Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками

Про матеріал

Урок «Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками» проводиться за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика, 6 клас» (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року № 804) під час вивчення теми 2 «Звичайні дроби». У ході уроку передбачено поглибити знання учнів про звичайні дроби та арифметичні дії з нии, а саме додавання та віднімання.

Перегляд файлу

                                                                                 Розробка уроку з математики

Верещагіна Олена Сергіївна,

учитель математики Новодонецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 17 Добропільської міської ради

Донецької області

 

Пояснювальна записка

до плану-конспекту уроку

 «Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками»

 

Урок «Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками» проводиться за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика, 6 клас» (затверджено  наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року № 804) під час вивчення теми 2 «Звичайні дроби». У ході уроку передбачено поглибити знання учнів про звичайні дроби та арифметичні дії  з нии, а саме додавання та віднімання.

Структура уроку сформована на основі тематичного та алгоритмічного принципів. Визначені основні змістовні акценти та завдання даного уроку: сформувати знання школярів з даної теми; розвивати в  учнів  алгоритмічну культуру, уміння аналізувати, оцінювати роль математики в повсякденному житті, виховувати розуміння важливості математичних знань.

 До розробки підібрані методичні прийоми, які відповідають типу та структурі уроку.

Запропонований навчальний матеріал підібраний відповідно до вікових особливостей і пізнавальних  можливостей  учнів. Для досягнення навчальних цілей уроку використано відеосюжети, компьютерне тестування та друковані матеріали (картки з завданнями).

Вважаємо, що урок буде сприяти формуванню математичних компетентностей:

- інформаційної (уміння працювати з інформацію з різноманітних джерел);

- логічної (уміння здійснювати операції розумової діяльності: робота за алгоритмом).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

Курс: Математика, 6 клас

Тема уроку: Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками

Автор: Верещагіна О.С., учитель математики та інформатики Новодонецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Добропільської міської ради Донецької області.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

  •                 Знаходити спільні знаменники звичайних дробів
  •                 додавати та віднімати дробові числа;
  •                 працювати за поданним алгоритмом;
  •                 розв`язувати задачі прикладного характеру, які базуються на діях зі звичайними дробами.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання уроку. Література:

Наочність: картки, відеосюжет .

 

Структура уроку

Етап уроку

Методи та прийоми навчання

Час

І.

Підготовчий етап

12 хв.

1.1.

Організаційний момент

Вправа «Разом до успіху»

1 хв.

1.2.

Актуалізація опорних знань, умінь учнів

 

«Згадаємо вивчене»

Усне виконання завдань

4 хв.

1.3.

Мотивація навчальної діяльності

 

Перегляд відео «Історія виникнення звичайних дробів»

5 хв.

1.4.

Оголошення теми, представлення її змісту та очікуваних результатів.

Розповідь в чителя та прийом «Відкритий мікрофон»

2 хв.

ІІ.

Основна частина. Вивчення нового матеріалу

25 хв.

2.1.

Первісне сприйняття навчального матеріалу

Розповідь учителя, засвоєння алгоритму

 

5 хв.

2.2.

Первісне засвоєння матеріалу.

Фізкультхвилинка

Робота з картками за зразком.

Перегляд відео.

 

8 хв.

2.3.

Осмислення знань, вироблення умінь.

Колективна робота, робота біля дошки

12 хв.

ІІІ.

Підсумковий етап

8 хв.

3.1.

Систематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому рівні.

Підведення підсумків уроку, рефлексія

«Чарівна квітка»

5 хв.

3.2.

Інструктаж з виконання домашнього завдання

Розповідь учителя

3 хв.

 

Хід уроку

І. Підготовчий етап – 10 хв.

1.1. Організаційний момент (1 хв.)

Мета: організація комунікації під час уроку, створення позитивної атмосфери.

Вправа  «Разом до успіху»

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдвння наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

1.2. Актуалізація опорних знань, умінь  учнів (4  хв.)

Мета: актуалізація знань учнів за темою «Основна властивість дробу», «Найменьший спільний знаменник».

«Згадаємо вивчене»

Учні усно виконують завдання і пояснюють відповіді:

1. Скоротіть дроби: а) б)в)г)

2. Перетворіть неправильний дріб на мішане число: а) б) в)

3. Перетворіть мішане число в неправильний дріб: а) б) в)

4. Знайдіть спільній знаменник дробів: а)

1.3. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)

Мета: підготовка учнів до засвоєння нового навчального матеріалу шляхом впливу на їхні емоції.

Перегляд відео «Історія виникнення звичайних дробів» https://www.youtube.com/watch?v=Ga-ef41uN9Y

1.4. Оголошення теми, представлення її змісту та очікуваних результатів (2 хв.).

Учитель пропонує учням замислитись, можливо є запитання стосовно дробів та арифметичних дій з ними, які на уроках ще не розглядались..

Вчитель відповідає на запитання учнів і оголошує тему і мету уроку

ІІ. Основна частина – 25 хв.

2.1. Первісне сприйняття навчального матеріалу. (5 хв.)

Учитель пропонує учням записати у зошити алгоритм додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками:

1) Знайти НСЗ (НСК(b, d)).

2) Виконати додавання (віднімання) дробів з однаковими знаменниками.

3) Якщо сума (різниця) — скоротний дріб — скоротити.

4) Якщо сума (різниця) — неправильний дріб, то виділити цілу частину. Приклад:

1) ;            НСЗ (3; 4) =12.

2) ;             НСЗ (3; 6) = 6.

3) ;                 НСЗ (12; 8) = 24

2.2. Виконання завдань на картках (6 хв.)

Мета: закріпити вивчений алгоритм додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками.

1 варіант

а)

2 варіант

а)

Під час роботи вчитель частково перевіряє зошити та коментує помилки.

 

Фізкультхвилинка (2 хв)

https://www.youtube.com/watch?v=YZvgKrU07Uc

 

2.3. Осмислення знань, вироблення вмінь. Виконання  вправ (12 хв.)

Учні біля дошки виконують різнорівневі завдання

1.(середній рівень) Ящик з яблуками важить кг, а пустий кг. Скільки кг яблук у ящику?

2.(достатній рівень) На одному автомобілі т. вантажу, а на другому – на т менше. Скільки тонн вантажу на обох автомобілях?

3.(високий рівень) Нова машина може викопати канаву за 6 годин, а стара – за 9 годин. Яку частину канави залишилося викопати після того, як обидві машини працювали разом протягом години?

Той, хто впорався із завданням, може отримати ще 1 бал,  виконавши  додаткове завдання, записане на дошці. Учитель у цей час перевіряє розв’язування вправ.

Додаткове завдання. Від мотка дроту завдовжки 50 м відрізали м, а потім ще 11 м. Скільки метрів в дроту залишилося у мотку?

ІІІ. Підсумковий етап – 10 хв.

3.1. Систематизація та узагальнення знань. Рефлексія (5 хв.)

Мета: розвиток умінь зайняти позицію з проблеми, що викликає розбіжності, та підкріпити її аргументами.

«Чарівна квітка»

Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки:

-        Зелені – все зрозуміло;

-        Сині – майже все зрозуміло;

-        Жовті – зрозуміло наполовину;

-        Оранжеві – дещо зрозуміло;

-        Червоні – нічого не зрозуміло.

Вчитель аналізує результат і рнобить підсумок уроку.

3.2. Інструктаж до виконання домашнього завдання (3 хв.)

Розповідь учителя

1. Опрацюйте матеріали відповідного параграфу підручника.

2. Онлайн-тестування https://docs.google.com/forms/d/1hJrG5cVh1KN3KhzDu-rM1Wgmytheo51Yw0kkoA7YObs/edit?usp=drive_web (адресу тесту учні отримають на електрону адресу, результат вчитель отримає раніше уроку і зможе оцінити рівень засвоєння та допущені помилки)

 3. Письмові задачі, які відповідають параграфу підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бабкина Лена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
8703
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку