Додавання та віднімання раціональних чисел

Про матеріал
Мета розробки організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами, звичайними та десятковими дробами; створити умови для розвитку функціонального мислення ( зв’язок між числом та буквою); показати мовний зв’язок; підготувати учнів до темататичного оцінювання; розвивати комунікативні здібності, вміння вести діалог; виховувати інтерес до природи та оточуючий нас рослинний та тваринний світ.
Перегляд файлу

Тема уроку:

 

 

 

 

 

 

 

"Додавання та віднімання раціональних чисел "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:   Додавання та віднімання раціональних чисел.

Мета: організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами, звичайними та десятковими дробами; створити умови для розвитку функціонального мислення ( зв’язок між числом та буквою); показати  мовний зв’язок; підготувати учнів до темататичного оцінювання; розвивати комунікативні здібності, вміння вести діалог; виховувати  інтерес  до природи та оточуючий нас рослинний та тваринний світ.

Тип уроку:  повторення та систематизації знань, умінь та навичок.

Обладнання:  малюнок дерева з яблуками (на дошці), малюнки комах, термометра, рослин; картки для учнів із завданнями

 

Хід уроку

І. Організація класу. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вчитель: сьогодні у нас незвичайний урок – це подорож до краіни  Раціональних Чисел. Нам необхідно буде зробити декілька зупинок  та подолати на своєму шляху різні перешкоди.  Протягом кількох тижнів  ми вивчали окремі розділи з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел». Це були наші краплинки, які сьогодні на уроці ми зберемо у величезний океан знань про раціональні числа.

ІІ.Актуалізація знань

Перша зупинка   «СПОЧАТКУ ПРИГАДАЙМО»

1.Гра «Так чи ні»

Зараз я читатиму твердження, якщо ви погоджуєтесь із ними, то плескаєте в долоні, а якщо ні – не плескаєте. Ну що почнемо?

1) Число нуль додатне.

2) Найбільшого натурального числа не існує.

3) При додаванні протилежних чисел одержимо нуль.

4)Модуль числа -4 дорівнює -4.

5) Нуль завжди більше від’ємного числа.

6) При додаванні двох від’ємних чисел одержимо від’ємне.

7)Цілі числа належать до раціональних.

2. Робота за таблицею

 

1

2

3

4

5

6

7

A

-8

-22

-45

-1,2

-20

-12

-1

B

-1/18

-4/5

0,4

-18

-20,5

7

-35,3

C

-0,4

2

-5

-9

-7

-6

18

D

44,5

48,3

-51

-11,78

-48,3

5/9

0

 

  •                      Усно
  •          Прочитайте числа рядка А.
  •          Назвіть найбільше число в цьому рядку.
  •          Прочитайте числа четвертого стовпчика.
  •          Прочитайте всі дробові числа.
  •          Знайдіть натуральні числа.
  •          Назвіть пари протилежних чисел.
  •          Прочитайте числа рядка С в порядку зростання.
  •          Знайдіть найменше число в таблиці.
  •          Знайдіть найбільше число в таблиці.

3. Гра-опитування. Пропонується учням вийти до дошки, «зірвати» одне яблуко, на якому написано приклад і порахувати його. ( усно)

22-(-33),  -2+16,  -222+(-6),   -38-79,    110+(-10),   54-(-15)

88-(+18)              

 

III. Відпрацювання вмінь та навичок

Друга зупинка «Біологічна»

                

Задача1. Джмелі витримують температуру до -7,80С, оси – вищу від цієї температури на -1,40С, а бджоли – нижчу від цієї на -1,40С . Яку температуру витримують оси й бджоли?

 

Задача 2.  Гілки смородини витримують температуру -195 градусів, а після загартовування -  на 58 градусів нижче. Яку температуру зможе витримати смородина?  - усно

Третя зупинка «Історична»

Відгадайте слово, яке зашифровано:

-21-(-19)=                          відповідна буква         и          к          в        е      а         р

-46 – 30 =                                         6,7     -9,2      -7,6    -2      -2       -2

-5,6-(-3,1)=                                             

-25,7+32,4=

-5,5-3,7  =

-3 + 4\9 =

(СЛОВО: ЕВРИКА)

Додатковий матеріал (до уроку готує учень)

Більше як дві тисячі років тому у Сіракузах (Греція) жив цар Гієрон. Він повелів своєму ювелірові зробити йому золоту корону. Він виконав наказ, але цар Гієрон запідозрив, що ювелір підмішав у золото-срібло та зобов’язав перевірити це математику Архімеду.

Довго, але без успіху він міркував над розв’язанням  цієї задачі.

Він звернув увагу на те, що, коли він занурюється у ванну, його тіло стає легшим. Архімед  зрозумів!!! Зовсім голий з криком: ”ЕВРИКА”(я знайшов!) він прибіг до царя.

Так був відкритий дуже важливий закон фізики. А Архімед   довів, що в короні частина золота була замінена сріблом.

Четверта зупинка (письмово) «ЛІТЕРАТУРНА»

Розв’язування прикладів за таблицею (письмово)

Діти, хто написав вірш "Мені  тринадцятий  минало" ? ( Відповідь  учнів). Для того, щоб дізнатись деякі його біографічні дані, вам потрібно виконати  вправи. У реченні  пропущені деякі цифри, ви їх знайдете, розв’язавши вправи на картках.  Перший пропуск—відповідь першого завдання, другий  —другого, третій—третього.

" Тарас  Шевченко  із  47  років  життя  … (10)  був  на  засланні,  …(24) роки—

    кріпаком  і  лише …(13) на  волі, але під наглядом жандармів.

 

Знайдіть суму чисел А1 і С7,  В5  і D1, В7 і D2

 

  •          Фізкультхвилинка. Учні встають, виходять з-за парт.

      1. Називаю додатні числа— руки  в сторони,  від'ємні— поворот головою.

      2. Називаю ціле число— нахил  туловища  вперед,  дробове число—назад.

П`ята  зупинка «Знайди помилку»

Перед вами лежать картки червоного і зеленого кольору. На екрані з’являються розв’язані приклади. Якщо відповідь правильна ви піднімаєте зелену картку, якщо неправильна – червону.

-9+(-16)=-25        14+(-8)=6           14+(-5)=-9        -17-10=-27              -16+6=10       -12-(-54)=42       -27+14=-13       -42+79=-36         14-80=66            79+(-42)=36

21+(-28)=-7     1-3,8=2,8       0-(-11,9)=-11,9      12,7+(-1)=11,7         -4-(-41)=-37

Шоста зупинка «Закодовані рівняння» (письмово)

 Необхідно розв’язати рівняння. Але вони не прості, а закодовані. Розв’язок кожного з них відповідає одній із букв. Знайшовши правильно корені всіх рівнянь прочитаєте закодоване слово.

- Біля дошки працюватимуть одночасно 4 учні. 2 рівняння, що залишились, розв’яжете самостійно.

Х+16=7;           Х-9,2=-4,3;        5,6-У=12,9;              У+5,8=-4,7;         -10-Х=6;           Х+6,2=-7,8 

о

ц

м

і

л

д

4,9

-16

-9

-14

-7,3

-10,5

 

  •          Яке слово було закодовано? (молодці)
  •          Дійсно ви, молодці. І з цим завданням впорались добре.

Сьома зупинка (усно) «ВІДПОЧИВАЛЬНА»

Складіть за 2 хв якомога більше слів зі слова АРИФМЕТИКА

ІV.  Підсумок урок.

 Виставлення оцінок

У кожній справі є доробок…

А в народі зветься він жнива.

А в нас сьогодні в підсумку по темі

Це бал високий і знання.   

V.  Домашнє завдання

- Повторити теоретичний матеріал.

 - Виконати завдання № 345

doc
Додано
7 січня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку