"Додавання та віднімання раціональних чисел. Повторення вивченого про числівник "

Про матеріал
План-конспект уроку для 6 класу (НУШ). Інтеграція математики з українською мовою.
Перегляд файлу

 

 

Розробка бінарного уроку 

з математики та української мови

 на тему:

 

 

«Додавання та віднімання раціональних чисел. Повторення вивченого про числівник»,

6 клас

 

Ялпугhttps://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipMoTYRBcs-LIPh1qWbBDn5fnwxlT_LZSmPeS5cB=w540-h312-n-k-no 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували   вчителі

ЛСЗШ №44 ім.Т.Г.Шевченка

математики Давид О.М.

                                               української мови Поточняк Є.А. 

 

 

 

Львів – 2024

 

 

Бінарний урок з математики та української мови

6 клас

 

Тема. Додавання та віднімання раціональних чисел. Повторення вивченого про числівник .

 

Мета: навчити учнів знання, здобуті на уроках української мови, застосовувати на уроках математики, розвивати вміння аналізувати, порівнювати і узагальнювати навчальний матеріал, дотримуючись правил мовлення, сприяти усвідомленню того, що мова –це засіб оволодіння іншими навчальними предметами, сприяти розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної компетентностей.

 

Тип уроку. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Хід уроку.

І Організаційний момент

Привітання. Перевірка підготовленості учнів до уроку.

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

Учитель укр.мови. Діти, сьогодні в нас незвичний урок - бінарний.

Математика і мова...  Здавалось, такі різні , на перший погляд, предмети, які поєднати  неможливо. Та ми спробуємо практично застосовували набуті знання з цих двох важливих предметів у різних життєвих обставинах.

ІІІ     Актуалізація опорних знань.

Учитель укр.мови

  •      Фронтальне опитування. «Продовжіть речення». Початок правила говорить вчитель, а учні продовжують його:
  • Числівник – це…
  • За значенням числівники поділяються…
  • Кількісні числівники поділяються…
  • За будовою числівники бувають…
  •     Виконайте тестові завдання:
  1. Правильною є відмінкова форма числівника:
  1. сорокам п`ятьом

Б. шестидесяти семи

В. п`ятдесятьма чотирьма

Г. сімдесяти восьми

  1. Помилку в утворенні відмінкових форм числівника допущено:

А. шістдесяти трьох

Б. вісімдесятьма вісьма

В. на семидесяти двох

Г. на сорока шести

3. Неправильно узгоджено числівник із іменниками:

А. півтора тижня

Б. два учні

В. три стільця

Г. четверо ведмежат

4. Знайдіть четверте зайве:

А. четверо, чотири, сімдесят, другий

Б. шістсот, вісім, тридцять, дев’ятсот

В. тридцять один, десять, п’ятдесят п’ять

Г. двійко, двадцятеро, сім, семеро

Учитель математики.

  •     «Мікрофон»
  • Чому дорівнює сума протилежних чисел?
  • Як додати два числа з різними знаками? Як додати два від’ємні числа?
  • Яке число більше: додатне чи від’ємне?
  • Як знайти швидкість за течією та проти течії річки?
  •     Групова робота  (малі групи по 4 учні)

Обчисліть та розташуйте відповіді в порядку зростання і запишіть яке у вас утворилось словосполучення . (Озеро Ялпуг)

1) –16,4 + (–12) =        

2) –34 + (–58) + 47=

3) 1,4 + (–5,6) =

4) –5,4 + (–1,6) =

5) ) –5,4 + 11,6 + 2,8=

6) 23 – (–87) + 11 =

7) –16,8 – 12 =

8) –4,7 – (–1,3) =

9) –34 + 55,8 + 19,2=

10) –21,4 – 5,6 =-27

Е

Г

О

Л

Р

П

Я

У

О

З

-28,4

121

-45

-3,4

-27

9

-4,2

41

-7

-28,8

 

ІV. Узагальнення  знань

Учитель укр.мови 

Вправа 1

Запишіть назву озера у фонетичній транскрипції, порахуйте кількість букв та звуків.

Вправа 2.

Перегляньте презентацію про озеро Ялпуг. Дивіться уважно та випишіть усі числівники.

Вправа 3.

Усно.  Заповніть пропуски у тексті.

… за величиною озеро в Європі. Воно простягається з півночі на південь на… .Його площа становить … , а глибина досягає до …  . Середня глибина озера лише… .  Найвища температура води влітку сягає… .

Вправа 4.

 -В якому стилі викладено матеріал тексту відео?(науковий) 

- Які стилі мовлення ще існують? (художній і публіцистичний)

Вправа 5.

Запишіть речення і зробіть його синтаксичний розбір.

Ялпуг – найбільше прісноводне озеро в Україні.

 

Учитель математики.

  •     Фізкульт хвилинка. (правильна відповідь-руки вгору, а неправильна-прямо)

15-10=-5;  -11+(-6)=-17;  13+(-10)=3;  3-5=-2;  7-9=2;  4-(-4)=0;  7+(-7)=7; 14+(-3)=11 і т.д.

  • На екрані є умови задач. Учні визначають якого виду задача в кожної групи: з недостатніми даними чи з надлишковими даними та розв’язують їх.

Працюють у великих групах (по рядах), представники груп записують розв’язки на дошці та відповідають на питання.

  1.     Два катера одночасно вийшли назустріч один одному з селищ Озерне і Криничне та зустрілися через 1,5 годин. Швидкість першого катера 14 км/год, а швидкість другого становить 5/7 від швидкості першого. Яка відстань між селищами?
  2.     Три рибалка Андрій, максим і Павло вирушили на катері рибалити на озері Ялпуг. Швидкість катера 12 км/год. Андрій  спіймав  на 3 коропи більше, ніж Максим, а  Максим на 2 більше, ніж Павло. Скільки коропів зловив кожен з хлопців, якщо разом вони наловили 25 коропи?
  3.     Учні 6 класу упродовж двох годин досліджували фауну озера  ялпуг і підрахували, що відношення кількості качок до кількості лебедів становить 7:5. Скільки качок та скільки лебедів було на озері цього дня, якщо  разом діти нарахували 384 птахів.

Учитель укр. мови

  •     В умовах задач були допущені граматичні помилки. Знайдіть їх, та виправте.
  •     Творче завдання. Створіть рекламу туристичного об’єкту – озера  Ялпуг, використовуючи опорні слова.

V. Підведення підсумків.  Рефлексія. Діти, чи сподобався вам  урок? Чи вдалось нам поєднати неможливе?

VІ. Домашнє завдання .

Учитель математики .

Учитель укр. мови

 

 

 

docx
Додано
14 липня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку