Тема уроку:
"Додавання та віднімання раціональних чисел "
Тема: Додавання та віднімання раціональних чисел.
Мета: організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами, звичайними та десятковими дробами; створити умови для розвитку функціонального мислення ( зв’язок між числом та буквою); показати мовний зв’язок; підготувати учнів до темататичного оцінювання; розвивати комунікативні здібності, вміння вести діалог; виховувати інтерес до природи та оточуючий нас рослинний та тваринний світ.
Тип уроку: повторення та систематизації знань, умінь та навичок.
Обладнання: малюнок дерева з яблуками (на дошці), малюнки комах, термометра, рослин; картки для учнів із завданнями
Хід уроку
І. Організація класу. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вчитель: сьогодні у нас незвичайний урок – це подорож до краіни Раціональних Чисел. Нам необхідно буде зробити декілька зупинок та подолати на своєму шляху різні перешкоди. Протягом кількох тижнів ми вивчали окремі розділи з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел». Це були наші краплинки, які сьогодні на уроці ми зберемо у величезний океан знань про раціональні числа.
ІІ.Актуалізація знань
Перша зупинка «СПОЧАТКУ ПРИГАДАЙМО»
1.Гра «Так чи ні»
Зараз я читатиму твердження, якщо ви погоджуєтесь із ними, то плескаєте в долоні, а якщо ні – не плескаєте. Ну що почнемо?
1) Число нуль додатне.
2) Найбільшого натурального числа не існує.
3) При додаванні протилежних чисел одержимо нуль.
4)Модуль числа -4 дорівнює -4.
5) Нуль завжди більше від’ємного числа.
6) При додаванні двох від’ємних чисел одержимо від’ємне.
7)Цілі числа належать до раціональних.
2. Робота за таблицею
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
A |
-8 |
-22 |
-45 |
-1,2 |
-20 |
-12 |
-1 |
B |
-1/18 |
-4/5 |
0,4 |
-18 |
-20,5 |
7 |
-35,3 |
C |
-0,4 |
2 |
-5 |
-9 |
-7 |
-6 |
18 |
D |
44,5 |
48,3 |
-51 |
-11,78 |
-48,3 |
5/9 |
0 |
3. Гра-опитування. Пропонується учням вийти до дошки, «зірвати» одне яблуко, на якому написано приклад і порахувати його. ( усно)
22-(-33), -2+16, -222+(-6), -38-79, 110+(-10), 54-(-15)
88-(+18)
III. Відпрацювання вмінь та навичок
Друга зупинка «Біологічна»
Задача1. Джмелі витримують температуру до -7,80С, оси – вищу від цієї температури на -1,40С, а бджоли – нижчу від цієї на -1,40С . Яку температуру витримують оси й бджоли?
Задача 2. Гілки смородини витримують температуру -195 градусів, а після загартовування - на 58 градусів нижче. Яку температуру зможе витримати смородина? - усно
Третя зупинка «Історична»
Відгадайте слово, яке зашифровано:
-21-(-19)= відповідна буква и к в е а р
-46 – 30 = 6,7 -9,2 -7,6 -2 -2 -2
-5,6-(-3,1)=
-25,7+32,4=
-5,5-3,7 =
-3 + 4\9 =
(СЛОВО: ЕВРИКА)
Додатковий матеріал (до уроку готує учень)
Більше як дві тисячі років тому у Сіракузах (Греція) жив цар Гієрон. Він повелів своєму ювелірові зробити йому золоту корону. Він виконав наказ, але цар Гієрон запідозрив, що ювелір підмішав у золото-срібло та зобов’язав перевірити це математику Архімеду.
Довго, але без успіху він міркував над розв’язанням цієї задачі.
Він звернув увагу на те, що, коли він занурюється у ванну, його тіло стає легшим. Архімед зрозумів!!! Зовсім голий з криком: ”ЕВРИКА”(я знайшов!) він прибіг до царя.
Так був відкритий дуже важливий закон фізики. А Архімед довів, що в короні частина золота була замінена сріблом.
Четверта зупинка (письмово) «ЛІТЕРАТУРНА»
Розв’язування прикладів за таблицею (письмово)
Діти, хто написав вірш "Мені тринадцятий минало" ? ( Відповідь учнів). Для того, щоб дізнатись деякі його біографічні дані, вам потрібно виконати вправи. У реченні пропущені деякі цифри, ви їх знайдете, розв’язавши вправи на картках. Перший пропуск—відповідь першого завдання, другий —другого, третій—третього.
" Тарас Шевченко із 47 років життя … (10) був на засланні, …(24) роки—
кріпаком і лише …(13) на волі, але під наглядом жандармів.
Знайдіть суму чисел А1 і С7, В5 і D1, В7 і D2
1. Називаю додатні числа— руки в сторони, від'ємні— поворот головою.
2. Називаю ціле число— нахил туловища вперед, дробове число—назад.
П`ята зупинка «Знайди помилку»
Перед вами лежать картки червоного і зеленого кольору. На екрані з’являються розв’язані приклади. Якщо відповідь правильна ви піднімаєте зелену картку, якщо неправильна – червону.
-9+(-16)=-25 14+(-8)=6 14+(-5)=-9 -17-10=-27 -16+6=10 -12-(-54)=42 -27+14=-13 -42+79=-36 14-80=66 79+(-42)=36
21+(-28)=-7 1-3,8=2,8 0-(-11,9)=-11,9 12,7+(-1)=11,7 -4-(-41)=-37
Шоста зупинка «Закодовані рівняння» (письмово)
Необхідно розв’язати рівняння. Але вони не прості, а закодовані. Розв’язок кожного з них відповідає одній із букв. Знайшовши правильно корені всіх рівнянь прочитаєте закодоване слово.
- Біля дошки працюватимуть одночасно 4 учні. 2 рівняння, що залишились, розв’яжете самостійно.
Х+16=7; Х-9,2=-4,3; 5,6-У=12,9; У+5,8=-4,7; -10-Х=6; Х+6,2=-7,8
о |
ц |
м |
і |
л |
д |
4,9 |
-16 |
-9 |
-14 |
-7,3 |
-10,5 |
Сьома зупинка (усно) «ВІДПОЧИВАЛЬНА»
Складіть за 2 хв якомога більше слів зі слова АРИФМЕТИКА
ІV. Підсумок урок.
Виставлення оцінок
У кожній справі є доробок…
А в народі зветься він жнива.
А в нас сьогодні в підсумку по темі
Це бал високий і знання.
V. Домашнє завдання
- Повторити теоретичний матеріал.
- Виконати завдання № 345