Тема: Усне додавання круглих багатоцифрових чисел.
Мета: вдосконалювати вміння учнів правильно складати, записувати і називати багатоцифрові числа; формувати вміння виконувати усне додавання круглих багатоцифрових чисел; вдосконалювати обчислювальні навики, вміння розв’язувати задачі. Збагачувати словниковий запас учнів назвами річок, рослин, тварин різних континенті. Розвивати математичну та природничу компетентності, наскрізні вміння, мисленнєво – мовну діяльність, вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв`язки, обчислювальні навички, пам`ять, увагу. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організація класу
Один одному всміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Розпочнемо ми урок.
II. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні у нас незвичайний урок: в країну математики та природознавства ми зробимо крок! Щоб ви краще рахували та навколишній світ пізнавали.
- Отже, сьогодні ці дві науки об`єднались і прийшли до нас на урок.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
2. План уроку (малюнковий)
Півострів швидких обчислень
Річка пізнання
Острів цікавинок
Острів Невідомості
Ліс роздумів
Яр Глибокої думки
Гора наполегливих
Озеро нагород
IV. Актуалізація опорних знань.
Для того, щоб досліджувати материк, кожен з вас повинен заповнити бортовий журнал. Розгорнули зошит і записали дату та вид роботи.
Вирушаємо на Півострів швидких обчислень.
Вам необхідно записати всі числа, які будуть названі
Записані числа:
40, 1492, 6300, 33, 210, 24 000 000, 6193, 36, 3770, 1350, 5000
- Прочитайте числа в порядку зростання. (33, 36, 40, 210, 1350, 1492, 3770, 5000, 6193, 6300, 24 000 000)
Розв’язування рівнянь (письмово)
Зараз ви будете виконувати завдання і дізнаєтесь :
42800 +х = 48990
X = 6190 (м) г. Деналі
57860-х=5620
X = 1740 (км) р. Маккензі
х +51000= 56700
X = 5 700 (м) вул. Орісаба
Знайди пару (усно)
55 кг |
550 000 г |
7кг |
320 000 г |
180кг |
180 000г |
320 кг |
7 000 г |
21кг |
13 000 г |
8 кг |
21 000 г |
13кг |
1 350 000 г |
550кг |
55 000 г |
1350кг |
8000 г |
Фізкультхвилинка
V. Робота над матеріалом уроку
Острів Невідомості
1. Робота над задачею (усно)
1 кг чорниці розклали у стаканчики по 100 г, а 900г морошки – у стаканчики по 150 г. Скільки разом стаканчиків з чорницею та морошкою?
Чорниці 1 кг – по100 г - ? стаканчиків ? стаканчиків
Морошки 900г – по 150 г - ? стаканчів
2. Робота над задачею (письмово)
У заповіднику бізон за один день з’їдає 40 кг сіна, а олень карибу 5 кг лишайників. Скільки у заповіднику окремо бізонів та оленів, якщо на день для бізонів заготовляють 480кг сіна, а для оленів 140 кг лишайників?
Бізонам 480 кг – по 40кг - ? гол.
Оленям 140 кг – по 5 кг - ?гол.
Гай роздумів
|
V - швидкість |
t - час |
S - відстань |
|
|
3 год |
210км |
|
|
2 год |
112 к м |
|
|
20 год |
800км |
|
|
4 год |
76км |
|
|
4год |
320км |
Фізкультхвилинка
Яр Глибокої думки
А) Приклади
Зараз, виконавши під силу завдання, ви спробуєте дізнатися найвідоміші місця Африки. (учні можуть спробувати виконати всі завдання, але якщо їм важко, то пропускати складніші і виконувати наступні завдання)
320 560 + 34 780 = 355 340 кв. км - площа пустелі Сонора
147 380 – 123 100= 24 280 кв. км - площа пустелі Овайхі
364 550- 2 550= 362 000 кв. км - площа пустелі Чіуауа
65300 + 152 000 = 217 300 кв.км - острів Вікторія
78 800 + 45 200 =124 000 кв.км - площа пустелі Мохаве
Б) Задача
Найкоротша у світі річка Ді протікає в США. Вона тече з озера Девіл-Лейк у Тихий океан. ¼ її довжини - 9м . Яка довжина всієї річки?
(9×4=36м)
В американському заповіднику Малур росте найбільша у світі грибниця опеньків. 960 000м2 - це лише 1/10 площі, що займає вся грибниця. Яка площа грибниці?
960 000 *10 = 9 600 000 м2
Гора Наполегливих
Виготовити смужки, висота яких дорівнює глибині озер, довжині річок, висоті гір, застосувавши масштабування.
Озера
Вирізати смужку, яка дорівнюватиме глибині озер.
Масштаб 1см – 100м
Оз. Верхнє 400м = _____см
Оз. Ведмеже 450 м = _____ см
Оз. Мічіган 280м = ____ см
Річки
Вирізати смужку, яка дорівнюватиме довжині річки.
Масштаб 1см – 100 км
Міссісіпі 3770 км = ______см_____мм
Маккензі 1740 км = ________см _____мм
Колорадо 2330км = ________см ______мм
Гори
Вирізати смужку, яка дорівнюватиме висоті гір.
Масштаб 1см – 1000 м
г. Деналі 6 200 м = ____см____ мм
вул. Орісаба 5700 м = _____см ___ мм
вул. Тахумулько 4220 м= _____см ____ мм
Інтерактивна вправа онлайн .Розташуй за порядком спадання іменовані числа
Карликова береза 50см
Модрина 50м
Секвоя 110м
Туя 300 см
Дувласія 100м
Кущ чорниці 600мм
Кущ морошки 300мм
Кактус 2 000м
VІ. Підсумки уроку
Озеро Нагород
Рефлексійна вправа «П’ять пальців»
Мізинець – Що я дізнався на уроці?
Безіменний - Чого навчилися на уроці?
Середній- Що здалося занадто складним?
Вказівний- Як змогли допомогти другові, сусідові?
Великий – Який настрій був на уроці?
Індивідуальні картки
Задача 1
Жираф рухається зі швидкістю 50 км/год. Скільки кілометрів подолає жираф за 8 годин?
Задача 2
Вага жирафа – 750 кілограмів. Скільки важать два жирафи?
Задача 3
Слон за день з`їдає 100 кілограмів трави. Скільки йому потрібно трави на рік?
Задача 4
Самка антилопи важить 220 кілограм. Скільки важать 6 самок?
Фікус росте 15 років, а баобаб – у 300 разів більше.
- Які запитання можна поставити до цієї задачі?
Задача «Бананова пальма»
Вчені – дієтологи підрахували, що людина за рік з`їдає 120 бананів. Мавпа за рік з`їдає у 12 разів більше. Скільки потрібно мавпі бананів на все своє життя, якщо вона живе біля 25 років?