28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Математика Тема. «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Складання задач за даним виразом. Задачі на дії одного і різних ступенів».

Про матеріал

На уроці математики використано колективну, індивідуальну форми роботи. Продемонстровано як можна використовувати дидактичну демонстраційну наочність: таблиці усних обчислень, картки для індивідуальної роботи, сюжетні ілюстрації, записи прикладів, короткий запис задачі з метою закріплення знань у школярів табличних результатів множення числа 9. Дітям цікаве вдале поєднання українського фольклору на уроці математики з використанням методу «Креативного мислення» запис прислів'я на білому папері, виготовлення за допомогою шаблону зернового стебла, зернин, та важливе виховання бережливого ставлення до хліба.

Перегляд файлу

1

 

 

Урок математики

у 3 класі


 

Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Складання задач за даним виразом. Задачі на дії одного і різних ступенів.

 

 

 

(Використання українського фольклору на уроці математики)


 

 

 

Вчитель початкових класів

Данко Степанія Іванівна

 

 

 

 

Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Складання задач за даним виразом. Задачі на дії одного і різних ступенів.

Мета. Закріпити знання табличних результатів множення числа 9; закріплювати вміння знаходити невідомі компоненти дії ділення; вправляти учнів у застуванні таблиць множення і ділення під час розв’язування задач; вправляти учнів у складанні задач за даним виразом. Розвивати кмітливість, логічне мислення. Виховувати бережливе ставлення до хліба.

Тип  уроку : застосування знання, умінь і навичок.

Обладнання : таблиці усних обчислень, картки для індивідуальної роботи, сюжетні ілюстрації, записи прикладів, короткий запис задачі, запис прислів'я білий папір, шаблони зернового стебла, зернин.

 

План-конспект уроку

 

1.Організація учнів до діяльності

1.1.Вітання.

- Добрий день! Встали всі рівненько! Вийшли із-за парт. Розпочинаємо урок математики.

1.2.Визначення наявності учнів на уроці

- Мені дуже приємно бачити вас всіх на уроці.

1.3.Підготовка класного приміщення та готовності учнів до уроку

- Подивіться, чи все необхідне до уроку математики є у вас на парті - це підручник, зошит, фломастер, клей, пам'ятка, картка.

1.4.Створення психологічної атмосфери

- Сьогодні ми здійснимо казкову подорож у країну. А яку саме ви дізнаєтесь, коли прочитаєте її назву. «Математика». Жителі країни говорять, що так називається наука якою вони займаються, це наука про числа, про дії над ними. Обидва гноми "+" і "-" запрошують нас на околицю міста і показують широке поле. Тут жителі збираються щось сіяти. Що саме ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

2. Контроль, корекція, закріплення знань, здобутих на попередніх уроках

2.1 Відгадування загадки.

Хата мною багата,

Людям брат я і друг

  І коли вже я в хаті

-Буде і пісня навкруг

   (Хліб)

F:\DCIM\101MSDCF\DSC00048.JPG

- Чи багато потрібно докласти зусиль, щоб виростити такі колоски?     (Вчитель демонструє ілюстрацію.)

2.2 Оголошення теми і мети уроку

  • Давайте допоможемо жителям країни «Математики» виростити колоски. А для цього нам потрібно буде повторити таблицю множення числа 9, закріпити вміння розв'язувати рівняння; складати задачі за виразом.
  • Перед сівбою в Україні говорили: "Поможи, Боже, рано почати й рано закінчити - хай легко почнеться і ще легше скінчиться"

2.3 Усний рахунок

Розпочнемо з підготовки " ґрунту ", з усної лічби.

(це завдання по рядах)

2.4  Робота по індивідуальних картках

  • ґрунт для висівання у нього зернин готовий.
  • Молодці, ви дуже гарно справилися з цим завданням.

2.5 Каліграфічна хвилинка

Ми одна класна родина,а прислів’я нам говорить: «Багато рук – легка робота». Отже, працюючи разом нам буде легше.

  • Запишемо число, класна робота, рядок цифри  9

2.6 Математичний диктант

В народі кажуть: "Посієш вчасно, збереш рясно". Ми свої математичні знання, вміння повинні закріпити письмово, щоб дати можливість прорости зернині. Сіємо зерно в підготовлений ґрунт на дошці і в зошитах.

«Добрий початок - половина роботи», так говорять українці.

Завдання для математичного диктанту:

1)  Добуток чисел 9 і 9 зменшити на 14

9.9 _ 14 = 67

2)  Суму чисел 29 і 11 зменшити у 8 разів

(29+11):8 = 5

3)  Частку чисел 24 і 8 збільшити на частку чисел 56 і 8

( 24 : 8 ) + ( 56 : 8) = 10

4)  Добуток чисел 9 і 8 зменшити на частку чисел 49 і 7

( 9-8 ) - ( 48 : 8) = 66

Прислів’я нас вчить: «Без старання й малого діла не зробиш».

Робота індивідуальна виконана правильно. Ви добре працювали, трудилися дружно, то і наша зернина проросла, дала свої сходи. На парті є шаблони стебла і зернин, приклеїмо 1 зернину.

(Практична робота учнів.)

2.7  Хвилинка – цікавинка . Усний рахунок. "Колюча рослина".

  • Але що це? У «Математичній країні» росте велика "Колюча рослина"

У нас говорять: «Стежки ледарів бур’янами поросли»

. До неї повзе равлик, на якому зображений знак ділення і число 8. На стеблі і квітках позначені числа. З ними треба скласти приклади на ділення. І тільки. тоді ми зможемо перебороти цю колючу рослину, щоб вона не шкодила сходам пшениці.

«Праця життя продовжує, а лінь збавляє.

Попрацюємо, складемо приклади на ділення.

Цю "Колючку" ми перебороли наш колосок ще наливається. Приклеїмо зернину.

(Практична робота учнів.) Українці кажуть: «Робота шукає розумного, розумний роботу».

3. Розвиток математичних знань.

3.1 Робота з підручником. Розв'язування рівнянь №423

"Де кожний вміло робить, там і пшениця родить ".

  • Для перевірки вашої працьовитості пропоную розв'язати рівняння.

64: x = 8  42: x = 6

3.2 Правило. Робота з пам'ятками.

  • Як знайти невідомий дільник?
  • Починай же! Ти це добре зробиш!
  • Наш колосок поповнюється зерном завдяки вашим старанням. Приклеїмо ще 1 зернину. (Практична робота учнів).

3.3 Робота над задачами.

  • Оскільки, ми сьогодні відчуваємо себе частково хліборобами то давайте помандруємо у поле разом із знаками «+» і «-» Але поле не звичайне, а «задачне».

У народі кажуть:

"Колоски у полі дозрівають, хліборобів в поле закликають.»

Люди в математичній країні теж працьовиті. Але якщо ми потрапили до них, то допоможемо їм. У вас, діти, неодмінно вийде!

П.    – 8 рядів по 9 стебел;

Ж.     – 3 ряди по 8 стебел;

     .        +       .               .        -        .                 https://docs.google.com/drawings/d/sNF91ioZ1QZLOPCCCGn2WNQ/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6ghttps://docs.google.com/drawings/d/sLOUwHfdXEakZZF6MFMWXYg/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6ghttps://docs.google.com/drawings/d/s6jmcE2INrnsF1Wcr5wpcEA/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6ghttps://docs.google.com/drawings/d/s06-z0xFbQTqyw7NAldjrBw/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6ghttps://docs.google.com/drawings/d/soZrjFbfUbl2BIas8S6I6mg/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6ghttps://docs.google.com/drawings/d/slxb3a_2G8IGv3fRvaanA0w/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6ghttps://docs.google.com/drawings/d/sJMYfbbZGGCCCImGlf0rffQ/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6ghttps://docs.google.com/drawings/d/sB9qIinEo34WeTVKqMp_mTg/image?w=16&h=16&rev=1&ac=1&parent=1XI9vAF9vATS0Rjpx1008CrWbqukYbalIlah4vhGwY6g

- За цим скороченим записом і за даним першим виразом складіть задачу.

(9 8) + (8 3) = 96 (ст.)   (9 8) – (8 3) =48 (ст..)

3.3.1   Аналіз задачі

- Що відомо в задачі? - Про що ми повинні дізнатися?

3.3.2   Розв'язування задачі за даним виразом.

  •     Розв'яжемо задачу за допомогою цього виразу.
  •     Як потрібно змінити запитання задачі, щоб задачу розв'язали за другим виразом?

3.3.3   Запис відповіді (до першої задачі, до другої)

Наш колосок наповнюється зерном завдяки вашим старанням.

(Практична робота учнів. Приклеювання зернини до колоска.)

В народі кажуть "Що влітку вродиться, то взимку не зашкодить"

3.4 Робота над прислів'ям.

Куди возять мішки із зерном? (До млина)

Прочитайте слова. Поміняйте слова місцями, утворивши прислів'я.

