"Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Відкритий урок в 6 класі на тему "Додавання раціональних чисел", тип уроку - узагальнення та систематизація знань.
Перегляд файлу

Урок №

Тема уроку. Додавання раціональних чисел

Мета уроку: удосконалювати вміння і навички учнів додавати раціональні числа, перевірити вміння розв'язувати задачі та вправи на додавання раціональних чисел, що мають практичний зміст; розвивати увагу, логічне мислення, математичну мову, уміння вчитися впродовж життя, вміння безпечно користуватися інтернетом, застосовуючи онлайн - сервіси для навчального процесу; виховувати кмітливість, наполегливість, почуття патріотизму, відповідальності, вміння працювати самостійно або в парі

Тип уроку: удосконалення знань, умінь і навичок

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, планшети, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів до уроку налаштування на роботу.

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів

Усний рахунок: за посиланням https://learningapps.org/display?v=p2e0b6dec20 скласти пазл і ви отримаєте тему сьогоднішнього уроку.

(Відповідь дітей - подорож).

Запитання до класу:

  1. А що таке подорож?
  2. Діти а ви любите подорожувати?

Чудово! Тоді я запрошую вас в подорож по Україні, звісно ми не встигнемо побувати в багатьох її куточках, але відвідуємо місця які відомі і за її межами.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Коли ми вирушаємо в подорож, то обов'язково збираємо речі – багаж. Давайте перевіримо чи все необхідне ми з собою взяли в подорож!

І група Вправа «Знайди помилки».

№ 1078. Знайди суму всіх цілих чисел, що задовольняють нерівність: .

Розв'язання:            -3+(-2)+(-1)+1+2+3+4+5=9.

         № 1080 (3,4). Знайди значення виразу:

.

ІІ група – самоперевірка за зразком.

№ 182 1) -5,84+9,77+(-6,77)+5,84=3;

            2) -2,23+6,14+8,23+(-10,14)=(-2,23+8,23)+(-10,14+6,14)=6+(-4)=2.

№ 183(1) 1) 48+(-62)+37+(-28)+(-3)=(48+37)+(-62+(-28)+(-3))=85+(-93)=-8.

ІV. Актуалізація опорних знань

Щоб запам'ятати дату нашої подорожі запишемо в зошитах число.

А тепер давайте пригадаємо правила поведінки під час подорожі.

Робота з сигнальними картками (правильне твердження – ви показуєте мені зелену картку, помилкове твердження - червоний).

  1. До раціональних чисел відносять цілі, дробові від'ємні і дробові додатні числа (так).
  2. Модулі протилежних чисел рівні між собою. (так)
  3. Сума від'ємних чисел – завжди додатне число. (ні)
  4. Сума протилежних чисел дорівнює 0. (так)
  5. Сума додатного і від'ємного чисел завжди від'ємна. (ні)
  6. Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться. (так)
  7. На координатній прямій від'ємні числа розташовані праворуч від нуля. (ні)
  8. Модуль додатного числа завжди більше ніж модуль від'ємного. (ні)
  9. Для будь-яких раціональних чисел а і в виконується рівність а+в=в+а. (так)

V. Застосування знань і вмінь

Розв'язування вправ

 

Ну а тепер вирушаємо в подорож! І першим ми відвідуємо місто, назву якого я скажу після  розв'язання прикладів:

 

І група

ІІ група

а) ;

б) ;

в) ;

г) .

а) ;

б) ;

в) ;

г) .

Відповідь: Київ.

Доповідь учня.

Далі рухаємося по Дніпру і потрапляємо …

Задача.

І група. На малюнку зображені лічильники холодної води. На мал. 1 показано стан лічильника на 1 жовтня, на мал. 2 – на 1 листопада. Скільки треба сплатити за постачання холодної води, якщо тариф за це становить 18,3 грн за 1 м³ води і є заборгованість за вересень -125,6 грн?

ІІ група.  На яку суму треба поповнити рахунок клієнту, щоб користуватися інтернетом протягом тижня, якщо щоденна вартість послуги 6 грн.?

Інформація

Клієнт

Договір

Тарифний пакет

 

Адреса

Телефон

Номер рахунку

Іванов Іван Іванович

125812.17/01 від 15.01.2020

WRCV 1258-47

 

 

 

125874125589

На рахунку

Послуга недоступна                               -4,00

 

А ми з вами потрапили на острів Хортиця.

Доповідь учня.

А ми вирушаємо далі…

І група. Спростити вираз і знайти його значення при :

.

ІІ група. Спростити вираз    і знайти його значення при .

Ось ми прибули в Карпати!

Доповідь учня.

А попереду нас чекає…

Розв'язати рівняння:

І група

ІІ група

а) ; (Відповідь: 8,1; -2,7)

б) . (Відповідь: 5; 2,6)

а) ;  (Відповідь: 1,2)

б) .   (Відповідь: -5,8)

І ми відвідуємо з вами Святогірську Лавру.

Доповідь учня.

VІ. Підсумок уроку

  1. Онлайн – тестування (за посиланням https://naurok.com.ua/test/dodavannya-racionalnih-chisel-32794.html ) .
  2. Розв'язання логічної задачі

Вставте пропущене слово:

  1. Рефлексія.
  1. Вам сподобалася наша подорож?
  2. Що найбільше запам'яталося?
  3. Коли настане нагода, куди б ви вирушили в подорож?
  4. Що зазвичай привозять з подорожей? (Відповідь: сувеніри)
  1. Оцінювання.

Хто ж зумів повернутися додому з сувенірами (оцінювання)?

VІІ. Домашнє завдання

Нам слід повертатися. Як кажуть, у гостях гарно, а вдома краще. Або: Вдома і стіни допомагають. Сподіваюсь, що домашнє завдання ви виконаєте успішно. Запишіть у щоденники:

Повторити правила додавання раціональних чисел.

І група № 183(2,3), 184 с. 77;

ІІ група № 182, 183(1) с. 77.  

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку