Домашнє завдання як засіб підвищення якості освіти та розвитку обдарувань школярів
(доповідь на педагогічній нараді)
Сучасна методика пропонує досить багато прийомів для підвищення рівня якості знань школярів, кожен рік практикуючі педагоги вивчають та намагаються впровадити ті чи інші інноваційні форми та методи навчання. Ці інновації спрямовані на застосування діяльністного та особистісно-орієнтованого підходів
Формування особистісних якостей учня, таких як самостійність, відповідальність, цілеспрямованість, вміння долати перешкоди.
Стимулювання пізнавального інтересу учнів, підвищення рівня загального інтелектуального розвитку.
Закріплення та поглиблення знань, вмінь та навичок набутих на уроці, здатність структурувати матеріал, вміння аналізувати, будувати асоціативні зв’язки,узагальнювати, робити висновки.
Розвиток логічного мислення.
Формування інформаційно-комунікаційної та загальнокультурної компетенції.
Домашні завдання – важлива й невід’ємна частина навчального процесу
Мета домашнього завдання:
розширити набуті знання на уроці
поглибити знання вивчені на уроці
закріпити знання вивчені на уроці
формувати навички самостійно працювати
підготовка до засвоєння нового матеріалу
розвивати пізнавальні інтереси
розвивати творчі здібності учнів, тощо
Домашнє завдання може виконувати наступні функції:
- Запам’ятовування і тренування;
- Застосування матеріалу в нестандартних ситуаціях;
- Контроль за вивченим матеріалом;
- Самоконтроль;
- Систематизація;
- Самостійне ознайомлення з новим матеріалом;
- Випереджувальне вивчення теми.
Способи виконання домашніх завдань на уроках історії:
Усні: Вивчити §.Прочитати статтю. Підібрати приклад.
Письмові: Скласти хронологічну таблицю, історичний портрет
Предметно практичні: на формування інтелектуальних вмінь, розвиток логічного мислення (складання ментальних карт, порівняльних таблиць, діаграм Вена)
I. Знаю нове