Позакласний захід з математики для учнів 6-х класів на тему: “Турнір кмітливих математиків”

Про матеріал
Формування в учнів навичок самостійної діяльності, творчого потенціалу і здатності використовувати знання на практиці є важливим завдання сучасної школи. У розвитку названих якостей особистості молодшого школяра велике значення має позакласна робота, зокрема позакласна робота з математики.
Перегляд файлу

 

 

Позакласний захід з математики

“Турнір кмітливих математиків” в 6 класі 

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

                                                       Математика всіх закликає:

                                                      «Ти, міркуй, фантазуй і твори»

(Будзінська М. І.)

Учитель. Доброго дня, шановні гості, вболівальники, учасники команд.

Сьогодні у нас відбудуться змагання між командами учнів 6 класу, які покажуть свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.

За ходом змагань спостерігатиме журі (представляє членів журі).

Але журі не лише слідкуватиме за грою команд, але й за поведінкою.

Хто уважний, чемний буде,

Бал команді той здобуде.

А хто буде пустувати,

Думать іншим заважати —

Бал команді буде знятий.

(Результати конкурсів журі фіксує у протоколі — див. Додаток 1).

Привітання (представлення команд).

(Команди презентують назву).

І. Бліц-турнір.

Команди отримують по 8 запитань. Відповідати потрібно чітко та швидко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

І команда.

  1. Найменше натуральне число (1).
  2. Градусна міра прямого кута. (90о).
  3. Яку дію позначає риска дробу? (Ділення).
  4. Числа, що використовуються для лічби предметів, називаються … (Натуральні).
  5. Назвіть дріб, обернений до дробу .
  6. Креслярський інструмент, яким можна виміряти градусну міру кута…(транспортир).
  7. Чому дорівнює 23. (Всім).
  8. Як помножити мішані числа? (Записати їх у вигляді неправильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів).

ІІ команда.

  1. Чи можна множити на нуль? (Так).
  2. Число, що стоїть над рискою дробу? (Чисельник).
  3. Два числа, добуток яких дорівнює одиниці називаються … (Взаємно обернені).
  4. Число, на яке не можна ділити. (Нуль).
  5. Які числа називають цілими? (натуральні, протилежні до натуральних, число нуль)
  6. Креслярський інструмент, яким можна виміряти довжину відрізка. (Лінійка).
  7. Чому дорівнює 42? (16).
  8. Як помножити звичайні дроби? (Чисельник помножити на чисельник, знаменник помножити на знаменник).

ІІ. «Математичне намисто».

Кожна команда отримує аркуш паперу зі словом «арифметика», що написано вертикально. Кожна команда повинна придумати і записати на своєму аркуші слова математичного змісту, в кожному з яких буде задіяна одна буква записаного слова. Кожне слово — 1 бал. Якщо якась команда першою закінчила, підіймає сигнальну паличку — в цей час конкурс припиняється, команди здають журі свої відповіді.

ІІІ. «Спробуй, наздожени».

Члени команди один за одним виконують вказані дії: розв’язують приклади, використовуючи результат попереднього учасника.

За кожен правильно розв’язаний приклад — 1 бал.

Завдання: див. Додаток 2.

 ІV. «Анаграма»

Прочитати слова. За правильну відповідь 1 бал.

І команда

МАПРЯ (ПРЯМА)

ЧОТКА (ТОЧКА)

ДАРОХ (ХОРДА)

БДІР (ДРІБ)

САТЧАК (ЧАСТКА)

ІІ команда

ЗОКДРІВІ (ВІДРІЗОК)

ЛОЧИС (ЧИСЛО)

РУКГ (КРУГ)

ДІРСАУ (РАДІУС)

РАВАДКТ (КВАДРАТ)

V. «Склади число».

Кожному учаснику команди на одяг прикріплюють цифри.

І команда: 1, 3, 5, 7, 8, 9.

ІІ команда: 1, 2, 3, 5, 6, 7.

Називається число з шести цифр, а учні повинні якомога швидше скласти його. Кожній команді дається 1 хв. За кожне складене число — 1 бал.

І команда: 931857; 183957; 753918; 397518; кратне 5; кратне 2.

ІІ команда: 251736; 365127; 321756; 731526; кратне 5; кратне 2.

VІ. Конкурс Художників

Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні. Отже, конкурс має назву „Художник”. З кожної команди я запрошую по 1 учаснику, завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою – одночасно – трикутник. Максимальна кількість балів – 3.

 VІІ. Перегони.

Командам потрібно розв’язати завдання за одну хвилину. Якщо якась із команд розв’язала раніше, то піднімає сигнальну паличку і відповідає, якщо відповідь неправильна, то право відповідати отримує наступна команда. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Завдання:

  1. Кожен з семи братів має по одній сестрі. Скільки дітей в родині? (8 дітей).
  2. Двоє учнів грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожен учень? (2 год).
  3. Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб одержати число більше за 2, але менше за 3? (Кóму).
  4. На подвір’ї ходили вівці та кури, разом у них 14 ніг. Скільки було овець та курей, якщо всього було 5 голів? (2 вівці та 3 курки).
  5. Із Києва до Львова виїхав поїзд зі швидкістю 50 км/год, а зі Львова до Києва виїхав поїзд зі швидкістю 60 км/год. Який з поїздів буде далі від Києва в момент зустрічі? (В момент зустрічі поїзди на однаковій відстані від Києва).

Х. Підбиття підсумків турніру.

За хвилиною – хвилина

Ось і грі прийшов кінець.

Тож покаже нам рахунок:

Хто сьогодні молодець!

Всі команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

що усі ви молодці.

Тепер, журі, за Вами слово.

Хоч грали всі вони чудово,

Та що би сумніви пропали, —

Хто кмітливіший, Ви, сказали?

Журі підбиває підсумки турніру, оголошує результати. Проводиться нагородження переможців.

Література:

  1. Денисова І. В. Турнір ерудованих шестикласників // Математика в школах України. Позакласна робота: Наук.-метод. журнал. — Березень 2012. — № 3(15).
  2. Математика: підруч. для 6 класу загальноосвіт. навч. закл. / Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. — К.: Вид. дім «Освіта», 2014. — 304 с.
  3. Позакласні заходи з математики 5—8 класи / Упор. В. Морачова, І. Соколовська. — К.: Ред. загальнопед. газ., 2005. — 128 с. — (Б-ка «Шкіл. Світу»).
  4. Тиждень математики в школі / Т. Л. Корнієнко, В. І. Фіготіна. — Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. — 176 с. — (Б-ка творчого вчителя).

Додаток 1

ПРОТОКОЛ

№ п/п

Конкурси

Максимальна кількість балів

 

 

1.

Бліц-турнір

8

 

 

2.

Математичне намисто

10

 

 

3.

Спробуй, наздожени

10

 

 

4.

Анаграма

5

 

 

5.

Склади число

6

 

 

6.

Конкурс Художників

3

 

 

7.

Перегони

5

 

 

8.

Оцінювання поведінки

5

 

 

Усього:

 

 

 

Місце:

 

 

 

 

Додаток 2

«Спробуй, наздожени»

6-А

https://i0.wp.com/urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/08/aa1.jpg6-Б

https://i0.wp.com/urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/08/v3.jpg

Додаток 3

І команда

МАПРЯ

ЧОТКА

ДАРОХ

БДІР

САТЧАК

 

 

ІІ команда

ЗОКДРІВІ

ЛОЧИС

РУКГ

ДІРСАУ

РАВАДКТ

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Роженко Інна Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Токарєв Сергій Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Чоботару Анна
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Сценарії
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
921
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку