Додавання та віднімання чисел в межах 10

Про матеріал
Урок закріплення знань з математики у 1 класі з використанням диференційованих завдань та різних прийомів самооцінювання.
Перегляд файлу

Математика  

Тема. Додавання і віднімання в межах 10. Порівняння числа і виразу. Розв’язування  задач на застосування дій додавання і віднімання.                                             

Мета: повторити і закріпити вміння додавати і віднімати числа в межах 10 та приклади виду 10 + 2, 15 – 5, 15 - 10; поглиблювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість.

Хід уроку

 

1. Організація класу

- Діти, сьогодні ми відправимося з вами у космічну подорож разом з Алісою і птахом Говоруном. Це буде захоплююча подорож, але на шляху ми зустрінемо багато різних перепон, подолати які зможуть тільки уважні, дисципліновані, винахідливі, трудолюбиві діти. І ті з вас, хто впорається з усіма завданнями, збудують власну ракету. Вона має такий вигляд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Назвіть, з яких геометричних фігур складається ракета?
  • Чого більше: трикутників чи чотирикутників? На скільки?
  • Як називається чотирикутник, у якого всі сторони мають однакову довжину?

Кожна частина ракети відповідає певному завданню. Виконавши завдання правильно, треба розфарбувати відповідну частину ракети. Якщо у завданні допущена 1-2 помилки, треба розфарбувати половину частини .Якщо помилок більше, ніж 2 – не розфарбовувати.

( Зображення ракети повинне бути на дошці і у кожної дитини на парті)

 

 Щоб вести кораблі,

 Щоб у небо злітати,

                         Треба твердо завжди

 Математику знати.

 Вмій кмітливо все збагнути,

 Першим в відповіді бути.

 Вирушаємо у путь,

 Нас цікаві речі ждуть


2.Повторення вивченого матеріалу

- Приготуйтеся до польоту. Починаємо відлік. (Всі разом називають числа від 10 до 1)

 - Діти, подивіться в ілюмінатори. Ми пролітаємо сузір’я Великої  Ведмедиці. Порахуйте, скільки зірочок в сузір’ї.

Каліграфічна хвилинка

- Напишіть рядочок цифри 7. Підкресліть « зіркові» цифри( ті, що найбільше відповідають зразку)

Усні обчислення

- Попереду екскурсійне бюро, де ми дізнаємося свій маршрут. Але, щоб зайти в будівлю, треба піднятися сходами, які ведуть до неї. Для цього треба розв’язати приклади, що написані на сходинках. Над кожним прикладом подані варіанти відповіді. Вам необхідно вибрати правильну і записати її красиво в зошит.

 6  4  5      6  3  4       2  6  7      7  8  5      3  8  5      7  6  9      6  3  2 

   3+3          2+2          9 – 2        4+4          7 – 2        6+3          10-7

 

Перевірка: зі зворотної сторони сходинок написані відповіді     

      6              4                7             8               5              9              3

      О             ц                л             о               д              м              і

 

Самооцінювання  : Хто не допустив помилок, розфарбовує частину ракети під № 1, допустив 1 -2 помилки -  розфарбовує половину чистини,  допустив більше помилок – не розфарбовує.

 

- А ось і маршрутний лист. Давайте ознайомимося з ним.

 Маршрутний лист (прикріплюється на дошку)

 

Станція « Цікавинки»

Станція « Самостійності»

Станція «Відпочивальна»

Станція « Кмітливих»

 Станція «Порівняльна»

Станція «Підсумкова»                                                                                                                   

 

Пора в путь. Але як же нам вийти із бюро екскурсій? Для цього нам необхідно розмістити сходинки з відповідями у порядку спадання.                                                    ( Один учень робить це на дошці, решта учнів записують числа у зошит. У учнів повинен бути такий запис у зошиті:

           6  4  7  8  5  9  3

- Якщо ви правильно розмістили числа, то із букв, що написані під числами,  ви отримали слово. Прочитайте його.( Молодці)


- Наступна космічна станція «Цікавинки»

Вам необхідно розв’язати цікаві задачі-вірші і записати відповіді у зошит.

                            Три веселі киці

                            Грались на травиці.

 Мурчик теж до них прибіг -

                     Скільки кошенят усіх?

 

 

                             Три ворони посварились,

                      Бо зернят не поділили    

 На їх шум ще три примчало.

 Скільки разом птахів стало?

 

 У живім куточку в школі

 Є 7 рибок у воді.

 Ще одну додасть Микола.

 Скільки буде риб тоді?

 

Перевірка: 4  6  8  (один учень виконує завдання на зворотному боці дошки)

Установіть закономірність між цими числами. Яке число може продовжити числовий ряд? Чому?

Самооцінювання . Розфарбовують 2 частину ракети за раніше описаними критеріями.

 Диференційована самостійна робота

 

Попереду  станція «Самостійності». Вам треба із трьох завдань вибрати те, з яким ви точно впораєтесь.

   Легко                 Важко                            Найважче         

   7 + 3                 10 - * =7                 5*=7

         (по 4 подібних приклади  в кожному стовпчику)

Перевірка :  На зворотному боці карток – правильне розв’язання .

Самооцінювання :  розфарбовують 3 частину ракети за тими ж критеріями.

 

- Далі нас чекає станція « Відпочивальна»

 Фізкультхвилинка

 Два прихлопи, три притопи,

 На носок, на каблучок,

 Руку вліво, руку вправо -

 Ми танцюєм гопачок.


- Попереду станція «Кмітливих»

 Аліса і птах Говорун у космічній школі вчаться складати і розв’язувати задачі. Давайте подивимось, як вони це роблять, і, якщо буде необхідно, допоможемо їм. А для цього давайте згадаємо, з яких частин складається задача.( Умова, запитання, розв’язання, відповідь)             

а) Аліса склала таку задачу: « У мене було 8 апельсинів. 3 я дала Говоруну. Скільки апельсинів у мене було спочатку?»

( Діти пояснюють, що це не задача, тому що запитання стосується відомого даного)

Змініть запитання так, щоб отримати задачу. Розв’яжіть отриману задачу.

(Один учень розв’язує на дошці. Самоперевірка за записом на дошці. Якщо є помилки, учні виправляють і аргументують)

б)  Птах Говорун склав таку задачу: « Для своїх пташенят я приніс 5 черв’ячків і 3 комашки.»( Діти встановлюють, що це не задача, бо відсутнє запитання. ) Вчитель пропонує серед поданих запитань вибрати ті, які можна поставити до умови даної задачі.

 - Скільки всього червячків і комашок приніс Говорун?

-   Скільки залишилось комашок?

-   На скільки більше Говорун приніс червячків, ніж комашок?

 Учні розв’язують задачу на вибір самостійно.

 Перевірка:  

На дошці – запис :       5* 3 =

     5* 3 =

 

Учні вставляють потрібний знак і записують відповідь.

Самооцінювання:  Розфарбовують 4 частину ракети , якщо розв’язали обидві задачі правильно; половину частини – якщо правильно розв’язали 1 задачу; не розфарбовують – якщо не розв’язали жодної.

 

- Молодці, діти. Ви дуже допомогли Алісі і Говоруну. А вас чекає станція               «Порівняльна». Зафарбуйте зеленим кольором кружечки з вірними знаками, а червоним – з невірними.

 

1 = 4 + 1             7 + 1 <  9 – 1              4 – 1 – 1 = 3 – 1

5 + 1 > 1             10 – 1 = 2 + 0             9 – 9 + 4 >  5 – 5 

 

Перевірка:   за зразком на дошці

Самооцінювання:  розфарбовують 5 частину ракети повністю, якщо всі кружечки зафарбували правильно; половину – якщо допустили 1-2 помилки ; не розфарбовують, якщо більше помилок

Підсумок уроку

- Діти. Вас чекає станція «Підсумкова»

- Скажіть, будь ласка, кому вдалося збудувати власну ракету?

- Кому ще не вдалося її добудувати?

- Які завдання для вас були особливо цікавими?

- З чим ви легко впоралися?

-  Над чим ще треба попрацювати?

 

docx
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку