Додавання виду 46+5. Додавання суми до числа. Розвязування задач. Розпізнавання геометричних фігур. Обчислення периметра трикутника.

Про матеріал
Конспект уроку математики у 2 класі НУШ з елементами інтеграції. Готувався для відкритого заняття при інституті післядипломної педагогічної освіти для обміну досвідом з вчителями області.
Перегляд файлу

Тема. Додавання виду 46+5. Додавання суми до числа. Розвязування задач. Розпізнавання геометричних фігур. Обчислення периметра трикутника.

Мета: пояснити учням спосіб додавання суми до числа; вчити розв'язувати задачі різними способами; ознайомити учнів ще з одним  способом додаванням виду 46 + 5; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів ; розвивати кмітливість, мислення; виховувати пізнавальний інтерес, почуття відповідальності.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ДЕВІЗ УРОКУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 65, завдання 377; 378)

Завдання 377

-  Прочитайте відповіді.

Завдання 378

- Яка довжина ламаної?

2. Усна лічба

1. Гра «Влуч у кошик».

На дошці вивішуються малюнки з баскетбольними кошиками, на них — числа 54; 67; 76. Кожному ряду дається завдання скласти за певний час (5 хв.) якомога більше прикладів на додавання з цією відповіддю. Виграє команда, учасники якої більше і правильно запишуть вирази з цією відповіддю.

2. Гра «Хто швидший?»

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image093.jpg

3. Гра «Віконечка»

image88

5. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

7; 7; 77; 77; 7; ...

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати одноцифрове число до двоцифрового іншим способом, а також дізнаємося, як додавати суму до числа.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 65-66)

Завдання 379

Учні «ланцюжком» складають вирази та обчислюють їх значення.

Завдання 380. Колективне опрацювання матеріалу.

  • Розгляньте малюнки і поясніть, як до числа 46 додавали 5.
  • Щоб додати суму до числа, можна послідовно додати до числа кожний доданок.
  •  Розгляньте записи й спробуйте передбачити розв’язання прикладу.

 46+5=46+5+1=(46+4)+1=50+1=51

 

                                 4  1

Правило

1. Розклади одноцифрове число на розрядні доданки.

2. Доповни двоцифрове число до наступного круглого.

3. До отриманого результату додай одиниці, що залишились. 

 

 Офтальмологічна пауза                                                                                                                                                                

Завдання 381

  • Учні письмово виконують обчислення і пояснюють розвязання прикладів зручним для себе способом.

Завдання 383

Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання.

Було – 14 п.

Зайшло – 7 п. і 8 п.

Стало- ?

1)7+8=15 (п.)- зайшло;

2)14+15=29(п.)

Відповідь: 29 пасажирів.

Завдання 384 ПІСОЧНИЙ ГОДИННИК

Самостійне розв'язування задачі за готовим скороченим записом.

Лежало - …яблук

Поклали - …ябл.  і …ябл

Стало - ? ябл.

  • Зверніть увагу на те, яким чином виконуються обчислення.
  • Звіртеся із розвязуванням.

1)3+6=9(ябл).- поклали;

2)12+9=21(ябл.)

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 Завдання 382  ЛЕГО+ КЛЮЧ

  • Розберіть свої пірамідки на окремі цеглинки. Зараз нам знадобляться цеглинки червоного і зеленого кольору. Будемо працювати за таким ключем. Гра без слів, працюють тільки цеглинки.
  • Якщо правильно розвязаний приклад піднімаємо зелену цеглинку, якщо ні – червону.

 

  •  А зараз складіть пірамідку з цеглинок  за зразком на дошці. Відклали LEGO в сторону.

Завдання 385  

  • Увага на дошку. Назвіть багатокутники, зображені на дошці.
  • Чотирикутник
  •        Чому він має таку назву? Я кого кольору ця фігура? Які асоціації у вас виникають з цим кольором? (Листочки, трава, рослини) А що ви можете розказати про те, як рослини готуються до зими?

Кора на стовбурах дерев стає міцнішою і товстішою. Протягом осені більшість рослин скидає все листя. Наземна частина травянистих рослин на зиму відмирає. А коріння зимує під землею.

  • Шестикутник
  • Чому ця фігура має таку назву. (Тому що вона має 6 кутів) Якраз восени  пора збирання грибів. Назвіть , будь ласка, шість їстівних грибів.

 

Опеньки, лисички, маслюки, сироїжка, білий гриб, підберезник.

 

  •  Круг .

Якого кольору круг? (блакитного, синього) Що вам нагадує цей колір?(воду, краплі, море) Нагадайте, будь ласка, які моря омивають територію України? Що ви про ни знаєте?

 

Українську землю омивають два моря –Чорне і Азовське. Азовське море найменше і найбільш мілке у світі.  А Чорне море-велике і глибоке.

 

  • Трикутник

Чому ця фігура має таку назву? (має три кути) З якою порою року у вас асоціюється його колір. (осінь)  Складіть речення про осінь.

РОБОТА В ГРУПАХ+ПЛАНШЕТ

  • У вас на столах є математичний планшет. Утворіть за допомогою однієї або декілька резинок відповідну фігуру.

Групи «Жовтих фігур»- утворює шестикутник.

Групи «Синіх»- утворює п’ятикутник

Групи «Червоних фігур»- утворює коло

  • Не забувайте про правила роботі в групі. Час виконання роботи: 1 хв

 

  • Увага на мене. СИМВОЛ

- У нас залишилося одне невиконане завдання. Прочитайте. «Обчисліть периметр трикутника»

  • Знайдіть у підручнику на сторінці 66 трикутник. Нам потрібно обчислити його периметр. Як це зробити? (Виміряти довжину кожної сторони трикутника і результати додати)
  • Запишіть, чому дорівнює периметр.

2 + 2 + 3 = 7 (см)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?(розрізняти чотирикутники)

— Як оцінюєте свою роботу? СМАЙЛИ+ПРИЩЕПКИ

  • А тепер прикріпіть стікер на парту до того учня, хто на вашу думку, був на уроці найактивнішим і справився з усіма завданнями.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Макеєва Юліана
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку