними числами у порядку зростання (І команда) і спадання (ІІ команда). Якщо ви все зробили вірно, на оберненій стороні зможете прочитати …. («Я – українець!») (слайд 13)
(Відповідь: 40)
5. Вправа «Чарівна квітка». (слайд 15). Завдання полягає в тому, щоб знайти суму всіх чисел, що записані на пелюстках квітки. Але тому квітка і чарівна, що треба уважно подивитися на ці числа. Що ви помічаєте? (пари протилежних чисел»). Яку властивість додавання будемо використовувати? Називаємо ці пари… (Відповідь: Сума чисел 25) (вправа інтерактивна)
6. Фізкультхвилинка (слайд 16). Визначаємо знак результату дії додавання чи віднімання. Якщо знак від’ємний – діти встають, додатний – сидять.
7. «Життєва математика». Наскрізні лінії на уроці.
Питання: Який же метод зберігання фруктів є оптимальним і найкориснішим для здоров'я?
Вправа 4. Перша згадка про українських козаків у писемних джерелах датується 1489 роком. Остаточно ліквідовано Запорізьку Січ у 1775 році. Скільки років існувало таке неповторне явище, як Запорізьке Козацтво? (Відповідь: 286 років)
Вправа 5. Видатний давньоримський державний і політичний діяч, полководець Гай Юлій Цезарь загинув у 44-му році до нашої ери у віці 56 років. У якому році він народився? (Відповідь: у 100 р. до н.е.)
8. Колективна робота. Розв'язати рівняння (слайд 22)
Усно: |Х|=50 і |Х| = 0
Письмово (біля дошки): 1) Х – 1,5 = - 5,5;
2) |Х – 1|= 8; 3) |Х| +1 = -2.
9. Порівняння чисел (усно) (слайд 23)
Не обчислюючи значення виразів, порівняти їх:
-152,451 – (-200) та -14,25 + (-43,14)
(Обґрунтувати свої міркування)
IV. Самостійна робота на картках (індивідуальна робота, різнорівнева, в двох варіантах). Картки з завданнями у учнів на партах. Завдання середнього рівня – тестові, з вибором однієї правильної відповіді.
Час виконання – близько 6 хвилин. (слайд 24)
Текст самостійної роботи:
V. Онлайн-тестування.
Як завершення нашої роботи сьогодні, запрошую вас до комп’ютерів, пройти невеличкі тести.
(слайд 25)
Учні працюють за комп’ютерами, тести виконані в додатках Learningapps.org
(посилання https://learningapps.org/watch?v=pupg8mqqn19)
та Google – формах
Якщо пазли складені (Learningapps.org), то учням демонструються короткі відомості про видатного українського математика Михайла Кравчука.
Результат опитування через Гугл-форму – на екран, аналіз.
12. Підсумки уроку. Рефлексія. (слайд 26)
Оцінювання.
Дякую всім за урок.
1