Тема. Додавання виду 46+5. Додавання суми до числа. Розвязування задач. Розпізнавання геометричних фігур. Обчислення периметра трикутника.
Мета: пояснити учням спосіб додавання суми до числа; вчити розв'язувати задачі різними способами; ознайомити учнів ще з одним способом додаванням виду 46 + 5; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів ; розвивати кмітливість, мислення; виховувати пізнавальний інтерес, почуття відповідальності.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ДЕВІЗ УРОКУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 65, завдання 377; 378)
Завдання 377
- Прочитайте відповіді.
Завдання 378
- Яка довжина ламаної?
1. Гра «Влуч у кошик».
На дошці вивішуються малюнки з баскетбольними кошиками, на них — числа 54; 67; 76. Кожному ряду дається завдання скласти за певний час (5 хв.) якомога більше прикладів на додавання з цією відповіддю. Виграє команда, учасники якої більше і правильно запишуть вирази з цією відповіддю.
2. Гра «Хто швидший?»
3. Гра «Віконечка»
5. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
7; 7; 77; 77; 7; ...
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати одноцифрове число до двоцифрового іншим способом, а також дізнаємося, як додавати суму до числа.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 65-66)
Завдання 379
Учні «ланцюжком» складають вирази та обчислюють їх значення.
Завдання 380. Колективне опрацювання матеріалу.
46+5=46+5+1=(46+4)+1=50+1=51
4 1
Правило
1. Розклади одноцифрове число на розрядні доданки.
2. Доповни двоцифрове число до наступного круглого.
3. До отриманого результату додай одиниці, що залишились.
Офтальмологічна пауза
Завдання 381
Завдання 383
Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання.
Було – 14 п.
Зайшло – 7 п. і 8 п.
Стало- ?
1)7+8=15 (п.)- зайшло;
2)14+15=29(п.)
Відповідь: 29 пасажирів.
Завдання 384 ПІСОЧНИЙ ГОДИННИК
Самостійне розв'язування задачі за готовим скороченим записом.
Лежало - …яблук
Поклали - …ябл. і …ябл
Стало - ? ябл.
1)3+6=9(ябл).- поклали;
2)12+9=21(ябл.)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Завдання 385
Кора на стовбурах дерев стає міцнішою і товстішою. Протягом осені більшість рослин скидає все листя. Наземна частина трав’янистих рослин на зиму відмирає. А коріння зимує під землею.
Опеньки, лисички, маслюки, сироїжка, білий гриб, підберезник.
Якого кольору круг? (блакитного, синього) Що вам нагадує цей колір?(воду, краплі, море) Нагадайте, будь ласка, які моря омивають територію України? Що ви про ни знаєте?
Українську землю омивають два моря –Чорне і Азовське. Азовське море найменше і найбільш мілке у світі. А Чорне море-велике і глибоке.
Чому ця фігура має таку назву? (має три кути) З якою порою року у вас асоціюється його колір. (осінь) Складіть речення про осінь.
РОБОТА В ГРУПАХ+ПЛАНШЕТ
Групи «Жовтих фігур»- утворює шестикутник.
Групи «Синіх»- утворює п’ятикутник
Групи «Червоних фігур»- утворює коло
- У нас залишилося одне невиконане завдання. Прочитайте. «Обчисліть периметр трикутника»
2 + 2 + 3 = 7 (см)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого навчалися на уроці?(розрізняти чотирикутники)
— Як оцінюєте свою роботу? СМАЙЛИ+ПРИЩЕПКИ