Урок допоможе закріпити вміння додавати і віднімати трицифрові числа, розв'язувати задачі за скороченим записом; розвивати пам'ять, увагу, мислення; виховувати цікавість до математики.
Тема: Додавання і віднімання трицифрових чисел, розв’язування задач.
Мета: закріпити вміння додавати і віднімати трицифрові числа, розв’язувати задачі за скороченим записом; розвивати пам’ять, увагу, мислення; виховувати цікавість до математики.
Обладнання: карта подорожі, паперова модель велосипеда, літака, автомобіля, завдання, музичний супровід.
Тип уроку: урок – подорож
Хід уроку
І. Організаційний момент
(налаштування на урок)
Вчитель. Привітаємось. Я – з вами,
Ви – зі мною
Всі до мене поверніться,
Один одному всміхніться,
Ми сідаємо за парти –
Урок уже почати варто
Рушаємо в подорож ми за знаннями,
Візьмемо кмітливість у дорогу із нами.
Фантазія, вигадки стануть у пригоді,
Отож, вирушаймо, лінитися годі!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель: – Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок – подорож. Чи любите ви мандрувати? Помандруємо ми до країни Математики. Рухатись будемо різним транспортом. На нашому шляху зустрічатимуться перешкоди, які потрібно буде подолати, розв’язуючи математичні завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель: – Тож приготуйтесь подорож починається. Для того щоб дізнатися яким буде наш перший транспорт нам потрібно розташувати, записані на дошці числа в порядку спадання. Та числа ці непрості під кожним із них є буква. Якщо ми вірно розташуємо числа – букви, то отримаємо чарівне слово.
1000, 250, 300, 910, 120, 400, 730, 800, 50.
В П И Е Е С О И Д (Велосипед)
Молодці! Отже їдемо на велосипеді. Наступна зупинка і тут на нас чекає що…? Вірно літак.
ІV. Розвиток математичних знань
1)Робота над задачею
– Вчитель: – Для того щоб рухатися цим транспортом нам потрібно скласти та розв’язати задачу за скороченим записом.
– Добре молодці! Та задача не одна. Ось квиток, а на ньому знову задача. Хто бажає її прочитати?
б)Сестра купила два десятки зошитів. П’яту частину вона віддала братові Скільки зошитів залишилося в сестри?
2) Робота над виразами
Вчитель: – Ось ми піднялися високо в небо до самих хмар. Та й вони сьогодні незвичайні, тому що на кожній з них завдання.
а)Обчислити приклади і перевірити додавання відніманням:
200+300= 160+20= 520+30= 640+100 = 500+500=
Фізкультхвилинка
Додавали, віднімали,
Множили,ділили,
А задачу розв’язати
Нам забракло сили.
Дружно ми усі встаємо,
Фізкультпаузу почнемо.
Пострибаємо тихенько,
Позгинаємось низенько.
Десять раз поприсідаєм –
І за парти знов сідаєм.
-Відпочили? Продовжуємо політ Залишилась у нас ще одна хмаринка. Що ж вона приготувала? Це завдання потрібно розв’язати за допомогою рівняння.
б)Задумане число збільшили у 8 разів і отримали 72.
Х·8=72
-Молодці! Добре ми політали , а приземлилися на галявину. Тут нас чекає автомобіль. Він не простий, тому що поїде лише тоді, коли ми складемо з геометричних фігур робо – водія. А робо – водій говорить, що не поїде поки ми не заповнимо чарівний квадрат.
Гра «Сусіди»
V. Підсумок уроку – подорожі
– Що ми робили сьогодні на уроці?
– До якої країни мандрували?
– Що робили на шляху подорожі?
– Чи було вам цікаво?
– Які виникали труднощі?
– Всі сьогодні ви були молодці! Працювали дружньо, активно.
Хто щасливий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини –
Це ж чудово для людини!