Пояснення та приклади розв'язання вправ з теми «Найбільше і найменше значення функції». За підручником "Алгебра та початки аналізу" Мерзляк, 2018 р. Рівень стандарту.
Допоміжний матеріал до уроку
«Найбільше і найменше значення функції»
Дорогі десятикласники!
Питання достатньо важливе не тільки з точки зору математики. Воно має багато сфер застосування у повсякденному житті. Пригадайте, як я пропонував вам з певного периметру огорожі відгородити собі земельну ділянку. Практичним шляхом ми виявили, що найбільшу площу серед усіх прямокутників із заданим периметром має квадрат.
Отже, алгоритм визначення найбільшого і найменшого значень функції на заданому проміжку:
1). Знаходимо критичні точки функції (точки, в яких похідна дорівнює 0).
2). Обчислюємо значення функції в тих знайдених точках, які належать заданому проміжку і на кінцях цього проміжку.
3). З одержаних значень вибираємо найбільше і найменше.
№24.1(1,4)
1). f(х) = 3 – ,
1) (х) = ( = – 3 +6х = –3х(х–2)
2) (х) =0, –3х(х–2) =0, = 0, = 2
3) Як бачимо, знайдені значення = 0, = 2 належать даному проміжку . Знаходимо значення функції в усіх чотирьох точках: f(–1) = 3 – = 3+1 = 4, f(0) = 0 ,
f(2) = 3 – = 12 –8 = 4, f(3) = f(х) = 3 – = 27 –27 =0.
Отже, max f(x) = f(–1) = f(2) = 4; min f(x) = f(0) = f(3) = 0;
4). f(х) = ,
1) (х) = ( = =
= = = = ,
2) (х) =0, = 0, = –2, = 4, х. З одержаних значень проміжку належить лише значення х = –2.
3) f(–3) = = – ; f(–2) = = –4; f(0) = = –8.
Отже, max f(x) = f(–2) = –4; min f(x) = f(0) = –8;
Бажаю успіху! Б а ж а ю МИРУ!