Управління освіти адміністрації
Холодногірського району Харківської міської Ради
Харківська гімназія № 152
Харківської міської ради Харківської області
Конспект уроку з математики в 3 класі
Тема. «Додавання і віднімання виду 38 + 2, 80 - 4. Розв’язування рівнянь. Обернені задачі».
Підготувала
вчитель початкових класів
вищої категорії
методист
Бацула Наталія Володимирівна
Тема. «Додавання і віднімання виду 38 + 2, 80 - 4. Розв’язування рівнянь. Обернені задачі».
Мета:
актуалізувати знання учнів з теми «Нумерація чисел у межах 100», формувати навички додавати та віднімати двоцифрові числа різними способами; вдосконалювати вміння розв’язувати вирази , рівняння та складати обернені задачі ; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.
Міжпредметні зв’язки: природознавство, літературне читання, українська мова.
Обладнання: обчислювальні таблиці, картки для самостійної роботи, таблиця «математичні дії», схеми-опори, підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.10-11).
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина
1. Організація класу
-Нас чекає велика праця.
-Що для роботи візьмемо в помічники?(Уважність, працелюбність, знання.)
-Знаю, що ви любите працювати.
-І по секрету скажу, що коли ви працюєте, то схожі на одну маленьку комашку, що є навіть символом працелюбності в українців……(Бджілка)
Інформаційна хвилинка.
-Які прислів’я про неї знаєте?
Землю красить сонце, а людину - праця.
Бджола мала, а й та працює
Маленька праця краща за велике безділля
-Ви обізнані в багатьох науках. Тож вирушаймо у космічний простір….
2. Актуалізація опорних знань
1) Усне опитування (фронтально з використанням прийому «Мікрофон»)
-Вирушаємо. На старт! Відлік рахунку : 50,45,40,35,30,25,20,15,10,5…..Полетіли!
2)Усна лічба. Гра «Задумай число».
Хід гри
Присутні діляться на дві команди. Спочатку гру проводить учитель.
– Задумайте яке – не будь число, менше 10. Відніміть задумане число від 15. Скільки у вас вийшло?(6)
– Ви задумали число 9.
Так учитель запитує в кількох учнів з однієї і другої команди. Потім учитель виявляє тих учнів, які зрозуміли « секрет» відгадування, і пропонує їм провести гру, але з учнями іншої команди.
Виграє та команда, в якої більше учнів не допустили помилки при відгадуванні задуманих чисел.
3)Каліграфічна хвилинка.
-Ми з вами дійсно працюємо, як бджілки. Відкрийте бортові журнали. Наші наступні координати….
- Каліграфічна хвилинка нашого уроку – числа 5 та 8.
-Запишіть можливі варіанти двоцифрових чисел (50,55,80,85,58)
ІІ. Основна частина
1.Повідомлення теми та мети уроку (з використанням методу «Коло ідей»)
У космічному просторі якась небезпека.
SOS! SOS! SOS!
-Що це таке?
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)
SOS (СОС) — міжнародний сигнал лиха в ефірі (з використанням азбуки Морзе) зв'язку. Сигнал являє собою послідовність «три крапки, три тире, три крапки», передану без будь-яких літер, інтервалів (Звук· · · - - - · · · ).
-Поясніть розв’язування задач.( робота в парах з використанням прийому «Навчаючи – учусь»)
Задача 1 . У дівчинки було 80 цукерок. Вона з’їла 4 цукерки. Скільки цукерок залишилось? Було – 80ц. - зменшуване З’їла – 4 ц. - від’ємник Залишилось -? - різниця Розв’язок: 80– 4 = 70+ (10-4)= 70+6=76 (ц.) Задача 2 – обернена: Було - ? З’їла – 4 ц. Залишилось – 76 ц. Розв’язок: 76+4=70+(6+4)=80 (ц.) -Який висновок можна зробити?(Відповіді учнів) -Яка тема нашого уроку? (Відповіді учнів) Висновок. Якщо одне числове дане стає шуканим, а шукане стає даним, то такі задачі називають оберненими. Задача 1 – пряма задача. Задача 2 – обернена. В розв’язанні прикладів використовуємо порозрядне віднімання та додавання. |
2.Мотивація навчальної діяльності (з використанням прийому «Мікрофон»)
-Чи необхідні у житті нам ці знання ? Для чого? (Відповіді учнів.)
3. Вивчення нового матеріалу.
-Координати невідомого нам космічного зорельоту розкодували. Ідемо на допомогу.
1) Робота за підручником с.10
а) Розв’язування прикладів на с.10 № 53 .(Фронтальна робота за варіантами з використанням прийому «Коментування»)
-Випиши вирази зі значеннями : 30, 47, 60, 88.
Варіант 1.
15+14= 33+33= 55+5= 50-3= 90-8=
Варіант 2.
27+3= 66+6= 14-7= 77+7= 90-2=
б) Складання ,порівняння та розв’язування задач на с.10, №54 (робота в міні – групах з використанням прийому «Два – чотири – всі – разом»)
Висновок. Щоб скласти обернену задачу, слід виписати числа задачі, пояснити їх і припустити, що одне із даних в умові задачі чисел є невідомим. Скласти задачу в якій запитується про це число. Обернених задач може бути стільки, скільки числових даних є в задачі.
-Моїм маленьким бджілкам треба перепочити....
2)Фізкультхвилинка (під пісню Аліни Гросу «Бджілка»).
3) Розв’язування рівнянь (з використанням прийому «Інтрига»). Самостійна робота.
-Корені рівнянь відкриють вам таємницю….
Завдання для дівчаток.
10-Х=6 Х +3 =20 28-Х=10 46-Х=33
Завдання для хлопчиків.
Х+6=30 81-Х=80 59-Х=40 Х+46=50
Поясніть, як розв’язали вираз «20 – 3».
20 розклали на 10 і 10, потім від 10 відняли 3, дістали 7. До10 додати 7 буде 17.
Гра «Шифрувальник»
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
-Ми зустрілися з гуманоїдами.
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)
Гуманоїд (лат. humanoides — подібний до людини) — людиноподібна істота. До гуманоїдів прийнято відносити не всіх людиноподібних істот, а лише тих, що невідомі науці, хоча в англійській мові під словом «humanoid» маються на увазі також людиноподібні мавпи, роботи, міфологічні та фантастичні істоти, що схожі на людину.
ІІІ. Заключна частина
С. 11, № 58, 59.
2. Рефлексія (з використанням прийому «Інтерв’ю »)