  • У цьому вам допоможуть знання таблиці множення на 9.
  • Розпочнемо з найменшого числа (18).
  • Як  ви  розумієте  це  прислів'я?  (Не потрібно говорити  неправду, наговорювати.)

54  45 36 27 18 81 63 72

Я  Б М М М Б М Б

З  У У Е Л У Е І

И  Д К Л И Д Л Д

К  Е А Е Н Е Е А

("Млин меле - мука буде; язик меле - біда буде").

3.4 Робота над задачею.

                     П. -  7 мішків по 9 кг у кожному

100

                     Ж. -  ? решта

□ -(□•□)    100 - (9 • 7)=37 (кг) - жита

 В народі кажуть "Землі кланяйся низько -  до хліба буде близько".

5. Фізкультхвилинка

Жителі країни Математики хочуть подивитися, чи вміємо ми відпочивати.

Приклеїмо ще одну зернину до стебла.

6. Закріплення обчислювальних навичок.

- Наша пшениця вже проросла, налилася зерном. Але звіявся сильний вітер. Щоб вітер не зіпсував стебло пшениці і зернята, ми повинні за числами лабіринту скласти приклад, який доведе нас до числа, записаного в центрі. І тоді вітер вщухне!

В народі кажуть "Там добре ся діє, де двоє орють, а третій сіє." Працюємо колективно.

6.1 Складання прикладів (на додавання, віднімання, множення, ділення) для отримання потрібної відповіді

 

https://lh4.googleusercontent.com/pPwXfDjiuk1x5hwvBsPGL61PRsG-_oQlbLqkzdKwRBPSCfMYRVTcHMPo9bpH2nB7V9fCDhOEUItrGDIxpc6mq0Dxb7KBPUzDvv2wI4KoMfv3fbT74z6JEjfUl3xDRy_m2trXzbfLbCwUV024qw

  • Молодці! Ви швидко і правильно справилися з цим завданням
  • Наш колосок ще більше налився зерном. Погляньте на плоди своєї праці. Прислів’я говорить: «По роботі пізнають людину» Приклеїмо ще одну зернину.

Але ви розумієте, що справжні колоски так швидко не ростуть. Для цього потрібна довга кропітка, важка робота хліборобів, бо трудяться вони над вирощуванням хліба протягом цілого року. Поважайте їх працю. Бережіть хліб. Йому немає ціни.

  • У народі кажуть: "Не той урожай, що у полі, а той, що у коморі "

Давайте допоможемо жителям математичної країни зібрати хліб!

6.2 Обчислення значень виразів

 

6.2.1 Гра "Розшифруйте вислів".

 

Б

Е

Р

Е

Ж

І

Т

Ь

79

55

27

55

73

100

47

36



 

X

Л

I

Б

72

54

100

79

 

Б 9 9-2-79                      Ж 100-9-3 = 73                        Ь 9  4  = 36

Е 9-7-8 = 55                   І 28 + 9-8= 100                      Х 9  8  =  72

Р 9-2 + 9 = 27                  Т 92 - 9-5 = 47                           Л 9  6  =  54

 

  • Виконавши   умови   гри,   ви   розшифруєте   вислів.   Учні   працюють диференційовано (на червоних, зелених, синіх картках).
  • Перевіримо. Ви закреслюєте на картках фломастером відповідь. Навпроти числа-відповіді пишемо літеру, що відповідає цьому виразу, цій рівності.
  • Ви справилися з цим завданням.  Приклеїмо ще одну зернину.  Ми виготовили колосок. Українці кажуть: «Майстром ніхто не вродився, а зробився».

7. Виховна бесіда

  • Прочитайте вислів вголос. "Так у народі водиться, що не їж, а хліба хочеться".

- Чому потрібно берегти хліб?

В Україні проживає близько 47 млн. людей. Якщо за один день кожний житель змарнує хоч 1 г хліба (показую 1 г хліба), то за рік втрати становитимуть 47 т хліба.

8. Підсумок уроку

  • Підведемо підсумок уроку
  • Що найбільше сподобалось і запам'яталось?
  • Який вид роботи сподобався?
  • Спасибі, любі діти, за вашу роботу.
  • Українці говорять: «Зерно зважують вагами , життя добрими ділами»
  • Пам’ятайте, що для людей є цінним і святим!

Шануйте хліб! Бережіть його!F:\DCIM\101MSDCF\DSC00047.JPG

 

"Нехай сіється, родиться на новий урожай, на добірне зерно"!

Молодці! Ви показали жителям країни Математики, що ви добре засвоїли таблицю множення числа 9, вмієте розв'язувати рівняння, задачі і обчислювати вирази.

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку