"Додавання круглих багатоцифрових чисел/Північна Америка" Інтегрований урок Математика /Ядс

Про матеріал
Математика "Додавання круглих багатоцифрових чисел/Північна Америка" Інтегрований урок Математика /Ядс
Перегляд файлу

Тема: Усне додавання круглих багатоцифрових чисел.

Мета: вдосконалювати вміння учнів правильно складати, записувати і називати багатоцифрові числа; формувати вміння виконувати  усне додавання круглих багатоцифрових чисел; вдосконалювати обчислювальні навики, вміння розв’язувати задачі. Збагачувати словниковий запас учнів назвами річок, рослин,  тварин різних континенті. Розвивати  математичну та природничу  компетентності, наскрізні вміння, мисленнєво – мовну діяльність, вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв`язки, обчислювальні навички, пам`ять, увагу. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організація класу

  1. Нумо, діти, підведіться,

Один одному всміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Розпочнемо ми урок.

II. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні у нас незвичайний урок: в країну математики та природознавства ми зробимо крок! Щоб ви краще рахували та навколишній світ пізнавали.

- Отже, сьогодні ці дві науки об`єднались і прийшли до нас на урок.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

  • Ми здійснимо подорож  Північною Америкою.
  • Подорожуючи, ми повторимо та закріпимо нумерацію, склад, назви багатоцифрових чисел, будемо робити математичні обчислення та розв’язувати задачі.
  • В подорожі нам стане у пригоді карта мандрівки.

2. План уроку (малюнковий)

Півострів швидких обчислень

Річка пізнання

Острів цікавинок

Острів Невідомості

Ліс роздумів

Яр Глибокої думки

Гора наполегливих

Озеро нагород

IV. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка                                                                       

       Для того, щоб досліджувати материк, кожен з вас повинен заповнити бортовий журнал. Розгорнули зошит і записали дату та вид роботи.

Вирушаємо на Півострів швидких обчислень.

  1. Математичний диктант

Вам необхідно записати всі числа, які будуть названі

  • Два материки Північна і Південна Америка утворюють частину світу – Америку. На її території розташовано близько 40 держав
  • Америку відкрив Хрисофор Колумб у 1492 році.
  • Відстань 6300 км Хрисофор Колумб подолав за 33 дні.
  • З якою швидкістю рухався мандрівник? (Треба відстань поділити на час) 6300/30= 6300 / 10 / 3 = 630 / 3 = 210км/день
  • Площ материка Північної Америки  складає 24млн км2
  • Найвища гора Мак- Кінлі 6193м
  • Найкоротша у світі річка протікає в США. Її довжина всього 36 метрів. У річки – коротульки й ім’я коротке Ді.
  • Найдовша річка Північної Америки Міссісіпі. ЇЇ довжина 3770 км.
  • Бізон – це тварина, яка зустрічається тільки в Північній Америці. Тварина  масою 1350 кг.
  • Зустрічаються баобаби віком до 5000 років.

Записані числа:

40, 1492, 6300, 33,  210, 24 000 000, 6193, 36, 3770, 1350, 5000

- Прочитайте числа в порядку зростання. (33, 36, 40, 210, 1350, 1492, 3770, 5000, 6193, 6300, 24 000 000)

 

  1. Річка пізнання

Розв’язування рівнянь (письмово)

 

Зараз ви будете виконувати завдання і дізнаєтесь :

  1. Висоту найвищої гори    Північної Америки    

42800 +х = 48990

                                               X = 6190  (м)  г. Деналі           

  1. Довжину найбільшої річки Північної Америки

57860-х=5620

                                                X = 1740  (км)  р. Маккензі                            

  1. Висота вулкану на території материка

х  +51000= 56700

  X = 5 700 (м)  вул. Орісаба

 

  1. Острів перевтілень

Знайди пару (усно)

 

 

55 кг

 

 

550 000 г

7кг

 

 

 

320 000 г

180кг

 

 

 

180 000г

320 кг

 

 

 

7 000 г

21кг

 

 

13 000 г

8 кг

 

 

 

21 000 г

13кг

 

 

 

1 350 000 г

550кг

 

 

 

55 000 г

1350кг

 

 

8000 г

 

Фізкультхвилинка

V.   Робота  над  матеріалом уроку

 

Острів Невідомості

 

1. Робота над задачею (усно)

1 кг чорниці розклали у стаканчики по 100 г, а 900г морошки – у стаканчики по 150 г. Скільки разом стаканчиків з чорницею та морошкою?

Чорниці 1 кг – по100 г - ? стаканчиків           ? стаканчиків

Морошки 900г – по 150 г -  ? стаканчів

  1. 1000:100= 10 стаканчиків
  2. 900 : 150 = 6  стаканчиків
  3. 10+6 = 16 стаканчиків

 

2. Робота над задачею (письмово)

 У заповіднику бізон за один день з’їдає 40 кг сіна, а олень карибу 5 кг лишайників. Скільки у заповіднику окремо  бізонів та оленів, якщо на день для бізонів заготовляють  480кг сіна, а для оленів 140 кг лишайників?

 

Бізонам 480 кг – по 40кг - ? гол.

Оленям 140 кг – по 5 кг - ?гол.

  1. 480: 40 = 12 (гол) бізонів
  2.  140 : 5 = 28 (гол) оленів.

 

Гай роздумів

 

  1. Робота в групах «Хто швидший»

 

V - швидкість

t - час

S - відстань

 

3 год

210км

 

2 год

112 к м

 

20 год

800км

 

4 год

76км

 

4год

320км

 

Фізкультхвилинка

 

Яр Глибокої думки

  1. Самостійно 

А) Приклади

Зараз, виконавши під силу завдання, ви спробуєте дізнатися найвідоміші місця Африки.   (учні можуть спробувати виконати всі завдання, але якщо їм важко, то пропускати складніші і  виконувати наступні завдання)

320 560 + 34 780 = 355 340 кв. км - площа  пустелі Сонора                                                  

147 380 – 123 100= 24 280 кв. км - площа  пустелі  Овайхі

364 550- 2 550= 362 000  кв. км  -  площа  пустелі  Чіуауа                           

65300 + 152 000 = 217 300 кв.км -  острів Вікторія                    

78 800 +  45 200 =124 000 кв.км  - площа  пустелі  Мохаве

Б) Задача

Найкоротша у світі річка Ді  протікає  в США.  Вона   тече з озера Девіл-Лейк у Тихий океан.  ¼  її довжини - 9м . Яка довжина всієї річки?

(9×4=36м)

  1. Задача (усно )

В американському заповіднику Малур росте найбільша у світі грибниця опеньків. 960 000м2  - це лише 1/10 площі, що займає вся грибниця. Яка площа грибниці?

960 000 *10 = 9 600 000 м2

Гора Наполегливих

  1. Масштабування об’єктів Північної Америки

Виготовити смужки, висота яких дорівнює глибині озер, довжині річок, висоті гір, застосувавши масштабування.

Озера

Вирізати смужку, яка дорівнюватиме глибині озер.

Масштаб 1см – 100м

Оз. Верхнє 400м = _____см

Оз. Ведмеже 450 м = _____ см

Оз. Мічіган 280м = ____ см

Річки

Вирізати смужку, яка дорівнюватиме довжині річки.

Масштаб 1см – 100 км

Міссісіпі    3770 км = ______см_____мм

Маккензі 1740 км =  ________см _____мм

Колорадо 2330км = ________см ______мм

Гори

Вирізати смужку, яка дорівнюватиме висоті гір.

Масштаб 1см – 1000 м

г. Деналі 6 200 м = ____см____ мм

вул. Орісаба   5700 м =  _____см ___ мм

 вул.  Тахумулько 4220 м= _____см ____ мм

  1. Колективна робота

 Інтерактивна вправа онлайн .Розташуй  за порядком спадання іменовані числа

Карликова береза 50см

Модрина 50м

Секвоя 110м

Туя 300 см

Дувласія 100м

Кущ чорниці 600мм

Кущ морошки 300мм

Кактус 2 000м

 

 

VІ. Підсумки уроку

Озеро Нагород

 

Рефлексійна вправа «П’ять пальців»

Мізинець – Що я дізнався на уроці?

Безіменний -  Чого навчилися на уроці?

Середній- Що здалося занадто складним?

Вказівний- Як змогли допомогти другові, сусідові?

Великий – Який настрій був на уроці?

 

 

 

Індивідуальні картки

Задача 1

Жираф рухається зі швидкістю 50 км/год. Скільки кілометрів подолає жираф за 8 годин?

 

Задача 2

Вага жирафа – 750 кілограмів. Скільки важать два жирафи?

 

Задача 3

Слон за день з`їдає 100 кілограмів трави. Скільки йому потрібно трави на рік?

 

Задача 4

Самка антилопи важить 220 кілограм. Скільки важать 6 самок?

Фікус росте  15 років, а баобаб – у 300 разів більше.

- Які запитання можна поставити до цієї задачі?

 

Задача «Бананова пальма»

Вчені – дієтологи підрахували, що людина за рік з`їдає 120 бананів.  Мавпа за рік  з`їдає  у 12 разів більше. Скільки потрібно мавпі бананів на все своє життя, якщо вона живе біля 25  років?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку