ознайомити учнів з додаванням круглих трицифрових чисел на основі - правила додавання числа до суми виду 230+300, 230+50; формувати - вміння розв'язувати задачі, що містять величини, які перебувають у - пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, - час роботи; закріпити вміння розв'язувати рівняння у яких права - частина подана числовим виразом; розвивати пізнавальний інтерес, - цікавість до пізнання навколишнього світу; виховувати повагу до - людей професії будівельник, бажання працювати продуктивно і - відповідально.
Тема:Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми - виду 230+300, 230+50. Задачі, що містять величини, які перебувають - у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, - час роботи.
Мета: ознайомити учнів з додаванням круглих трицифрових чисел на основі - правила додавання числа до суми виду 230+300, 230+50; формувати - вміння розв’язувати задачі, що містять величини, які перебувають у - пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, - час роботи; закріпити вміння розв’язувати рівняння у яких права - частина подана числовим виразом; розвивати пізнавальний інтерес, - цікавість до пізнання навколишнього світу; виховувати повагу до - людей професії будівельник, бажання працювати продуктивно і - відповідально.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок.
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим : - Добрий день!
Тож урок починаємо, діти.
І пора нам поспішать!
Хай буде він для вас повчальний,
За це подякуєм йому. (слайд 1)
ІІ. Оголошення теми уроку.
1. Зачитування девізу уроку.
- Сьогодні у нас урок пройде під девізом:
Не можу, не хочу й хвилини… - В нудному безділлі прожить!
Рахую, міркую, будую, - Щоб з математикою дружить! (слайд 2)
2. Оголошення теми уроку.( слайд 3)
3. Вступне слово вчителя.
- Одна з найповажніших професій у нашому суспільстві – це професія - будівельник. Адже це так прекрасно і хвилююче, коли на твоїх очах і з-під - твоїх рук виникає диво-будинок, наче пробуджується диво-квітка, ось іще - вчора його не було, навколо був пустир, а сьогодні вже стоять кам’яні стіни, - наче сонечко зіткало їх зі своїх промінців. Ось з’явлюється дах, немов виростає - цар-гора, а потім вікна, двері, подаровані місячним сяйвом. І весь будинок - світиться від щастя, бо його будували роботящі руки зі щедрою душею . Тож - - давайте і ми зараз на уроці опануємо будівельні професії і збудуємо уявний - будиночок в якому оселиться мир і добро.
- Згодні? Тоді починаємо!
ІІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Знайомство з професією ІНЖЕНЕР . (слайд 4) _ - Інженеру для роботи потрібна лінійка. Візьмемо її у міні-майстерні і прочитаємо - завдання: Виконайте пісню інженера! (слайд 5)
2 2. Виконання пісні « Будем разом будувати».
3. Знайомство з професією ЗЕМЛЕКОП. (слайд 6) - - Для роботи необхідна лопата. Візьмемо по лопаті і викопаємо фундамент. - А на лопаті завдання:Усний рахунок.(слайд 7)
4. Усний рахунок.
230+120=350 420+360=780 760-420=340 890-230=660 610+370=980 - - 990-570=420 860-630=230 540+240=780
5. Знайомство з професією КАМЕНЩИК. (слайд 8) - - Для роботи необхідна кирка. Завдання : Послухай пояснення вчителя!
6. Пояснення вчителя за №350.(слайд 9)
ІV. Засвоєння нового матеріалу.
1.Знайомство з професією БУДІВЕЛЬНИК. (слайд 10) - - Будівельнику для роботи потрібен мастерок. Візьмемо його і прочитаємо - завдання:Розв’яжіть приклади №351.(слайд 11)
2. Виконання прикладів №351 біля дошки.
35+4=39 35+40=75 350+400=750 350+40=390 620+200=820 - 620+20=640 510+300=810 510+30=540
3.Хвилинка-цікавинка.( слайд 12)
4. Рухлива фізкультхвилинки. (слайд 13)
5. Знайомство з професією ТЕСЛЯ. (слайд 14) - - Для виконання своєї роботи тесля користується електричним дрилем. Ми - теж ним скористаємось і прочитаємо завдання: Виконайте вправу №353.(сл..15)
6. Виконання вправи №353. - Якщо а=100, то (500+а)+80=(500+100)+80=680 я Якщо а=200, то (500+а)+80=(500+200)+80=780 - Якщо а=20, то (а+20)+600=(20+20)+600=640 - Якщо а=50, то (а+20)+600=(50+20)+600=670
7. Знайомство з професією ПОКРІВЕЛЬНИК. (слайд 16) - - Для роботи необхідні цвяхи і молоток. Візьмемо молоток і прочитаємо - завдання: Порівняйте числові вирази №352. (слайд 17)
8. Виконання вправи № 352.
74+3<74+30 480+10<480+100 82+10<820+10 640+30=640+(40+30)
9. Зарядка для очей.( слайд 18)
10. Знайомство з професією СТОЛЯР. (слайд 19) - - Для роботи необхідна ножівка. Візьмемо її і прочитаємо завдання:Розв’яжіть - рівняння№354. (слайд 20)
11. Розв’язування рівнянь №354.
Х-240=310+30 х+420=520+60 - х-240=340 х+420=580 - х= 240+340 х=580-420 - х=580 х=160 - 580-240=310+30 160+420=520+60
12. Знайомство з професією МАЛЯР. (Слайд 21) - - У своїй роботі маляр користується фарбами і різними пензлями. Скористаємося пензлем і дізнаємося завдання: Розв’яжи задачу №355.(слайд 22)
13. Розв’язування задачі №355. - І тиждень – 9 к. - ІІ тиждень - ? к. 25 к. - ІІІ тиждень - ? к. - 1) 25-9=16(к.)- відремонтує за ІІ і ІІІ тиждень 2 2) 16:2=8 (к.) - Відповідь: 8 квартир – продуктивність праці малярів за 2 останні тижні.
14. Знайомство з професією ЕЛЕКТРИК. ( слайд 23) - - Електрику для роботи необхідні пасатижі для скручування дротів і лампочки - Візьмемо пасатижі і дізнаємося завдання: Перевір свої знання.(слайд 24)
15. Усний рахунок.
540+400=940 540+40=580 620+300=920 620+30=650 860+10=870
860+100=960 470+20=490 470+200=670 350+300=650 350+30=380
V. Підсумок уроку.
1. Заключне слово вчителя.
2. Зачитування девізу уроку. (слайд 25)
Ми так гарно працювали, - І будинок збудували. - Хай в нім селиться добро. - Всім на щастя і тепло!
3. Прощання з гостями. Вручення сувенірів.(слайд 26)