формувати навички розв'язування задач на зведення до одиниці; закріплювати таблицю множення числа 8 у спосіб обчислення виразів і розв'язування рівнянь; розвивати наполегливість, кмітливість; ураховуючи виховні та розвивальні функції текстових задач, виховувати цікавість до навколишнього світу. Обладнання: карта подорожі; скринька зі «скарбом»; предметні малюнки; картки з диференційованими завданнями; підручник (авт. М. В. Богданович).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Морська подорож. Урок математики в 3-му класі
Тема. Розв'язування задач на зведення до одиниці. Вправи на засвоєння таблиці множення числа 8
Мета: формувати навички розв'язування задач на зведення до одиниці; закріплювати таблицю множення числа 8 у спосіб обчислення виразів і розв'язування рівнянь; розвивати наполегливість, кмітливість; ураховуючи виховні та розвивальні функції текстових задач, виховувати цікавість до навколишнього світу.
Обладнання: карта подорожі; скринька зі «скарбом»; предметні малюнки; картки з диференційованими завданнями; підручник (авт. М. В. Богданович).
Котить море сині хвилі,
Кораблі вдалі пливуть.
І ми будем з вами нині
Вирушати в дивну путь.
— Наша подорож буде морською. Головною метою подорожі є знайти скарб. Допоможе нам у цьому карта, на якій зазначено відповідний маршрут.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
— Ми вирушаємо на кораблі з порту Пізнайко. У цьому порту сталася неприємність. Дельфін на піску написав приклади, проте набігла морська хвиля і змила їх. Допоможімо дельфінові!
□ + 24 = 55 .
8-□ =64
100 - □ = 91
48 : □ = 8
(28 + 4):4=□
3+ 3 + 3 + 3 = □
Завдання від трьох рибок написані на зворотному боці малюнку (рибки для 3-х груп учнів).
а) Знайдіть суму чисел 18 і 22.
б) Що таке периметр фігури?
в) Одна курка важить 5 кг. Скільки важать 5 таких курок?
а) Знайдіть різницю чисел 40 і 13.
б) Назвіть назви компонентів при дії множення.
в) Риба акула завдовжки 8 метрів, а голубий кит на 22 м довший. Якою є довжина голубого кита?
а) Знайдіть добуток чисел 7 і 8.
б) Перетворіть у см: 1 дм 9 см.
в) Розв'яжіть рівняння: х - 24 = 50.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Нептун (в аудіозаписі). Я — морський цар Нептун. Хто порушив мій спокій? Хто хоче зайти в мої володіння? Ви пливете до Острова скарбів? Якщо ви хочете знайти скарб, то повинні розв'язати ще багато прикладів та задач, що містять таблицю множення числа 8. Ви готові працювати?
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
8·4-9
63 : 7 : 3
70 - 8 · 6
(17 + 4) : 7
4 · 9 + 28 : 7
8 ·8 + 29
Учні записують приклади у зошити.
7 ящ.— 42 кг
3 ящ,— ?
Розв'язання
Відповідь: 18 кілограмів чаю.
Як додаткове завдання учням можна запропонувати скласти обернену задачу та усно розв'язати її.
7 ящ. — 42 кг
? — 18 кг
Море почало хвилюватися. (Махають руками повільно.)
Вітер подув сильніше, і почався шторм. (Махають руками швидко.)
Корабель нахиляється вперед, назад, ліворуч, праворуч. (Повтор рухів тричі.)
Усі налякалися, але згодом буря почала вщухати, море заспокоїлося. (Махають руками повільно.)
VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Учні заштриховують приклади, результат яких дорівнює 8. Якщо учні отримують малюнок — човник, то приклади розв'язані правильно. На власному човнику вони пливуть на «Острів скарбів».
— Скарб, що лежить у скрині, охороняє велика риба. Які геометричні фігури вона становить?
4 · 8 8 · 7 8 · 9 8 · 5 8 · 6 8 · 4 8 · 2
М О Л О Д Ц І
Розв'язки прикладів — код замка. Зі зворотного боку карток — літери, що утворюють слово «Молодці».
V. ПІДСУМОК УРОКУ
а) Знайдіть суму чисел 18 і 22.
б) Що таке периметр фігури?
в) Одна курка важить 5 кг.
Скільки важать 5 таких курок?
а) Знайдіть різницю чисел 40 і 13.
б) Назвіть назви компонентів при дії множення.
в) Риба акула завдовжки 8 метрів, а голубий кит на 22 м довший.
Якою є довжина голубого кита?
а) Знайдіть добуток чисел 7 і 8.
б) Перетворіть у см: 1 дм 9 см.
в) Розв'яжіть рівняння: х - 24 = 50.