Урок ,,Побудова діаграм"

Про матеріал
Тема ,,Діаграми. Побудова діаграм" навчає застосовувати набуті знання у повсякденному житті і має своє продовження при вивченні статистики в 11 класі.
Перегляд файлу

Урок   математики  у 6 класі

Тема уроку:  Побудова діаграм.

Мета уроку:  Сформувати уявлення про поняття діаграми, вміння і навички учнів при побудові стовпчастих, кругових діаграм, навчити учнів ,,читати’’ діаграми, самостійно складати діаграми, застосовувати набуті знання у повсякденному житті;

формувати екологічну свідомість, емоційне ставлення до екологічних проблем людства, розвивати логічне мислення.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютерний клас (або інтерактивна дошка); малюнки, презентація до уроку.

Хід уроку:

І. Організація класу. Рефлексія.

ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

Учитель. Постановка проблеми.

- До чого призводить нестача води ? (до загибелі рослин, тварин, різкого падіння врожаю, до загибелі самої людини). Вже зараз багато європейських країн відчувають дефіцит чистої води. Так в Нідерландах, Бельгії, Угорщині на одну людину в рік припадає 0,8 .0,9 тис. м3 річкового стоку.

В Україні значний дефіцит води відчувається на Донбасі. В середньому в Україні річковий стік становить 1,1 тис. м3 на людину. В зв’язку з цим особливого значення набувають питання комплексного використання і охорони водних ресурсів.

Задача. Проаналізувати за даними таблиці розподіл води на Земній кулі. Для цього нам потрібно представити  дані графічно, побудувати діаграму, дати відповідь на запитання:

  • Який запас води, придатної до використання?
  • Розташуйте джерела прісної води.

 



Таблиця 1.

 

 

Частина гідросфери

Об’єм,тис.

% до загальної кількості

Світовий океан

1 370323

93,96

Підземні води

60 000

4,12

Льодовики

24000

1,65

Озера

280

0,019

Грунтова волога

85

0,006

Пари атмосфери

14

0,001

Річки

1,2

0,0001

 

ΙΙΙ. Повідомляється тема і мета уроку.

Тема сьогоднішнього уроку ,,Побудова діаграм’’. Ви наочно зможете відображати водні ресурси України, екологічні проблеми суспільства, питання охорони навколишнього середовища.

ΙV. Актуалізація опорних знань.

Вправа ,,Закінчи речення

  • Масштаб – це ….
  • Сектор – це ….
  • Повний кут - …
  • Знайти  p % від числа а …
  • Для обчислення довжини кола ….

ΙV.Засвоення  нових знань.

Що ми можемо розповісти за  даною діаграмою 1 ? Ми бачимо, що  кожній величині відповідає певний сектор, для наочного представлення даних з використання земель фермерським господарством використали діаграму?(Кругову)

Кругова діаграма-це особливе зображення співвідношення частин цілого, де кожна частина зображується сектором, градусна міра кута якого є  відповідною частиною повного кута. Кругові діаграми частіше застосовують тоді, коли хочуть спів ставити частини якоїсь величини. (Розгляд слайдів з коментуванням учителя).

V. Побудова діаграм на комп’ютері.

Учитель. Інформація, зображена у вигляді стовпчастої діаграми, легко сприймається а тому і добре запам’ятовується. З стовпчастої діаграми легко видно динаміку самого процесу. Якщо треба продемонструвати як з плином часу змінюється деяка величина, то наочнішими є стовпчасті діаграми. Щоб побудувати діаграму розглянемо слайди.

Діаграма 1.

Робота в групах.

Розглянувши на початку уроку таблицю розподілу води на Земній кулі, побудувати стовпчасту діаграму за поданими даними.

(Учні з кожної групи демонструють свої діаграми, побудовані на окремих аркушах).

. Самостійна робота.

Задача.  Загальні запаси води на Землі становлять 32,2 млн .

  Відомо, що на прісні води припадає 2 % від цих запасів, льодовики становлять 77% від цих запасів, води озер становлять 0,4% від запасів прісної води. Води рік становлять 0,04% від запасів прісних вод Землі. Скільки млн прісної води на Землі? Встановити об’єм води, яка міститься в льодовиках, озерах, річках. Побудувати кругову діаграму.

VΙΙ. Підсумок уроку.

Учні роблять висновок про доцільність побудови стовпчастої та кругової діаграми.

Висновок: Пам’ятайте ! Розподіл води на Землі нерівномірний. Більш однієї третини всього населення Землі змушені пити брудну воду.

VΙΙΙ.Домашнє завдання.

  1. Опрацювати параграф підручника.
  2. Побудувати стовпчасту та кругову  діаграми, використовуючи відомості про водні запаси Землі, а також знайти і використати  задачі екологічного змісту.

 

 

docx
Додано
17 липня 2019
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку